[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:22

Je bedoelt centreparks?

Haha, leuk he! Ik heb precies hetzelfde gedaan met Royen, alleen was ik met een zeil begonnen. Gewoon ergens in de wei neergelegd en haar gaan poetsen, niks aan de hand. Ze lopen er zelf op af als ze nieuwschierig worden. Binnen een paar seconden stond ze bovenop het zeil en later kon ik het met een enorme zwiep, zo over haar rug gooien. Maar hoe oud is Lily nu? Want ik ben hier ongeveer 2maanden geleden mee "begonnen" (2x gedaan, toen vondt ze het saai).

Mol, volgens mij was ik daar verdwaald met de opendag naar de Rockymountainhorses van Toril...:=

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:54

Nee, geen centerpars, wel hetzelfde idee en een stuk goedkoper ;)

Lily is nu....... oja 15 maanden :o . De meeste tijd staat ze nog gewoon op de wei hoor, maar inderdaad af en toe even wandelen en alles even controleren.
Ik merk echt dat het bij lily helemaal ontspannen moet zijn, anders vind ze het veeeel te spannend. Dat zijn goede lessen voor mij. :)

jokari

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:18

wat zit je in godsnaam in Mol te doen als je naar Toril wilt ?? :=

Leuk dat het zo al spelenderwijs gaat Kaplaars (sorry naam weer kwijt), dat merk ik bij 'mijn' arabiertjes ook. Als ik denk 'en vandaag gaan we oefenen op dat halster', wordt de ene gewoon gek, maar onder het poetsen eens even met dat halster prutsen, kan dan weer wel.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:50

CrazyCat schreef:
Arweyn schreef:
Wat zijn hier toch gelukzakken; ik wil ook een rocky :C
Het zijn wonderbaarlijke paarden...Ik ben verslaafd aan ze; weet iemand misschien een adres in de buurt van België waar men rocky's kan zien? (het liefste met die mooie zilverappel kleur) Ik woon namelijk in de buurt van Maastricht

In Belgie zitten trouwens ook rockies bedenk ik me net.
http://www.lacense.be

Heay, bedankt :D De Ardennen liggen niet zo ver als Oss of Montpellier; ik denk dat ik mijn ouders eens gek ga maken }>

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:21

jokari schreef:
wat zit je in godsnaam in Mol te doen als je naar Toril wilt ?? :=

Leuk dat het zo al spelenderwijs gaat Kaplaars (sorry naam weer kwijt), dat merk ik bij 'mijn' arabiertjes ook. Als ik denk 'en vandaag gaan we oefenen op dat halster', wordt de ene gewoon gek, maar onder het poetsen eens even met dat halster prutsen, kan dan weer wel.

Ik weet het alweer! Dat was een hele andere dag, we waren even de weg kwijt dat we naar toril gingen maar geen idee meer hoe die plaats heette... Ik was naar een festival geweest in Belgie (Graspop) en toen werden we naar het plaatsje Mol gestuurd met de bus... De naam kwam me zo bekend voor maar wist even niet meer waar het bij hoorde :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:03

wat betreft dingen aanleren.
zo gaat dat hier ook, zoals dingen komen, maak je gebruik ergens van.
niet zo van, vandaag ga ik dit leren, nee hoor, ben gewoon bij de paarden bezig en van het 1 komt het ander.
Op die manier hebben we dus al bij de veulens gelegen, die lagen dan te slapen of gingen net liggen en dan maak je gebruik van de situatie.
leuk he, die levenslessen van een paard, ze houden zo goed een spiegel voor, alleen soms vergeten wij mensen om in die spiegel te kijken!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 17:05

ohja, hebben jullie deze al gezien?
[GP] trots op Kunst

ff opscheppen over onze MM, kunst. Sinds februari woont ze bij ons, ze doet het zo goed, heerlijk dier.
En heel veelzijdig zoals je aan de foto's kunt zien :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:39

Kunst ziet er prima uit! Snap dat je trots bent!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:52

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:15

Is Frida trouwens op vakantie of is ze weer geband? ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:31

Geband :x

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:11

O:) Begint een gewoonte van d'r te worden _O-

Maar ik vindt dat de b-mod's af en toe echt niet netjes zijn met dingen verwijderen en mensen blokkeren. Typ je eens een leuk stukje, wordt het verwijderd omdat het zogenaamd niet informatief genoeg zou zijn. Terwijl ik vlak daarna (na de mod opmerking) weer een PB kreeg met: Ik zag je stukje wat net verwijderd is, maar ik wil daar graag meer over weten!. Hoezo koeiig? }:0 Dus waarschijnlijk niet eens Frida d'r fout maar gewoon mensen die andere meningen niet respecteren :( Ik ben alleen bang om wat te zeggen want straks wordt ik er ook nog af gegooit en ik kan jullie echt niet missen hoor :+

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:59

tja, dat blijkt dus frida dr specialiteit te zijn.
Zo hebben we allemaal dingen waar we in uitblinken toch?
Ik ben ook ooit bijna ook geband door dat iemand dingen nogal graag verkeerd oppikt en moderators meteen lastig valt.
Gelukkig weten nu de meeste moderators hoe die persoon in elkaar zit.
Enne, ik heb nog geen bril nodig, heb ik net ontdekt haha

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:01

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:05

Wat doet Frida nou allemaal op bokt als zij steeds geband wordt? :o?

Het is hier wel erg rustig. Blijkbaar zijn veel mensen op de vakantie.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:24

Ik ben er toch? |( :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:18

Hoi Allemaal !!

