[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:20

Djini schreef:
Goldenflower schreef:
By the way, wat voor ras paard heb je in je profiel? ;)

Niet echt een ras, maar het moet een singlefooter voorstellen. Al heb ik nog niet zo veel singlefoot gezien.. :n

Op de foto in je profiel ziet het er toch wel lateraal uit moet ik zeggen.
Ik heb een halve singlefooter en zij tolt niet.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:55

Djini schreef:
En richting Ermelo een paar walkers.

Dat zijn vast de walkers van Denise, toch?
We zouden dit jaar nog een keer naar hun camping komen voor een rit met onze gangenpaarden. Zal wel in het najaar worden...

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:57

Het lijkt er idd op dat de meeste gangenpaarden in het zuiden van NL zitten. Vooral rondom Oss/Zeeland is het druk met MM's, TWH's en Rockies.
Tis gewoon een besmettelijk virus, die gangenpaarden :P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:08

Mikkee schreef:
Het lijkt er idd op dat de meeste gangenpaarden in het zuiden van NL zitten. Vooral rondom Oss/Zeeland is het druk met MM's, TWH's en Rockies.
Tis gewoon een besmettelijk virus, die gangenpaarden :P

Dat klopt. :D Nu wil ik zelf een gangenpaard aanschaffen en gewone paarden vind ik nu te simpel. :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:39

:~ hebben hebben hebben :P 'Gewone paarden'? Hahaha! Was vroeger al blij met iets dat leek op een paard :')

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:58

Er zitten idd veel gangenpaarden in het zuiden. Maar we doen ons best hier in het noorden. :D Ik heb er nu 3 en da's dan wel grappig met mensen met gewone paarden: wat móet je met 4 paarden?? (4de is hopelijk in de maak) die moet je ook allemaal rijden, daar heb je toch helemaal geen tijd voor ?!? Tja, één is geen hoor ik wel eens. ;) Bovendien zijn gangenpaarden qua gedrag, vind ik, veel makkelijker. Ik stap ook rustig op mijn paard als ze twee weken in de wei heeft gestaan. Helaas staan nu al mijn paarden ver weg (uhh in het zuiden dus :+ ) oh en eentje op Texel :Y) . Dus nu eigenlijk paardloos....

Zal mijn best doen om het virus hier ook te verspreiden... :o

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:10

Mikkee schreef:
Dat zijn vast de walkers van Denise, toch?

Ja klopt. Ik ken Denise persoonlijk niet, maar hoop nog eens een keertje langs te gaan daar.
Ik vind Tennessee walking horses echt prachtig. Als ik toch eens rijk was.. :D

noivadapaz schreef:
Zal mijn best doen om het virus hier ook te verspreiden... :o

Ik doe hier ook hard mijn best.
Helaas is mijn paardje nog niet te rijden, dus ik kan de mensen hier nog niet laten genieten van een heerlijk comfortabel buitenritje... Op dit moment is het, denk ik, alles behalve comfortabel om op mijn paardje zijn rug te gaan zitten }>

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:28

noivadapaz schreef:
Er zitten idd veel gangenpaarden in het zuiden. Maar we doen ons best hier in het noorden.

Ik zit er precies tussenin! :D

Dalijk eerste grondwerkles..... Laat het stoppen met regenen!! |(

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:22

Ha, met de auto zit ik er ook snel tussen :+

Binnenkort naar het zuiden een paard daagjes, Noiva is tussen het dekken door (lukt niet zo goed) naar een trainer gebracht om haar dor te rijden. Dus straks eens zien hoe het gaat. Daarna kan ze weer terug naar de hengst, kunnen we nog twee dekpogingen doen. Hopelijk is dat echter niet nodig maar ik heb er weinig hoop op dat het nu wel is blijven plakken... |( .

Silfurfaxi

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:07

Tsja ik zit ook in het zuiden in jullie ogen ;)..

Bij nijmegen, kom geregeld in uden, oss, berlicum e.d. voor les te geven aan onder andere mensen met gangenpaarden ..

Nu een klant met een toltende draver die zelfs van de dierenarts had gehoord toen hij het paard bekeek dat hij nog nooit zulke pasjes had gezien. Was het paard gewoon aan het tolten of telgangen haha..
Wist niet dat dat nog steeds zo is. Dat ze gewoon niet weten wat een gangenpaard is...

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:24

Nsundu schreef:
Nu een klant met een toltende draver die zelfs van de dierenarts had gehoord toen hij het paard bekeek dat hij nog nooit zulke pasjes had gezien. Was het paard gewoon aan het tolten of telgangen haha..
Wist niet dat dat nog steeds zo is. Dat ze gewoon niet weten wat een gangenpaard is...

Ik weet nog een betere; een lerares van mij (tevens dierenarts) wist niet eens wat 'gang' moet voorstellen. :?
Een tijdje terug hield ik een presentatie over gangenpaarden en fokkerij. Ik kreeg 0,6 punt aftrek omdat ik het constant over die 'extra gangen' had.
Volgens de lerares is het woord 'gang' niet eens algemeen, en had ik daar eerst uitleg over moeten geven! En gangenpaarden daar had ze dus al helemaal nooit van gehoord.

Ik heb trouwens wel even geprotesteerd, en kreeg gelukkig bijval van een aantal klasgenoten dat 'gang' gewoon een doodnormaal Nederlands woord is, en dat het belachelijk is om alleen daarvoor een cijfer te verlagen.. (ja ik voel nog steeds een beetje wrok :P )

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:38

'Gang' is zeker een goed woord.Daarintegen is 'gangenpaard' een beetje vreemd want elk paard heeft gangen.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 00:10

@ jodi; Ja das waar.
Daarom heb ik aan het begin van mijn presentatie ook uitleg gegeven dat elk paard in principe 3 gangen heeft, en dat paarden met een extra 'versnelling' gangenpaarden zijn. Ik had echt overal rekening gehouden met het feit dat ik met leken te maken had op het gebied van paarden.
Dus mijn presentatie was gewoon hartstikke duidelijk en goed!! :D haha!

