Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Roskur schreef:Rauka schreef:Drómi betekend volgens IH zonder temperament. Arm paard, wie heeft die bijnaam verzonnnen....
Inderdaad... En stel je dan eens voor dat er vast ook paarden zijn die zo genoemd worden... Want op zich vind ik het wel leuk klinken, Dromi, alleen vanwege de betekenis zou ik het mijn paard niet gauw geven.Jitskee schreef:en toch betekend dromi sukkel
Welke bron heb jij het dan vandaan...?
SopGompie schreef:De Ijslander van mijn moeder heet Kaen(betekent listig)
betekend.Mirthe98 schreef:mijn ijslander heet Svala, dat betekend Zwaluw heb ik me laten vertellen.![]()
ze heeft wel een lief donker zwaluwstaartje op de puntjes van haar oortjes.

!
Mirthe98 schreef:mijn ijslander heet Svala, dat betekend Zwaluw heb ik me laten vertellen.![]()
ik las net dat Yrja motregenbetekend.
ik had begrepen dat dat pinksterregen betekende??
weet iemand dat?
) Alrun__ schreef:Alrún ;; Koningsdochter![]()
Surtur ;; God/koning van het vuur, zwart paard (ofzoiets)
Fródi ;; Naam van een koning (mythologie uiteraard)
Balthazar ;; Niet echt IJslands geloof ik...

Ze kunnen het ook nog gooien op dat de Z in het oud ijslands waarschijnlijk wel voorkwam Glossi schreef:Alrun__ schreef:Alrún ;; Koningsdochter![]()
Surtur ;; God/koning van het vuur, zwart paard (ofzoiets)
Fródi ;; Naam van een koning (mythologie uiteraard)
Balthazar ;; Niet echt IJslands geloof ik...
Balthasar betekent Koningsnaam alleen schrijf je Balthazar met een z... geen idee dus. Mischien spellingsfout?
amy_leftover schreef:Mirthe98 schreef:mijn ijslander heet Svala, dat betekend Zwaluw heb ik me laten vertellen.![]()
offtopic: ik ben nu wel benieuwd hoe dat er precies uitziet![]()