IK denk dat ik hier ook maar eens in ga meekletsen :P
Voor degenen die mij niet kennen: Ik ben Leonie, en heb een kleinschalige gangenpaardenfokkerij in Drenthe! Onder andere de jaarlingen van Lisetje en Royen zijn door mij gefokt. Op dit moment staat Sam (van Frida) hier om mijn merrie's voor volgend jaar drachtig te maken :D

Owja, ik zal nog even mijn paarden opnoemen gezien de titel van het topic eigenlijk is: 'welke gangenpaarden zijn er :+
Nou daar komen ze :P

Precious: mijn allereerste paardje, sinds januarie is hij ruin, nu ruim 5 jaar oud :) (singlefooter x am. saddlebred)
Kyra: toltende draver merrie, eigenlijk bijna letterlijk gered van de slacht, bleek na de koop te tolten :+
Faemina: Kentucky mountain horse merrie (zilverappel bruin)
Varitha( geen gangenpaard) appaloosa merrie, maar zaterdag gaat ze weg en komt mijn nieuwste aanwinst daarvoor terug:
Amy: bruinbonte spotted mountain horse merrie, enigste in NL :D (voor zover ik weet)
Armando:rocky mountain horse, het veulentje van Frida van dit jaar, ik heb hem van haar gekocht en hoop hem in de toekomst te kunnen gebruiken als dekhengst:)

De veulens van dit jaar:
Solice : merrieveulen, kyra x precious
Bailey: Varitha x peru's scen tao (NAS)
Faemme: faemina x precious (kentucky mountain horse)
(veulens zijn ook allemaal nog te koop trouwens :+ )

Vanaf volgend jaar wordt mijn fokkerij omgedoopt tot mountain horse fokkerij :) na een aantal jaar heb ik dan uiteindelijk bereikt dat volledig overga op gangenpaarden(de mountainhorses dus), en zo goed als stop met de kruisingen waarmee ik eerste instantie begonnen ben.

Wanneer jullie ook nog foto's willen geven jullie maar een gil ;)

groetjes Leonie!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:33

Welkom!
Ben wel erg benieuwd naar Amy!
Waarom is Precious eigenlijk gecastreerd?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:45

Tuurlijk willen we foto's! :j :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:10

hoi Leonie. Ga je dan je kruisingen / niet-mountains verkopen, of hou je ze lekker in de groep ?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:14

haha ik zal ff van alle paardjes goede foto's opsnorren dan doe ik ze allemaal tegelijk ;)

Helaas was het voor Precious niet weggelegd om hengst te blijven, hij is vorig jaar binnen een week volledig omgeslagen.. De DA legde het zo uit: 'sommige gedomesticeerde hengsten kunnen in 1 keer een klik terug krijgen naar hun oer-gedrag, eenmaal daar aangekomen zijn de meesten niet meer normaal hengst te houden.'
Dit is wat ook met Precious gebeurde, hij werd agressief en viel me aan. in het begin nog niet heel erg, maar helaas ging het van kwaad tot erger. Merkwaardig genoeg was het thuis het ergst, op andere locatie had ie mij nodig om op te steunen en kon ik wel bijna alles met hem. Maargoed, hij staat natuurlijk 95% van de tijd thuis, en ik kon eigenlijk niets meer met em, tot dat ik zelfs niet meer normaal door zijn weide kon lopen, toen was het voor mij klaar en heb ik de knoop doorgehakt om hem te laten castreren. De DA bleek het bij het rechte eind te hebben, ik heb mijn paardje weer terug :)

Nog geen moment spijt gehad van de castratie, dat ik mijn paard weer terug heb hoe ik hem kende, is mij zoveel meer waard!

Foto's volgen zo snel mogelijk :)

@ jokari
de veulens zijn zowieso nog voor de verkoop :)
Varitha (de appaloosa merrie) heb ik dus ook verkocht, en hiervoor komt Amy terug. De enigste niet mountain horse die ik dan nog heb ik mijn toltende draver merrie, maar die blijft nog want die geeft me veel te mooie veulens ;) Gecombineert met een rocky hengst, krijg je met een merrie veulen kentucky papier :)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:26

Hier de foto's:

Precious:(foto vorig jaar)
Afbeelding

Kyra:(foto vorig jaar met veulen van vorig jaar --> Royen)
Afbeelding

Faemina & ik aan het wei-crossen :P (dit jaar)
http://i104.photobucket.com/albums/m195 ... sen017.jpg

Varitha: (dit is dus de appaloosa merrie die weggaat) samen met haar veulentje Bailey (1 dag oud)
http://i104.photobucket.com/albums/m195 ... G_1430.jpg

Amy:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJ87AKO8.jpg
en met mij op de proefrit:
http://i104.photobucket.com/albums/m195 ... C00094.jpg

Armando:
http://94.100.114.170/679500001-6795500 ... _irHW.jpeg

Solice:(veulentje van Kyra en precious dus)
http://94.100.115.44/679500001-67955000 ... _7bXU.jpeg
Mocht je het je afvragen: ja ze is echt reusachtig :+ ze wordt echt heel erg groot uiteindelijk denk ik :P

Faemme:(Precious Faemme Fatale 8-) ) net geboren:
http://i104.photobucket.com/albums/m195 ... C00076.jpg

Dat was het wel zo ongeveer :P
Laatst bijgewerkt door Imre op 31-08-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's toegestaan, overige foto's veranderd in links

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:09

leuke paardjes hoor.
tja die gangenpaarden zijn erg verslavend, heb ik inmiddels ook gemerkt, hihi

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:01

Ja he groeit maar door he :P
Maar moet zeggen dat ik zo ondertussen wel behoorlijk blij ben en trots ben op mijn clubje paardjes wat ik verzameld en gefokt heb :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:34

Hier een 15 jarige 3/4 Tennessee Walker, merrie. Veulen van haar x mijn morgan hengst. Veulen heeft zeker gangaanleg; kiest voor walk maar soms laat 'ie ook wel wat drafpassen zien.