[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetje

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:14

Jammer dat Kyr niet gepakt heeft!
Pff ik loop achter zonder bedrijf :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:21

o jee ik ga ook dringend eens bedrijfsbeheer moeten gaan leren zodat ik iets zelfstandigs kan beginnen. :=

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:25

Samen Jokari?
We delen ook de loterij :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:25

Om jullie toch ietsje van de roze wolk af te halen, tis niet altijd rozenkleur en manenschijn hoor :P komt ook een hele handel papierwerk bij kijken bijvoorbeeld...

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:30

Haha ja is ook zo :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:50

Wow, wat een plannen! Toril heeft jullie zeker 'aangestoken' ;)
Iedereen heel veel succes gewenst!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:51

Pfff... echt veel administratie...een eigen boekhouding...etc. Buiten dat kost een 'paarden'opleiding erg veel geld waar je geen studiefinanciering voor krijgt (ik niet althans) omdat het een priveschool is. Ook moet je net mazzel hebben dat je er tussen komt en nog veel meer redenen waarom mensen hier snel afhaken :P

Maar ik kan zo slecht voor een baas werken, heb altijd wel iets waar ik het niet mee eens ben... zoals vandaag weer :( Eergister had ik een ziekenhuisbehandeling waardoor ik die dag niet kon werken vanwege pijn. Gister ben ik om half 12 ziek weggegaan en naar de huisarts gegaan, deze heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis want het was niet goed. Ik ben hierdoor niet meer naar mijn werk gekomen (heb het netjes gemeld). Vandaag krijg ik te horen dat ik daarvoor een dag vrij moet nemen, en dus zien ze het niet als ziek maar als een vrije dag. Weg laatste vrije dag :( Ik was woest! Ik ga toch niet in een vrijvraagformulier invullen dat ik ziek ga worden?! Dus meteen de hoge piet gebeld, en wordt zo teruggebeld... Belachelijk! Ik ga deze week nog een andere baan regelen, hopende op een leuke en eerlijke baan todat ik voor mijzelf kan beginnen. Ik moet een vast inkomen hebben omdat ik Royen moet betalen en ook nog die opleiding moet betalen dus kan nu niet zomaar ontslag nemen ;'( Ik zit vandaag in een dipje

PS. er waren wel meer rare dingen hier op mijn werk, maar dit is de druppel!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:54

He, voor de administratie kunnen jullie mij inhuren ofcourse :p

Maar dat ligt aan de werkgever hoor maayke. Niet aan het "niet kunnen werken voor een werkgever". Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt iig. Dus ligt er maar net aan waar je terecht komt. Snel wegwezen daar dus.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:05

Ik weet het, heb alleen geen idee hoe ik snel aan ander werk kom... maar ik heb altijd al gezegd dat ik voor mezelf wil, want ik hou niet van bazen :-P

Heeft iemand een idee wat voor bedrijf er goed verdient en een beetje leuke banen heeft? Omg. A'dam.. ik denk zelf iets van receptioniste in een hotel ofzo, is leuk en verdient ook goed. Talen is ook geen probleem.. (edit* behalve dan mijn Frans :P) Ik ga vanaaf hard op zoek! Ben er gewoon klaar mee... jammer want ik werk er nu bijna een jaar en had het wel naar mijn zin met mijn gezellige collega's!

Maar kijk wat ik aan het doen ben...bokken...omdat ze mijn functie tijdelijk hebben stopgezet vanwege dat het niet handig is als er maar 1 iemand in amsterdam voor de afdeling werkt (hoofdkantoor zit in Brabant).

Srry, voor het offtopic verhaal :P Maar moest het ff kwijt

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:08

Hotels en goed verdienen? Vergis je niet hoor :) Ik verdien gewoon "normaal" voor mijn leeftijd.
Het is wel ontzettend leuk. Ik werk nu als receptioniste in een hotel (geen ibis o.i.d.). Ik vind het heel leuk, heel divers. Je krijgt van alles over de vloer.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:13

Nou toch kan het echt wel hoor Liset... Als je echt ondernemingszin in je hebt zitten, is het werken voor een baas echt verschrikkelijk. Ik merk het nu zelf ook, kon al een jaar redelijk rondkomen van men lesklanten, had geen bijbaantje meer ofzo, en nu men stage... ik wordt echt gek hier :S 40 uur mezelf moe lopen maken zonder zelf een donder op te schieten. Kom ik thuis na 9 uur werken heb ik het idee dta ik niets heb gedaan en toch moe ben, is echt verschrikkelijk frustrerend. Niet heelmaal hetzelfde als maayke's geval, maar het kan wel!
Wel ben ik het zeker met je eens dat het per baas ook zal verschillen, maar ik moet zeggen dat ik toch geen slechte baas heb.

