Ik ben ook zo bang dat ze een stalondeugd ontwikkeld op deze manier... lijkt mij niet dat een paard binnen 3 dagen dat heeft ontwikkeld maar haal haar wel weg. Heb alleen zoveel moeite om die kleine witte oude vent niet mee te nemen... had prachtig geweest maar niet verstandig...
Als ze overdonderd wordt met een nieuwe plek, nieuwe geuren en nieuwe paarden, denk ik dat het handiger is om haar ook te overdonderen met de paarden zodat ze meteen weet wie de baas is. Dan heeft ze dus eigenlijk geen 'tijd om na te denken'. Zij zal nooit aanvallen/trappen/bijten als ze zoveel heeft om over na te denken. Dus meteen de wei in is denk ik beter...maar we gaan het zien en misschien hebben die mensen wel een andere oplossing
@Royen: Waarom zet je haar niet in de opfokstal? Dan heeft zij altijd maatjes om haar heen en dan staat zij hele dag buiten of elke dag een paar uur buiten.
Heb ik inderdaad ook aan zitten denken, alleen ben ik het met veel dingen niet eens in zo'n opfok. (zeg maar een hele waslijst..) dus vandaar dat ik hier niet naar heb gekeken en haar in een pension heb gezet. Alleen wel met het idee dat ze gewoon op de wei kon met vriendjes (een soort opfok dus). Maar ik denk dat mijn 'hopelijkegangenpaardje' bij de buurtjes kan staan want daar staat ze met paarden van verschillende leeftijden en dus ook een veulen van een maand of 4-5 op een (echt geloof mij) ENORM weiland 24/7 x 365dagen p.j.
Ik denk dat het wel bij 1000 meter lang in de buurt komt. Uitgaande van 900 meter dan maar 600 meter breed is wel erg veel want ik kan het einde van de wei gewoon zien op oogafstand....dan zal het 300 á 250 meter zijn ofzo. Dus ruwgeschat zal het:
900x250= 225.000 mtr2
Dus 22,5 hectare, klopt dat beter? Het is echt wel een enorm groot stuk hoor!
een kilometer lang ? Da's wel veel. Dat zou betekenen dat je ongeveer 12 minuten nodig hebt om van de ene kant naar de andere kant te stappen (rustig tempo dan wel, gerekend aan 5 km / uur). Daar kan best nog een paardje bij.
hahaha, zou wel ideeaal zijn! Nooit meer last van paarden die niet bij elkaar kunnen! Maar helaas is het ietsiepietsie kleiner Even een luchtfoto zoeken op schaal? Hebben jullie ff
Het rode is zijn alle weides, waar de S in staat is de schapenweide. De grote weide staat WEI op . En de P is waar de pony's staan en er is een paddock en een longeerbak. Omdat het zo verkleint is zie je dat niet maar dat staat allemaal nog in de ponywei!
Grote roze rondje: Schapenschuur. Groene rondje: de eigenaren in de boerderij (echt een grote boerderij) Gele rondje: huisje vóór de wei is van familie. Blauwe rondje: ik.