Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tinky12 schreef:Ik kan jullie ook wel een filmpje laten zien waar je kiezen van op elkaar gaan staan.Een natuurlijke gang compleet vergalt![]()
Het betreft hier een tölt....
Hier een zoals men het heeft gepushed...
http://nl.youtube.com/watch?v=tWM-VCCS09g
Wat was ookweer de natuurlijke gang?
http://nl.youtube.com/watch?v=hyK9ksmqV ... re=related
Even voor de goede orde...zelfde ras...zelfde gang.
Pebblesther schreef:Vet zielig!
Helemaal dat filmpje hoe het wordt aangeleerd, vet vermoeiend en slecht voor de benen!
Arme paardjes:(
Ninx schreef:Ik wil nog even op jouw reactie reageren.
Jij veronderstelt dat vrijwel niemand kennis heeft van gangenpaarden en derhalve zo fel reageert.
Maar het is niet zozeer 'de gang' waar men de meeste moeite mee heeft (ben geen alwetende, maar ben niet helemaal verstoken van kennis, en ook nog eens ijslanderruiter geweest), maar de wijze waarop het paard vastgezet wordt en door de stok naar voren gejaagd wordt en op die manier 'pas op de plaats' leert maken en deze gang dus leert beheersen vind ik verwerpelijk.
Dit dier wordt geconditioneerd op grond van angst, en daar heb ik een schijthekel aan.
Ik mag aannemen dat je dit paard (met weliswaar een grotere tijdsinvestering) dezelfde zaken ook op een minder agressieve manier kunt bijbrengen.....
Ik begrijp dan ook niet hoe kennis van gangenpaarden de wijze van trainen zou kunnen recht praten, maar misschien jij wel?

beestenfreak schreef:ben er niet zeker van hoor maar heb laatst ergens in 1 of ander rassenboek gezien dat er wel een paard is dat zo'n bouw heeft. paardje in het 2e filmpjje lijkt me toch echt een ander ras...
beestenfreak schreef:Tinky12 schreef:Ik kan jullie ook wel een filmpje laten zien waar je kiezen van op elkaar gaan staan.Een natuurlijke gang compleet vergalt![]()
Het betreft hier een tölt....
Hier een zoals men het heeft gepushed...
http://nl.youtube.com/watch?v=tWM-VCCS09g
Wat was ookweer de natuurlijke gang?
http://nl.youtube.com/watch?v=hyK9ksmqV ... re=related
Even voor de goede orde...zelfde ras...zelfde gang.
ben er niet zeker van hoor maar heb laatst ergens in 1 of ander rassenboek gezien dat er wel een paard is dat zo'n bouw heeft. paardje in het 2e filmpjje lijkt me toch echt een ander ras...
Citaat:ammer dat je het hele ras over 1 kan scheert. Het filmpje wat jij gezien hebt, is een showpaard dat met blokken en ander kunst- en vliegwerk wordt getraind. Met geforceerde gangen dus. All for the money.
Het meerendeel van de walkers wordt gewoon recreatief gereden zonder vergroeide hoeven en andere kwellingen en dan kun je het vergekijken met jouw Fjord
Citaat:Gangenpaarden worden al sinds duizenden jaren systematisch gefokt als comfortabele rijpaarden.
Naast hun gangaanleg werd altijd al veel waarde gehecht aan een sociaal mensgericht karakter.
Citaat:wat een jankerds zijn jullie sorry hoor.Jullie zien een zweep en gaan gelijk totaal uit je plaat!!Bleh.Ik vind t een kunst om je paard zo te laten lopen prachtig om te zien en in zuid amerikaanse landen worden hier hele grote wedstrijden in gehouden!
Paarden zien er prachtig uit.qua bouw,verzorging,ze glimmen als een spiegel en er wordt zeer veel tijd in gestoken.Dat je t niet mooi vind om te zien is daar aan toe maar dat eeuwige gejammer over een paard slaan met een zweep daar wordt ik doodziek van!!
Jullie geven allemaal je paard wel eens een mep of tik met de zweep of gebruik sporen of rukken aan teugels want dat loopt ie zo lekker in de krul....?
Mooi he hestejente?Jij ook liefhebber?
connie1964 schreef:hoe wordt in nederland de piaffe geleerd?Vragend met een bos bloemen en een suikerklontje.......
waarom wordt hier een paard geslagen als ie niet over hindernis wil?
waarom heeft paard bijzetzeugels niet omdat ie uit vrije wil met zn neus op zn knieen wil lopen.Laat mensen lekker doen wat ze willen met hun paard.
In andere landen eten ze hond dus daarom gelijk achterlijk?
wij eten varkens vinden hoop mensen ook achterlijk!
CrazyCat schreef:Zo kreeg ik ook eens een berichtje op een youtube filmpje dat ik geplaatst had van mezelf op een Rocky Mountain Horse. Paard zou kreupel zijn moest meteen een veearts bijkomen. Ik was een dierenmishandelaar dat ik op een kreupel paard reed etc etc. Gewoon roepen zonder enige achtergrond kennis.
Ik ben er zelf ook niet zo gecharmeerd van hoe veel paarden in Zuid-Amerikaanse (spaanstalige) landen worden behandelt. Maar echt niet elke paso die zo loopt is op brute manier beleerd. De paso's worden juist veel aan de longe voorbereid in tegenstelling tot de Noord-Amerikaanse gangenpaarden rassen.
De gang is dus wel degelijk natuurlijk (komt oorspronkelijk vanuit o.a. weg bij het ras "Spaanse Jennet".
Het 2e filmpje zie je de dancing horses en dit vind ik persoonlijk wel mishandeling. Toch vind ik dat veel mensen hier roomser doen dan de paus. Je kunt de topics niet meer tellen waarin het advies wordt gegeven "geef hem eens een flinke lel met de zweep anders blijft ie je uitproberen" etc etc.
CrazyCat schreef:Het 2e filmpje zie je de dancing horses en dit vind ik persoonlijk wel mishandeling. Toch vind ik dat veel mensen hier roomser doen dan de paus. Je kunt de topics niet meer tellen waarin het advies wordt gegeven "geef hem eens een flinke lel met de zweep anders blijft ie je uitproberen" etc etc.
Ja, ik ben een groot liefhebber van paarden in het algemeen en van paarden waar de extra gangen niet uitgefokt zijn in het bijzonder.
In principe kan ieder paard tolten. Er zijn Friezen, Arabieren en heel wat dravers waar de laterale aanleg eruit komt. Dat veel andere paarden in West-Europa die aanleg niet hebben komt door onze manier van met paarden omgaan. Heb je je ooit afgevraagd waarom de gangenpaarden die naar Nederland worden gehaald afkomstig zijn uit landen waar paarden als rijdier en niet als koetspaard worden gebruikt?spicegirl schreef:sorry hoor, gelukkig zijn de meeste "gebruiken" äfgeschaft, maar in de spaanstalige landen hebben ze een zeer achterlijke norm van dierenwelzijn!!

