Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en ik vind het een prima meid! Ik snap wel wat jullie bedoelen, maar ik vind het wel meevallen met die verbarbierisering bij de ijslanders. Er zijn gewoon héél veel verschillende types. De "zwaardere" jongens raken echt niet in de minderheid... neem nou Orri (en nakomelingen).... is toch wel ff 's werelds populairste ijslanderhengst.
Zo lang die oude types dus ook bewaart blijven kan iedereen zelf kiezen wat het fijnste is.
Maar dat valt allemaal nog wel mee geloof ik.
ik vind gaska van nynke ook leuk
die is ook slank ! ( en skun natuurlijk
) ik heb allen nog maar op gaska gereden heel even .. dus heb zelf nog niet egt op een slanke ijs gereden .. lijkt me wel een leuke ervarig
Eva, je moet nog maar een keer op Skoen zitten dan zal je vast wel opkijken hoe smal die is, zelfs gasplank is breder
Opzich vind ik slanke IJslanders ook niet erg maar dan moet hij nog wel een echt ijslandse uitstraling hebben. Ik weet een paar IJslanders die ik gewoon NIET op een IJslander vind lijken... Glossi schreef:Haha Skundi is pas dun/slank. Maar door zijn mega bos manen en staart + typies ijslands koppie en bouw vind ik hem er wel leuk uit zienEva, je moet nog maar een keer op Skoen zitten dan zal je vast wel opkijken hoe smal die is, zelfs gasplank is breder
Opzich vind ik slanke IJslanders ook niet erg maar dan moet hij nog wel een echt ijslandse uitstraling hebben. Ik weet een paar IJslanders die ik gewoon NIET op een IJslander vind lijken...
een egte ijslandse uitstraling ... een mega haarbol dus
*o/*
Amulet schreef:Shezzit schreef:Schijnen zei het een belediging te vinden om een haflinger met een ijslander te vergelijken..... Eh waarom? Ik bedoel, andersom a la, maar dit? Vond t erg vaag, maar kan dus schijnbaar ook,hihi
Hah, dus het is wel een belediging om een ijslander met een haflinger te vergelijken? Of lees ik het nou helemaal verkeerd? Dan ben je natuurlijk net zo idioot bezig, maar alvast mijn excuus als ik je stukje verkeerd lees. Sowieso snap ik de ophef niet over het wel of niet kunnen vergelijken van rassen. Kan het wel met je eens zijn dat ik de verbarbiesering van de haflinger niet zo oke vind. Eigenlijk vind ik het gewoon lelijk haha![]()
(die verbarbiesering bedoel ik dan, haflingers op zich vind ik wel leuk).
Ik weet niet, vind ijslanders eigenlijk niet bijzonderder dan andere ponyrassen. Vind ze leuk, meer ook niet.
Laura_morris schreef:Ijslanders zijn mijn alles!
Als je eenmaal een ijslander hebt wil je nooit meer anders!!
Heb nu 3 hengsten en 3 merries
Ze zijn geweldig
) Jasir_lover schreef:Een meisje zei maandag op de manege bij ons dat het paarden zijn maar het zijn Pony's!
), want ik vind pony's niet minderwaardig aan paarden. Dus BOEIUH
Shezzit schreef:Amulet schreef:
Hah, dus het is wel een belediging om een ijslander met een haflinger te vergelijken? Of lees ik het nou helemaal verkeerd? Dan ben je natuurlijk net zo idioot bezig, maar alvast mijn excuus als ik je stukje verkeerd lees. Sowieso snap ik de ophef niet over het wel of niet kunnen vergelijken van rassen. Kan het wel met je eens zijn dat ik de verbarbiesering van de haflinger niet zo oke vind. Eigenlijk vind ik het gewoon lelijk haha![]()
(die verbarbiesering bedoel ik dan, haflingers op zich vind ik wel leuk).
Ik weet niet, vind ijslanders eigenlijk niet bijzonderder dan andere ponyrassen. Vind ze leuk, meer ook niet.
Nah ik vind Haflingers gewoon niet leuk, heb bijna alleen maar negatieve ervaringen met ze ( van die afgejakkerde stugge bokken). En ik vind ze niet echt mooi (hou sowieso al niet van vossen met witte manen) en het ouderwetse type is me te grof.
En daarbij: ik vind ijslanders (en andere gangenpaarden) juist wel heel bijzonder, ik heb niet zo veel met "gewone" paarden; dwz paarden met maar 3 gangen. Dus daarom vind ik het best een belediging als ze je ijslander voor haflinger uitmaken. Heeft meer met mijn persoonlijke smaak te maken denk ik.

Heeft me vandaag nog half opgegeten
Zoeyj schreef:Ja, de eeuwenoude discussie; ze zeggen paarden, omdat ze op ijsland maar 1 woord hebben voor 'paard' (hesta), maar eigenlijk zijn het gewoon pony's. Ik vind persoonlijk dat pony géén belediging is (haflingers ook niet), want ik vind pony's niet minderwaardig aan paarden. Dus BOEIUH
hihi
Voor mij is het een paard en geen pony. Maar maak me er verder ook niet druk om wat anderen er van vinden. De ene zegt paard en de ander zegt pony, heb er geen problemen mee
Tjaldur schreef:Hallo! Weet iemand hoe ik me aanmeld voor dat ijslanderforum bij huiskamer ofzoiets? Ik kan daar zo nix plaatsen

Zoeyj schreef:Ja, de eeuwenoude discussie; ze zeggen paarden, omdat ze op ijsland maar 1 woord hebben voor 'paard' (hesta), maar eigenlijk zijn het gewoon pony's. Ik vind persoonlijk dat pony géén belediging is (haflingers ook niet), want ik vind pony's niet minderwaardig aan paarden. Dus BOEIUH