Hahah ja wat kan je hebberig worden he van al die leuke ijsjes . Die zwarte merrie die thokkadisje laat zien mag hier wel komen . Alleen kan ze dan even veranderen in een ruin? Heb het nooit zo op met merries.
LDRD
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-11 12:21
Moet eerlijk zeggen dat merrie (drachtig mag ook zelfs nog), ruin, hengst mij niet zoveel uitmaakt. Als ze maar leuk zijn .
Maar inderdaad, van rondkijken wordt je wel heeeeel hebberig .
Nee heb je geen voorkeur met rijden? Ik rijd liever op ruinen en hengsten dan op een merrie, daar heb ik altijd mot mee. O'ja dat blijft zo! Ik kijk stiekem wel naar een tweede maar het kan gewoon echt niet!
LDRD
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-11 12:36
Nee, maakt mij echt niets uit, het gaat mij meer om het karakter van het paard, dan maakt geslacht niet zoveel uit vind ik.
Ja dat is belangrijk maar dat heb ik dus altijd met hengsten en ruinen. Enkele keer met een merrie maar dat zijn dan van die merries die ruinen trekjes hebben. Heel meewerkend en nadekend en lekker stoer. Al heb ik een watje van een ruin.
LDRD
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-11 13:49
Stoer heeft natuurlijk de voorkeur . Maar er zijn ook stoere dames hoor .
Ik heb twee hele stoere! Mijn ruin is stoerder dan mijn merrie, maar hij heeft ook 15 jaar meer ervaring en is een dominante charmeur. Mijn merrie (import) is op een heel andere manier stoer. Die sjouwt blindelings langs dingen waarvan ik denk dat ze die eng zal vinden.
Dat doet Sæunn dan weer niet. Hoewel ze nu het kouder wordt wel iets frisser is, maar ze loopt braaf overal langs. Ze wil het eerder bekijken dan dat ze ervoor wegrent.
Nee weg rennen doet hij niet. Als hij geconcentreerd werkt dan schrikt hij van kleine dingen die plots komen, terwijl een grote vrachtwagen rustig langs kan denderen.
LDRD
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-12 20:42
En het beslissingsmoment komt langzaam dichterbij . Nog een weekje of 3 en dan kan en durf ik echt knopen te hakken.
Heb 1 ijsje op het oog, hoop dat die er rond die tijd er nog zal zijn.
Wie nog een andere leuke ijs weet, let me know. Paard gaat goed tehuis krijgen en zal, als er geen gekke dingen gebeuren, nooit meer weggaan.
Belangrijkste steekwoorden: Leeftijd max 10 jaar Groot stevig stoer paard, absolute minimum 1.40, maar liever nog wat erbij Geen eczeem
Uiteraard zijn de meest voor de hand liggende advertenties wel gecheckt en worden in de gaten gehouden . Maar wellicht is er nog iemand die daarnaast nog een passend paardje weet dat een goed tehuis zoekt? Heeft overigens geen haast, ik ga voor de klik namelijk, zodat ik niet straks toch spijt als haren op mijn hoofd ga krijgen. We moeten nog láng samen door één deur kunnen namelijk .
Overigens heeft het zoeken naar paarden in mijn onderschrift verder niets met de aanschaf van ijslanders te maken. De ijslanders zijn voor de pure hobby bedoeld. Voor het geval dus dat iemand mocht twijfelen en denken dat ze de handel in gaan .
Koper
Geplaatst: 30-01-12 21:03
Ik ben benieuwd! Ben je al wezen kijken?
LDRD
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-12 21:16
Nee, want ik wil nog niemand blij maken met een dooie mus, mezelf niet in de laatste plaats .
Maar het ziet er nu écht naar uit dat ik over een kleine 3 weken wel serieus kan gaan kijken. Ben er wel happy mee, want de afgelopen tijd was niet altijd even leuk en kan hiermee weer vooruit kijken .
Hmm nee dat eisenlijstje is niet echt passend wat ik te koop weet staan (en staat ook op tolt.nl dus zal je vast al wel gezien hebben dan).
LDRD
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-12 21:30
Dan heb ik het ongetwijfeld gezien als het daarop staat.
Edit: heb stiekem even in jouw profiel gekeken Indinn, maar jouw ijs is wel cool hoor .
Iphi
Geplaatst: 30-01-12 22:03
Ik ben benieuwd welk paard het uiteindelijk wordt! Ik heb net zoals jij een paar ijslanders gekocht als "hobby" naast het houden van sportpaarden, en het bevalt mij prima. Vergeleken met een warmbloed is er aan een ijslander trouwens heel wat minder werk, ze zijn super makkelijk in onderhoud.
LDRD
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-12 22:39
En dan ben ik erg benieuwd naar foto's van jouw ijslanders natuurlijk Iphi .
Anoniem
Geplaatst: 30-01-12 22:51
LDRD schreef:
Edit: heb stiekem even in jouw profiel gekeken Indinn, maar jouw ijs is wel cool hoor .
Thanks! Ben ook heel blij met hem! Binnen nu en een week er hopelijk voor het eerst op. Het is trouwens zijn halfzusje (mylla) die te koop staat op tolt