Dus ook de spaans-talige paardenliefhebbers zijn het er niet mee eens (gelukkig). hestejente schreef:O? Heb jij toevallig in zo'n land gewoond? Ik wel. En ik kan je vertellen dat Zuid-Amerikanen heel erg trots zijn op. om maar eens wat te noemen, hun paarden. Dat ze niet elke hamster knuffelen - wat in West-Europa nou eenmaal de norm is - nou en? Jouw reactie zegt meer over jouw kortzichtigheid en op niets gebaseerde vooroordelen dan over wat dan ook.
connie1964 schreef:spice-girl waarom is t eten van dode beesten niet achterlijk..heb jij die regel gemaakt of wie beslist dat dan.....
benfan mijn commentaar was juist bedoelt voor de mensen die alles gelijk zielig vinden..Ik vind dat paard paard is en paard moet blijven wij zijn nogal in staat om dit dier te vermenselijken.
ninx=hmm vegetarier en uhh visje eieren leren schoenen jasje make-up ook allemaal op de niet gebruik lijst van jou?
Miss_Montana schreef:Ik volg het even niet meer: Connie1964 en hestejente, zijn jullie nu aan het discussieren over die trainingsmethode uit het 2e filmpje over of dat wel/geen dierenmishandeling is? Of alleen over het 1e filmpje? Ik ben de draad een beetje kwijtgeraakt
Wanneer zul je nou eens snappen dat JOUW manier van met dieren omgaan niet de enige en ook niet perse de beste is? hestejente schreef:Miss_Montana schreef:Ik volg het even niet meer: Connie1964 en hestejente, zijn jullie nu aan het discussieren over die trainingsmethode uit het 2e filmpje over of dat wel/geen dierenmishandeling is? Of alleen over het 1e filmpje? Ik ben de draad een beetje kwijtgeraakt
Over trainingsmethoden die anders zijn dan wij hier gewend zijn in het algemeen.
Ninx: ik aard hier prima, bedankt voor je bezorgdheidWanneer zul je nou eens snappen dat JOUW manier van met dieren omgaan niet de enige en ook niet perse de beste is?

connie1964 schreef:geen idee hahah ben t ff kwijt
ik blijf bij mijn standpunt dat deze mensen hun paarden op een bepaalde manier willen laten lopen.Dat vinden die mensen mooi en t geeft status in die landen.
Dat een hoop mensen dit gelijk bestempelen als zielig,achterlijk enz vind ik absolute tekortkoming.
Die mensen vinden t daar achterlijk dat wij vogels in een kooitje hebben en 3 konijnen in de tuin en een bling bling bandje voor de hond of kat hebben.
Laat andere landen in hun waarde en die mensen weten echt wel wat ze hun paard aandoen.
Weet je hoe veel zulke paarden daar kosten,ze zijn er juist heel trots op dat ze er kunnen betalen en houden.
hestejente schreef:Over trainingsmethoden die anders zijn dan wij hier gewend zijn in het algemeen.
Ninx schreef:Maar een paard conditioneren op basis van angst is in mijn opinie altijd FOUT.
Geen mens die me daar anders over kan laten denken Hestejente.
Ik zou het echt jammer vinden wanneer er hier mensen zijn die daar anders over denken.