wat voor een gang is dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: wat voor een gang is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:15

jodi schreef:
Is dit nu een paso fino of een paso peruano?

Het filmpje in de beginpost gaat over een Paso Fino.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:18

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:19

Miss_Montana schreef:
Dat uit het Spaans vertaalde stukje klinkt al meteen een stuk beter! Ik heb ook niets tegen die gangen, vind het niet mooi maar dat is een kwstie van smaak. Maar hier hetzelfde als Ninx: De methodes in die filmpjes zijn gewoon niet om over naar huis te schrijven. En natuurlijk zijn dit excessen, ik weet 100% zeker dat er zát trainers zijn die wel op een normale manier met hun paarden om kunnen gaan Lachen

Okee, nou, volgens mij hebben we de discussie nu zo'n beetje naar ieders tevredenheid opgelost. Er zijn zoals bij alles meerdere kanten, de filmpjes laten helaas een slechte zien. De (een) andere is nu hopelijk ook voldoende belicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:21

hestejente schreef:
Okee, nou, volgens mij hebben we de discussie nu zo'n beetje naar ieders tevredenheid opgelost. Er zijn zoals bij alles meerdere kanten, de filmpjes laten helaas een slechte zien. De (een) andere is nu hopelijk ook voldoende belicht.

Wij zijn het iig met elkaar eens Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:22

connie1964 schreef:
spice-girl waarom is t eten van dode beesten niet achterlijk..heb jij die regel gemaakt of wie beslist dat dan.....

benfan mijn commentaar was juist bedoelt voor de mensen die alles gelijk zielig vinden..Ik vind dat paard paard is en paard moet blijven wij zijn nogal in staat om dit dier te vermenselijken.

ninx=hmm vegetarier en uhh visje eieren leren schoenen jasje make-up ook allemaal op de niet gebruik lijst van jou?

Het spijt me zeer connie maar ik vind dit inderdaad achterlijk hoe die paarden 'getraind' (door mij liever mishandeld genoemd) worden. En het zweepgebruik bij bijv. het aanleren van een piaffe vind ik totaal iets anders dan wanneer je een paard vastzet en hem tot wanhoop drijft zodat die die idiote dribbelpasjes gaat maken.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:23

Dit is de paso Lachen M'n oom en tante hebben ook zulke paarden, en die gang zit heerlijk Haha!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:28

lijkt wel tapdansen Clown

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:28

Ik heb het filmpje gezien en ik ben er bepaald niet van onder de indruk. Zo gaat het namelijk altijd, je vind er altijd rotte appels tussen en dan is het hele fenomeen zogenaamd slecht. Zo heeft de nederlandse dressuur ook een groot aantal rotte appels, maar dat maakt het hele gebeuren nog niet slecht. Gewoon omdat er ook mensen zijn die wel weten hoe ze op een goede manier met hun paarden om moeten gaan. Zo ook bij de Fino, typ in 'training en paso fino' en je krijgt talloze sites van mensen die training en lessen voor jou en je paard aanbieden. Maar zoals in zeer veel gevallen in het gewoon onmogelijk bokt te overtuigen van iets waar ze nota bene niks van af weten.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:36

Lara_Silver schreef:
Ik heb het filmpje gezien en ik ben er bepaald niet van onder de indruk. Zo gaat het namelijk altijd, je vind er altijd rotte appels tussen en dan is het hele fenomeen zogenaamd slecht. Zo heeft de nederlandse dressuur ook een groot aantal rotte appels, maar dat maakt het hele gebeuren nog niet slecht. Gewoon omdat er ook mensen zijn die wel weten hoe ze op een goede manier met hun paarden om moeten gaan. Zo ook bij de Fino, typ in 'training en paso fino' en je krijgt talloze sites van mensen die training en lessen voor jou en je paard aanbieden. Maar zoals in zeer veel gevallen in het gewoon onmogelijk bokt te overtuigen van iets waar ze nota bene niks van af weten.

Ik denk dat je daar het punt hebt! Die filmpjes waren inderdaad gewoon slecht en dat filmpje in de beginpost vond ik ook niet mooi maar dat is smaak. dat ene vertaalde stukje klonk veel beter en inderdaad in de Nederlandse dressuur zitten ook 'rotte appels' maar dat wil niet zeggen dat de hele dressuursport per definitie slecht is!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:38

Lara_Silver schreef:

Precies... maar goed, er is nu een conclusie, die jij hier ongeveer ook neerzet. Discussie lijkt me nu gesloten.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:42

hestejente schreef:
Lara_Silver schreef:

Precies... maar goed, er is nu een conclusie, die jij hier ongeveer ook neerzet. Discussie lijkt me nu gesloten.