Administratie is 1 ding, ik heb het geluk dat mijn moeder me hierin ondersteunt en het mij allemaal gaat leren :) naast de administratie heb je natuurlijk ook geowon de werkdruk en de risico's die normaal je baas loopt, die loop je nu zelf. Daarnaast ook nog dat de paarden zelf soms al een redelijk opschudding kunnen veroorzaken :P
Na de eerste jaren echt wel wat tegenslagen te hebben gehad ben ik vban mening dat je het als ondernemer echt niet redt als je er niet echt voor gaat, het is keihard werken, daarom meot je echt een droom hebben, anders hou je het niet vol. Voor mij voelt het als keihard werken, maar tegelijk mijn droom leven, en dat maakt het haalbaar :)

@ mikkee, ik had de plannen al voordat ik van Toril's bestaan afwist ;) ze was alleeen wat eerder dan mij! ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:20

Ohnee doelde ook meer op de rede die Maayke gaf haha ;)
Maar waar een wil is, is een weg zeggen ze toch ;) Dan lukt het je idd wel. Het zal niet allemaal even snel en makkelijk gaan, maar zo te horen heb je zat mensen die achter je staan en kunnen helpen! Je red het wel, ik voel het :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:25

Hahaha, nou Liset, misschien moet je wel een praatgroep beginnen om mensen op te fleuren :D
Wel een paardenmensen praatgroep dan he? :P

@Leonie: Leuk dat je Precious aanhoudt :) Ik laat het jullie weten als ik mijn opleiding gehaald heb, dan kom ik alle zadels controleren! Heb er helemaal zin in! De workshop zal ik voordat ik de opleiding begin gaan doen, dus als jullie nog kapotte zadels/hanarchement hebben liggen wil ik dat graag overnemen zodat ik daarop kan leren :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:30

Hahaha misschien wel Maayk :P Heb ik me nieuwe roeping gevonden? :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:41

whahaha ja misschien wel liset :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:44

Hahahah! "Praat met Liset, dan zijn al je paarden-bedrijfs-problemen gered!"

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:47

kijk es aan, zomaar een rgatis slogan van maayke :P Of gooi je er auteursrecht op ;)
?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:00

hahah indd :P Nou ik kan mijn eigen bedrijf dus ook starten :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:12

Hahaha, goed he? Kwam zomaar in me op :P

Heb net even een goed gesprek gehad met een collega, even over leuke dingen praten (mijn ei kwijtraken moet ik thuis of hier doen want dat kan natuurlijk niet op mijn werk, veel te risicovol)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:22

Wat een mooie paardjes komen er weer bij. Het is dat ik niet zo op roan val, maar wat een mooi gebouwde merrie is dat zeg.
En ja de andere kleurtjes zijn erg welkom wat mij betreft. Ik vind de vosjes ook heel mooi zelf.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:29

*eigenlijk ben ik een beetje anti rocky geworden, ben gewoon stikjaloers, vandaar dat ik tijdelijk anti ben :Y) *houdt 2 minuten vol.....zucht mooie paardjes

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:36

Ach, wij mogen met onze prinsessen niet klagen :D
Rocky's kunnen me gestolen worden. Ik heb mooie lieve stoere Indyra :+:

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:03

Is helemaal waar!

Royen gister: Hinnik hinnik (ik wil uit mijn box waar ik nu 1 uurtje in sta, heb het nou wel weer gezien!)
Eerst poetsen want ze was vies: Knuffel de knuffel (ik vindt je zo lief!) Kon lastig poetsen want ze bleef knuffels geven :P
Royen in de bak gezet, ik met plu in de bak (ohh, wat een leuk ding, wat doe jij eronder? Mag ik er eens onder?)
En dan sta je in de stromende regen met een paard wat onder jouw plu staat :P
Geprobeert haar te laten rennen (ik wegrennen en zij erachter aan sjokken)
Madam had geen zin maar wil wel graag uit de box :P
Na een uurtje gek gedaan te hebben probeer je dat peerd naar zijn box te duwen...met 2 man werkt averechts dus dan maar weglopen (madam staat niet graag in d'r eentje in de bak zonder plu dus liep mee)

Even later staat ze in haar box en geef haar eten (shrok, schrok en de helft laten staan want toen had ze door dat ik weg ging).
Hele boel wakker gegilt en ben toch maar snel naar mijn auto gelopen :P Wat een arm peerd, zomaar in een stal gezet waar het warm is, eten is, vriendjes staan....buiten staan wil ze niet maar binnenstaan is ook geen optie voor madammetje :+

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:25

Citaat:
Dus mijn eigen bedrijfje! Met een eigen schuur, eigen verkoopszadels en natuurlijk een leuk bedrijfswagentje om bij iedereen langs te komen en advies te geven

Tot hoever gaat de service? :P

De enige echte zadelmaker hier in de streek maakt alleen camargue-zadels ^)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:34

tussen de 0,20 en 0,25 cent per km. Eerste 20 km gratis :+
Maar als ik kan blijven slapen plak ik er gewoon een vakantie aan vast en kan er altijd wat geregeld worden ;)