Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zamora schreef:Het is eigenlijk alleen een registratie. Het paard moet die gang vertonen en verder niet zoveel eisen, geen ijsco kruising of peruaanse paso bloed volgens mij. Stelt niet veel voor..heb mijn töltende draver merrie er geregistreerd, maar die tölt ook als een tierelier.
Toendertijd kon je onder het zadel en aan de hand filmen en aan de hand daarvan krijgen ze papieren e.d.
Stamboek heet N.A.S.H.A.
Zamora schreef:Meer omdat het koudbloed kruising is. Ze willen wel echt warmbloed paarden. En Peruaanse Paso niet vanwege hun termino.
Verder mag het allemaal als het singlefoot. Maar is al even geleden dat ik mijn paard heb laten registreren dus wat de eisen nu zijn?
Zamora schreef:Tango van Singlefooters Nederland is een kruising TWH en Rocky, die singlefoot dusDenk dat het zeker mooie kruising is.
Ik kan ook al tijden niks meer hier, van mij mag het voorjaar beginnen...
Ik geloof er niet in dat je tölt er onder leid. Mijn ervaring is juist alle gangen trainen en je paard gymnastyseren e.d.
Zamora schreef:
Zamora schreef:Dat is het betreffende singlefooter stamboek zoals ik zei.. N.A.S.H.A.![]()
Maar ja Tango is mooi stevig mannetje met echt fijn karakterHeb nog nakomeling van hem gehad.
TheMagicLine schreef:Is het een verzamelbak voor tolters die elders niet geregistreerd kunnen worden? Waarom geen ijscokruising? Bedoel je dat een spotted mountan gekruist met een rocky en die wel tolt al tierelier... en zo spotted is dat je een zonnebril moet opzetten... dat die niet geregistreerd kan worden? raar...
TheMagicLine schreef:Nog een vraag... ik las ergens op dit forum dat draven niet goed zou zijn voor een Rocky of andere singlefooter... kan zijn dat ik dit op een ander forum heb gelezen... weet het niet meer... nou ik laat mijn Rocky's gewoon lekker draven aan de longeer, in het begin willen ze toch hun energie kwijt en dollen ze en galopperen ze... lekker toch? Zeker als je ze zonder lijn los longeert vliegen ze en draven ze in het begin door de bak... later pakken ze de four beat moeiteloos op.... zal mij compleet worst zijn dat ze draven... ik heb juist helemaal niet gemerkt dat dan hun four-beat /singlefoot minder wordt...
Met name Whisper, dat is een ferrari en die moet eerst 10 minuten racen...![]()
![]()
... of heb ik het mis en doe ik iets megafout???? Als ik het fout doe... dan gaarne goed onderbouwen...
Succubi schreef:TheMagicLine schreef:Nog een vraag... ik las ergens op dit forum dat draven niet goed zou zijn voor een Rocky of andere singlefooter... kan zijn dat ik dit op een ander forum heb gelezen... weet het niet meer... nou ik laat mijn Rocky's gewoon lekker draven aan de longeer, in het begin willen ze toch hun energie kwijt en dollen ze en galopperen ze... lekker toch? Zeker als je ze zonder lijn los longeert vliegen ze en draven ze in het begin door de bak... later pakken ze de four beat moeiteloos op.... zal mij compleet worst zijn dat ze draven... ik heb juist helemaal niet gemerkt dat dan hun four-beat /singlefoot minder wordt...
Met name Whisper, dat is een ferrari en die moet eerst 10 minuten racen...![]()
![]()
... of heb ik het mis en doe ik iets megafout???? Als ik het fout doe... dan gaarne goed onderbouwen...
Ik vind het ook onzin dat het "slecht voor de tölt" zou zijn.
Hetzelfde met dressuur of alleen al rechtrichten.
Als je hogere dressuur zal gaan doen snap ik dat je in de knoop kan komen met de hulpen die je geeft (verzamelde draf of tölt).
Maar een recht gericht en goed achterhand getraind paard zal alleen maar ten goede komen voor ál zijn gangen, inclusief de tölt (of fourbeat, singefoot of zelfs de telgang)
TheMagicLine schreef:ach ik ben maar een simpele rockymountainhorse paardenboer... als ze een mooie fourbeat-gait-singlefoot hebben ben ik dik tevreden... draven enz kunnen ze altijd wel.