Wat een prachtig paard trouwens, die Blu van jou!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:25

Gôh, is iedereen op vakantie? :+

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:28

Als zo is, ben ik jaloers! ;)

Én een paard én op vakantie!

Ik loop al de hele vakantie (in de regen) de weide bij te houden..

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:40

_O- Arme jij!

Ik ben al geweest! Eerst naar marokko en 3 weken geleden naar Graspop in belgie! Maar geen paardproblemen hoor, alles wordt tot in de puntoortjes verzorgd :P Maar zou wel weer op vakantie willen! :')

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:45

Bijna vakantietijd hier! Nog 2 weekjes hard werken en dan naar Tenerif met m'n vriend.
En in september met Joyce Canada onveilig maken *\o/*
Maar Marokko, wat is daar leuk/interessant aan (in zo'n bestemming heb ik me nog nooit in verdiept)?

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:11

Wat zijn hier toch gelukzakken; ik wil ook een rocky :C
Het zijn wonderbaarlijke paarden...Ik ben verslaafd aan ze; weet iemand misschien een adres in de buurt van België waar men rocky's kan zien? (het liefste met die mooie zilverappel kleur) Ik woon namelijk in de buurt van Maastricht

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:43

Mikkee schreef:
Bijna vakantietijd hier! Nog 2 weekjes hard werken en dan naar Tenerif met m'n vriend.
En in september met Joyce Canada onveilig maken *\o/*
Maar Marokko, wat is daar leuk/interessant aan (in zo'n bestemming heb ik me nog nooit in verdiept)?

Heel gaaf! Echt een hele mooie cultuur en de mensen zijn zo vriendelijk (heel anders dan in NL) Ook in de Sahara geslapen in Berbertenten en een tocht met dromedaris :D Met de Jeep de sahara onveilig maken en overnachten in 1000-en-1-nachten hotelletjes *droomt weer weg*

Verder is het eten perfect, we zijn wel ziek geworden ondanks dat we heel voorzichtig deden (buikgriep) maar gelukkig pas op de terugreis en niet tijdens de vakantie. Echt een aanrader!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:10

Arweyn schreef:
Het zijn wonderbaarlijke paarden...Ik ben verslaafd aan ze; weet iemand misschien een adres in de buurt van België waar men rocky's kan zien? (het liefste met die mooie zilverappel kleur) Ik woon namelijk in de buurt van Maastricht

Je hebt een prachtige haflinger!
Maar waar bij jouw in de buurt rocky's zijn om te aaien, weet ik niet. (misschien bij de mensen uit dit topic in profielen spieken...

@royen: Dat klinkt super gaaf! Vooral dromedaris rijden lijkt me leuk, en door de sahara natuurlijk.. (behalve die buikgriep dan, die laat ik aan jouw over... :Y) )

Ik heb toch nog een weekendje weg geboekt En wel naar België!! Toch naar het buitenland deze zomer :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:27

Arweyn schreef:

In Belgie zitten trouwens ook rockies bedenk ik me net.
www.lacense.be

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:07

@Kaplaars: Heerlijk België! :D Ik kwam er gister achter dat ik nog 10 dagen vakantie op mocht nemen (dacht namelijk dat het er nog maar 6 waren :=) Helemaal blij en meteen 2 daagjes opgenomen voor dit weekend (mooi weer, lekker wandelen met Royen) :D Jij veel plezier in België! Wat ga je daar doen?

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:54

Waarschijnlijk heerlijk zwemmen, luieren, en dorpjes bezoeken.
Niet veel maar wel leuk!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:04

en wáár in België denk jij naar toe te gaan ?? }> }> }> :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:12

Hoe heet dat ookal weer... Naar een (mijn vader noemt het 'kamp') park met bungalows en een overdekt zwembad. Het ligt dichtbij het plaatsje MOL ;)
--------------------------------------------
Even een ervaring die ik had met grondwerk, naar aanleiding van mijn gekochte boek:

Wat ik gemerkt heb, is het volgende:
Ik wilde lily bijvoorbeeld leren dat ze niet bang hoefden te zijn als ik een t-shirt (of iets) op haar rug en hoofd leg.
Toen ik dat wilde gaan oefenen, zetten ik lily netjes apart en kwam met het t-shirt aan zetten. Door dat ik dat doel voor ogen had, werd ik tamelijk gefocusd en dit maakte lily zenuwachtig. Dat shirt op haar hoofd kon ik wel vergeten. :')
Dit is een valkuil met dat soort oefeningen uit zo'n boek.

Een aantal dagen later was ik met haar aan het spelen, ik had het shirt gepakt en gooiden het weg, lily pakt het op, ik pak het weer af, gooi het weg ect... := terwijl ik het weer van haar aan pakte wreef ik met het shirt over haar hoofd om even te kijken wat ze zou doen. En terwijl we speelden kon ik met het shirt haar ogen bedekken, het op haar rug leggen en ermee wapperen waardoor ze alleen nieuwsgierig werd.

Dit is tot nu toe een van mijn belangrijkste grondwerk lessen geweest. Het niet proberen te forceren, maar spelenderwijs kun je toch een hoop bereiken, maar ik moest mijn verwachtingen weg laten.