Geen idee eigenlijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Stekelharig kan ze wel zijn, Indyra heeft dat ook steeds meer he liset
Maar kan je daar op laten testen? Geen idee wat voor gen ofzo dat is?
Zamora schreef:van welke ouder zou het moeten komen dan?Want beide ouders zijn toch bruin?

kweenie..
de vader van Tango is zilverappel(heb zelf een dochter gehad van Tango) maar Tango zelf is "gewoon" zwart. Het gen is niet doorgegeven, anders was Tango ook zilverappel geweest en had Precious ook zilverappel kunnen zijn. Zilver gen pakt alleen op paarden met zwarte of bruine basis, dit houd in dat als het gen wordt doorgegeven je deze ook moet zien! Een vos kan bijvoorbeeld het vos gen dragen maar uit dit niet maar zou wel zilverappel veulens kunnen krijgen.
Nou laat allemaal maar zitten hoor, ze is prachtig zo en ik kijk toch alleen naar de buitenkant en niet welke kleur haar gen heeft
Royen schreef:Ik had het over een bepaalde kleuring (verdunt/etc.)
) maar bijvoorbeeld met sooty of iets anders erbij als extra'tje. Mikkee schreef:Nog iets gevonden in mijn geneticaboekje over A+:
"Light bay - Refers to the bay without strong marked points, the domestic equivalent of the original wild bay.
Frequently the mane is 'off-black' and black on the legs appears only on the fetlocks."
Lijkt dat een beetje op jouw merrie??
Maar wat bedoelen ze hier met 'off-black'' ? Met het zwarte tot de vetlokken klopt ook. Mikkee schreef:Royen schreef:Ik had het over een bepaalde kleuring (verdunt/etc.)
Zover ik weet, zijn alle kleurverdunningen bij paarden dominant, d.w.z. dat 1 van de ouders die verdunning moet hebben en dus tonen aleer een nakomeling ook die verdunning kan hebben/tonen.
Bij jouw merrie zullen dus andere genen meespelen die het bay fenotypisch ietwat veranderen. Ze is dus gewoon bruin (mooi hoor, heb er ook ooit 1 gehad) maar bijvoorbeeld met sooty of iets anders erbij als extra'tje.