[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:34

Met de auto doe ik er ongeveer 5 minuten over (dan rijdt ik op het ventweggetje ernaast). Dus 900 meter moet wel lukken ook als je kijkt naar hoe groot de boerderij in het echt is en hoe klein op de kaart in vergelijking tot het weiland.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:35

gelijk doen :D
ziet er groot uit ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:00

nou indd zeg! En paddocks en longeercirkel is ook nooit verkeerd! Ik had het wel geweten1

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:06

leuk :D

n t was lekker weer hier, toen ff regen en nu weer ff droog...ik lekker huisje schoonmaken... :') ben al bijna klaar :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:08

goed bezig (H) hoe gata het met sam dan? al beetje toegekomen aan rijden? Maandag is wel rustige dag lijkt me op pensionstal? :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:08

Waar ze nu staat is ook niet verkeerd maar heeft ze zomers 20x kleinere ruimte dan daar. En de stal is ook best groot. Maar dit is inderdaad erg ruim en super dat het hoog ligt want dan kan ze er s'winters ook op. Wandelen kan ik dan ook weer kleine stukjes want nu sta ik aan een hele drukke weg waar ze 80 rijden. Daar is het super rustig en rijdt de gemiddelde auto 60km. :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:09

Oke ik heb even het hele verhaal gelezen en ik zeg: 'Weg halen dat arme jaarlingtje, ze moet kunnen rennen en spelen en sterk worden'

Dat heb ik ook gedaan, en ik ben er zeer blij mee als ik de jaarling hier als een dolle door de wei zie stromen en lekker opgevoed word door haar oudere vriendin.
Ik heb veel geluk hoor, een vriend met land :D Ideaal!

(het enige waar ik af en toe van moet slikken is dat ze nu met die regen bijvoorbeeld niet gaat schuilen, maar gewoon haar kont tegen de wind zet. Dan snap ik het niet, maar als zij het maar snapt, en zij staat graag in de regen, dus dan is het goed)

Edit: En dan mag ze ook gerust lekker een aantal dagen in de wei blijven zonder tuttelen, want dat kan later wel als je terug gaat naar een pensionstal. Dat zijn die andere 25 jaar van haar leven :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:10

Maar hoezo wil je een stal dan Maayke?

Je ziet/hoort het toch vaak hoor kaplaars, dat paardne geen gebruik maken van een schuilstal o.i.d.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:12

Afbeelding

hmmm welke kant zal ik nu op gaan rennen? :Y)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:15

Pff Lily word echt mooi zeg!

Binnenkort ook maar weer eens foto's maken van Pierewieps. Ga binnenkort haar kennis laten maken met een t-shirt :')
Autos en vrachtwagens zijn niet meer interessant, dus we zoeken een nieuwe uitdaging

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:15

Zo arm is ze nou ook weer niet, ze heeft de hele zomer heerlijk 24/7 op het land gestaan met vriendje :D Maar er was verteld dat ze s'winters in de paddocks zouden staan (het land in NH ligt erg laag op de zeespiegel waardoor alles altijd op paddock's staat.) maar dat blijkt nu (na 3 dagen) niet zo te werken... hierdoor ben ik gaan nadenken, denk maar aan 2 slapeloze nachten... dus probeer echt wel goed te zijn voor haar en alles te bedenken om het allemaal zo paardvriendelijk mogelijk te maken.

Het idee van mijn vriend over die buren is een super goed idee want daar is al het land opgehoogd en kunnen ze dus buiten blijven :D Ben heel gelukkig met mijn slimme mannetje :+:

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:17

@lily: een t-shirt? _O- Ik stond vorige keer in de bak met een plu omdat het regende, komt mevrouw gewoon onderstaan en schuilen hoor :P Verder is een plastic zakje wapperend in de wind ook een leuke uitdaging! :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:17

Royen schreef:
dus probeer echt wel goed te zijn voor haar en alles te bedenken om het allemaal zo paardvriendelijk mogelijk te maken.

Het idee van mijn vriend over die buren is een super goed idee want daar is al het land opgehoogd en kunnen ze dus buiten blijven :D Ben heel gelukkig met mijn slimme mannetje :+:

Owww tuurlijk, daar twijfel ik echt niet aan! 'Arm' was wat dramatisch gezegd.
Ik probeer je alleen te bevestigen in wat je zelf al denkt: Dat binnen staan geen nut heeft. En dat je dus nu een goede overweging doet.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:18

@ liset: die foto is erg oud..:P maar bedankt voor het compliment!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:20

Oh hahaha. Snel nieuwe foto's plaatsen dus :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:22

Lisetje schreef:
Maar hoezo wil je een stal dan Maayke?

Je ziet/hoort het toch vaak hoor kaplaars, dat paardne geen gebruik maken van een schuilstal o.i.d.

Wil helemaal geen stal...nou ja een schuilstal zou super zijn of een inloopstalletje :) maar ik heb NU een stal waar ik (blijkt nu door jullie adviezen :D) snel vanaf wil! En ik zit er heel stiekum toch over te denken om haar vriendje mee te nemen...dan maar een oude pony waar ik nix mee kan die een gezellige oude dag kan hebben op een inmens weiland dan een paard waar ik nog meer werk aan heb omdat ik er wél wat mee kan/moet....toch?
Ik weet het nog niet :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:23

da's idd een serieus stukje land zeg. Koop die buren desnoods gewoon om, iets beters kan je je niet wensen, toch ? Al was het alleen maar om 's morgens met je warrige hoofd nog even 5 minuten dag te kunnen gaan zeggen alvoor je vertrekt naar het werk. :)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:24

jokari schreef:
da's idd een serieus stukje land zeg. Koop die buren desnoods gewoon om, iets beters kan je je niet wensen, toch ? Al was het alleen maar om 's morgens met je warrige hoofd nog even 5 minuten dag te kunnen gaan zeggen alvoor je vertrekt naar het werk. :)

Ja ik wil! _O-

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:24

mooie lily :+:

en ja maandag is de enige dag dat ik zou kunnen rijden dat ik nog maar even wacht tot ik ben verhuisd :P bak is nu blubberzooi ook :=

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:51

Morgen weer met onze oudste kat nageltjes knippen en een check. Hoopdat ze nog ff meekan. Maar ze word echt al oud.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:53

Succes! Hoe oud is ze?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:55

Pfoeeeeeeeee. 18 denk ik :=
Maar ze heeft al zooooo veeel meegemaakt.
Haar leven gaat nu om eten hihi.
Soms maken we nog een wandeling door de tuin. Maar ze ziet er verder niet ongelukkig uit gelukkig.
En doordat ze bijna nooit buiten komt slijten haar nagels niet meer goed af dus die moeten eens in de zoveel tijd geknipt worden en dan doet de lieve DA meteen een kleine gezondheidscheck. Dus altijd wel beetje eng :o

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:00

18 is niet zo heel oud hoor, mijn oma's poes is 25 geworden en overleden na een hartstilstand. Mijn moeders poes is 17 geworden maar die mankeerde vanalles.
Ik krijg voor mijn verjaardag misschien een katje, maar ben in januari jarig en wil wel een zomerkat (zijn sterker). Dus nog even geduld.....:D

Heb je trouwens nog recente foto's van Indyra? Ben heel benieuwd hoe ze er nu uitziet :) Als ik het niet vergeet zal ik vanavond even foto's maken van Royentje, haar manen zijn echt gegroeit! :#

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:05

Ik ben poownies knuffelen met Frida! :wave:

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:06

Knuffelze! ;)