jodi schreef:Is dit nu een paso fino of een paso peruano?
Het filmpje in de beginpost gaat over een Paso Fino.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jodi schreef:Is dit nu een paso fino of een paso peruano?
Miss_Montana schreef:Dat uit het Spaans vertaalde stukje klinkt al meteen een stuk beter! Ik heb ook niets tegen die gangen, vind het niet mooi maar dat is een kwstie van smaak. Maar hier hetzelfde als Ninx: De methodes in die filmpjes zijn gewoon niet om over naar huis te schrijven. En natuurlijk zijn dit excessen, ik weet 100% zeker dat er zát trainers zijn die wel op een normale manier met hun paarden om kunnen gaan
hestejente schreef:Okee, nou, volgens mij hebben we de discussie nu zo'n beetje naar ieders tevredenheid opgelost. Er zijn zoals bij alles meerdere kanten, de filmpjes laten helaas een slechte zien. De (een) andere is nu hopelijk ook voldoende belicht.

connie1964 schreef:spice-girl waarom is t eten van dode beesten niet achterlijk..heb jij die regel gemaakt of wie beslist dat dan.....
benfan mijn commentaar was juist bedoelt voor de mensen die alles gelijk zielig vinden..Ik vind dat paard paard is en paard moet blijven wij zijn nogal in staat om dit dier te vermenselijken.
ninx=hmm vegetarier en uhh visje eieren leren schoenen jasje make-up ook allemaal op de niet gebruik lijst van jou?
M'n oom en tante hebben ook zulke paarden, en die gang zit heerlijk

Lara_Silver schreef:Ik heb het filmpje gezien en ik ben er bepaald niet van onder de indruk. Zo gaat het namelijk altijd, je vind er altijd rotte appels tussen en dan is het hele fenomeen zogenaamd slecht. Zo heeft de nederlandse dressuur ook een groot aantal rotte appels, maar dat maakt het hele gebeuren nog niet slecht. Gewoon omdat er ook mensen zijn die wel weten hoe ze op een goede manier met hun paarden om moeten gaan. Zo ook bij de Fino, typ in 'training en paso fino' en je krijgt talloze sites van mensen die training en lessen voor jou en je paard aanbieden. Maar zoals in zeer veel gevallen in het gewoon onmogelijk bokt te overtuigen van iets waar ze nota bene niks van af weten.
Lara_Silver schreef:Ik heb het filmpje gezien en ik ben er bepaald niet van onder de indruk. Zo gaat het namelijk altijd, je vind er altijd rotte appels tussen en dan is het hele fenomeen zogenaamd slecht. Zo heeft de nederlandse dressuur ook een groot aantal rotte appels, maar dat maakt het hele gebeuren nog niet slecht. Gewoon omdat er ook mensen zijn die wel weten hoe ze op een goede manier met hun paarden om moeten gaan. Zo ook bij de Fino, typ in 'training en paso fino' en je krijgt talloze sites van mensen die training en lessen voor jou en je paard aanbieden. Maar zoals in zeer veel gevallen in het gewoon onmogelijk bokt te overtuigen van iets waar ze nota bene niks van af weten.

hestejente schreef:Lara_Silver schreef:Ik heb het filmpje gezien en ik ben er bepaald niet van onder de indruk. Zo gaat het namelijk altijd, je vind er altijd rotte appels tussen en dan is het hele fenomeen zogenaamd slecht. Zo heeft de nederlandse dressuur ook een groot aantal rotte appels, maar dat maakt het hele gebeuren nog niet slecht. Gewoon omdat er ook mensen zijn die wel weten hoe ze op een goede manier met hun paarden om moeten gaan. Zo ook bij de Fino, typ in 'training en paso fino' en je krijgt talloze sites van mensen die training en lessen voor jou en je paard aanbieden. Maar zoals in zeer veel gevallen in het gewoon onmogelijk bokt te overtuigen van iets waar ze nota bene niks van af weten.
Precies... maar goed, er is nu een conclusie, die jij hier ongeveer ook neerzet. Discussie lijkt me nu gesloten.
Ik weet heus wel dat niet iedere trainer op deze manier omgaat met zijn paard! In elke tak van de (paarden)sport vind je excessen en de mensen in die filmpjes vallen daar zéker onder. Hoeft nog niet te betekenen dat als ik deze mensen slecht vind dat ik meteen iedere trainer van gangenpaarden veroordeel.

hestejente schreef:Hier nog wat over waar het ras vandaan komt, ze zijn er trots op enz.
http://www.primerahora.com/noticia/cool ... ino/213136
Er staat ook iets over "paso corto", dat lijkt me een gang(variant). Iemand die weet wat het is? Ook hier geldt: als je wat wil vragen pb maar
MaiMai schreef:
xRosa schreef:Ik vind het er wel best raar uitzien... best apart. En ik denk niet dat het leuk is voor een paard.
die staat hoog op het lijstje
dit omdat race-tölten al zo'n enorme kick geeft en pacen op een draver ook... 
Miss_Montana schreef:CrazyCat schreef:Het 2e filmpje zie je de dancing horses en dit vind ik persoonlijk wel mishandeling. Toch vind ik dat veel mensen hier roomser doen dan de paus. Je kunt de topics niet meer tellen waarin het advies wordt gegeven "geef hem eens een flinke lel met de zweep anders blijft ie je uitproberen" etc etc.
Een corrigerende tik geven is imo iets héél anders dan een paard vastzetten en hem net zo lang met een dikke stok naar voren meppen tot hij niet meer weet waar hij heen moet. Uit pure wanhoop gaat hij dan maar zo achterlijk dribbelen, dit is echt geen manier van 'trainen'
) ben ik niet tegen een corrigerende tik. Ik heb zelf een hele dominante merrie en kom gewoon niet weg zonder af en toe een correcte tik met een zweepje. Overigens pas als al mijn andere vragen genegeerd worden, of als ze echt gevaarlijk bezig is.hestejente schreef:Dank je wel, eindelijk iemand die het snapt.