Ik denk dat we het hier allemaal wel mee eens zijn. Ja Ja Ja Ja Ja

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:43

Nou dan Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:45

Je hoeft helemaal niemand ergens van te overtuigen Lara_Silver. Je moet er alleen niet meteen vanuit gaan dat als er mensen zijn die zeggen dat ze een methode niet goed vinden, dat diezelfde mensen er dan van overtuigd zijn dat iedereen het zo doet! Vandaag ben ik het al vaker tegengekomen, mensen gaan er automatisch vanuit dat iedereen aan het 'over 1 kam scheren' doet zodra ze het ergens niet mee eens zijn. Natuurlijk denk ik nu niet meteen dat iedereen zo doet, dat zou wel erg kortzichtig en dom zijn Clown Ik weet heus wel dat niet iedere trainer op deze manier omgaat met zijn paard! In elke tak van de (paarden)sport vind je excessen en de mensen in die filmpjes vallen daar zéker onder. Hoeft nog niet te betekenen dat als ik deze mensen slecht vind dat ik meteen iedere trainer van gangenpaarden veroordeel.

Maargoed, volgens mij zijn we het allemaal wel met elkaar eens (gelukkig) Haha!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:47

en die retard,met dat bange ding in die geul?
is dat zo n dansend paard??-nooit van gehoord! zoiets als dansende beren?
een vriendin van mij heeft een paso peruano. geweldig paard!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:14

Spicegirl, volgens mij is dat een dansend paard. Hij slaat zijn stok gewoon door midden op de rug van het paardje, zie maar in het begin van het filmpje. Maar bij deze film heb ik ook al een filmpje van een zwartschimmel gezien, ook zo lekker relaxed aan het dansen tussen twee palen terwijl je tussendoor steeds tikken hoort, maar de man staat heel slim, uit beeld.
Dit zijn m.i. echt de excessen en niet de norm die in die landen geldt.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:44

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:50

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:53

Overigens had ik Connie heel netjes per pb gevraagd of ze me wilde laten delen in haar kennis aangaande dit onderwerp.... maar die is afgedropen vrees ik.
Inmiddels zijn we wel tot een bevredigend akkoord gekomen zie ik! Hoera, zo kan het dus ook op Bokt! Haha!
Interessant leesmateriaal allemaal trouwens, thanks!

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:59

Ik vind het er wel best raar uitzien... best apart. En ik denk niet dat het leuk is voor een paard.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:04

xRosa schreef:
Ik vind het er wel best raar uitzien... best apart. En ik denk niet dat het leuk is voor een paard.

Misschien is het handig als je het topic eerst even doorleest?

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:07

ninx ik ben niet afgedropen zucht maar er bestaat meer in t leven dan bokt.
je hebt pb

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:20

Nou nou...er is flink gereageerd en ik geloof dat met het werkelijk ook eens is geworden Ja
De filmpjes van de "dansende paarden" zijn excessen en "not done" en de gangenpaarden laten we verder in hun waarde Knipoog

Mijn gangenervaring ligt bij de dravers en ijslanders maar ik hoop in de toekomst dit ooit eens uit te gaan breiden.Ik wil heul graag eens een high speed rack rijden Bloos die staat hoog op het lijstje Haha! dit omdat race-tölten al zo'n enorme kick geeft en pacen op een draver ook... Ja
Dan staat ook de Paso Peruano en de Mangalarga Machodore nog op het verlanglijste...zucht "droomt rustig verder en geniet ondertussen van de ijslanders"

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:49

Miss_Montana schreef:
CrazyCat schreef:
Het 2e filmpje zie je de dancing horses en dit vind ik persoonlijk wel mishandeling. Toch vind ik dat veel mensen hier roomser doen dan de paus. Je kunt de topics niet meer tellen waarin het advies wordt gegeven "geef hem eens een flinke lel met de zweep anders blijft ie je uitproberen" etc etc.

Een corrigerende tik geven is imo iets héél anders dan een paard vastzetten en hem net zo lang met een dikke stok naar voren meppen tot hij niet meer weet waar hij heen moet. Uit pure wanhoop gaat hij dan maar zo achterlijk dribbelen, dit is echt geen manier van 'trainen'

Ben ik met je eens en hoewel ik een "natural" ben (gematigde Knipoog ) ben ik niet tegen een corrigerende tik. Ik heb zelf een hele dominante merrie en kom gewoon niet weg zonder af en toe een correcte tik met een zweepje. Overigens pas als al mijn andere vragen genegeerd worden, of als ze echt gevaarlijk bezig is.
Maar dat is niet wat ik bedoel, ik bedoel de "sla hem eens tussen zijn oren als ie stijgert" of "ik werd eraf gebokt en toen ben ik een zweepje gaan halen om hem een tik te geven" opmerkingen.

Maar er is volgens mij hier ook niemand die het 2e filmpje kan waarderen. 2e filmpje heeft ook m.i. niks te maken met het eerste filmpje.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 18:11

ik heb dit in het echt gezien bij equitana vorg jaar in duitsland. moest er wel om lachen sommige paarden en ruiters waren erg heel rustig onder en dan had ik niet het idee dat het paardje er last van had. Maar ik heb er ook een aantal gezien waar ze de kop hoog op de borst trokken en het paardje er niet echt fijn uitzag!
Ik vind het echt maar een rare gang. Zie toch wel liever tolt van een ijslander.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:00

hestejente schreef:
Dank je wel, eindelijk iemand die het snapt.

Ach ja, kleine moeite om de boel even te kopieren.