Mening over ijslanders...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessie88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:09

Shezzit schreef:
Ik ga het ff voor je opzoeken: heb de dvd hier liggen.(iets van Electric toch of niet?) (idd, ik wordt s'ochtends wakker met de T1 en ga slapen met de F1 of V1, hihi) Echt een geweldig begin of einde van je dag, hihi.
Vind dat nr. waar Lena Trappe op rijdt ook echt super mooi "That's All" van Genesis. En dat nr. van Jarl, weet iemand hoe dat heet?

He wat gaaf, is de dvd leuk? Weet niet meer waar Stian en Jarl op reden... ppfff volgensmij moet ik die dvd gauw bestellen, want ik ben al weer een hoop vergeten. Dat nummer waar Johann op reed vind ik ook geweldig, "Live is life nanananana"!
Ik heb ook nog een aantal nummers op mijn pc van de WK in 2003, dus als je die wil hebben?

Laura_morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:58

Ijslanders zijn mijn alles!

Als je eenmaal een ijslander hebt wil je nooit meer anders!!

Heb nu 3 hengsten en 3 merries
Ze zijn geweldig

traan_beauty

Re: Mening over ijslanders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 18:39

haha aah omgebouwde shet Omg..
Die hebbe niet veel verstand of wel?

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:08

Ach dat zeg ik ook altijd tegen Karma hoor, uit de kluiten gewassen Shetlander

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 19:09

haha jaa mijn ijsco is echt dik (grasbuikje!!) ik krijg het nie weg ze blijft toc maar door eten enz.! das echt erg.. achjah dan maar één dikkertje

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:14

uit-de-kluiten-gewassen shetlander zegt een vriendin van mij altijd! hahahaha

vind ik zelf ook erg grappige uitspraak!

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:55

ach, mijn paardjes zijn al voor alles uitgemaakt wat niet op ijslander lijkt:
"dikke pony" "uit z'n voegen gegroeide shetlander" "kleine haflinger" en zelfs 1x "kijk mama, een hackney" AAARCH. Ook pony in kwestie was idd erg rank gebouwd en had heeeel veel knieactie in haar draf, maar een hackney??

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:03

Ik zal je sterker vertellen; mijn Haflinger werd laatst aangezien voor een IJslander! Dat kan dus ook nog
Toen Sikiley een tijdje wat te dik was noemde ik haar zelf altijd Spekkie Pony Achja, ik stoor me er nooit zo aan.
Ik zag laatst foto's van mezelf op Karma en daar leek ze toch wel heel klein op hoor! Sikiley toonde echt veel groter! Karma lijkt op die foto's net een hele grote Shet -al zeg ik het zelf-

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:11

Ik had laatst een discussie met meiden hier op bokt. Ging over haflingers iemand had een hartje in de kont van d'r haflinger geschoren, nah heel verhaal ik vond t geen gezicht, zeker niet omdat een haflinger een wat stoerder type paard is (geen barbiepop). Hun van: hoezo stoer, ik zeg van: nah, haflingers, fjorden, ijslanders, shetlanders: allemaal wat stoerdere rassen. Schijnen zei het een belediging te vinden om een haflinger met een ijslander te vergelijken..... Eh waarom? Ik bedoel, andersom a la, maar dit? Vond t erg vaag, maar kan dus schijnbaar ook,hihi

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:19

Shezzit schreef:
Schijnen zei het een belediging te vinden om een haflinger met een ijslander te vergelijken..... Eh waarom? Ik bedoel, andersom a la, maar dit? Vond t erg vaag, maar kan dus schijnbaar ook,hihi

Hah, dus het is wel een belediging om een ijslander met een haflinger te vergelijken? Of lees ik het nou helemaal verkeerd? Dan ben je natuurlijk net zo idioot bezig, maar alvast mijn excuus als ik je stukje verkeerd lees. Sowieso snap ik de ophef niet over het wel of niet kunnen vergelijken van rassen. Kan het wel met je eens zijn dat ik de verbarbiesering van de haflinger niet zo oke vind. Eigenlijk vind ik het gewoon lelijk haha (die verbarbiesering bedoel ik dan, haflingers op zich vind ik wel leuk).

Ik weet niet, vind ijslanders eigenlijk niet bijzonderder dan andere ponyrassen. Vind ze leuk, meer ook niet.

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:27

Amulet schreef:

<knip>

Ik weet niet, vind ijslanders eigenlijk niet bijzonderder dan andere ponyrassen. Vind ze leuk, meer ook niet.

Wat zeg je nou Hanneke?! Ponyras?!

Ik vind ze door de extra gangen wel iets bijzonders hebben in vergelijking met andere rassen. Verder kan ik er niet mee zitten of Amber aangezien wordt voor IJslander, of Karma voor een ander ras. Zo bekend zijn IJslanders ook niet overal.

Helen88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:10

Amulet schreef:
Shezzit schreef:
Schijnen zei het een belediging te vinden om een haflinger met een ijslander te vergelijken..... Eh waarom? Ik bedoel, andersom a la, maar dit? Vond t erg vaag, maar kan dus schijnbaar ook,hihi

Hah, dus het is wel een belediging om een ijslander met een haflinger te vergelijken? Of lees ik het nou helemaal verkeerd? Dan ben je natuurlijk net zo idioot bezig, maar alvast mijn excuus als ik je stukje verkeerd lees. Sowieso snap ik de ophef niet over het wel of niet kunnen vergelijken van rassen. Kan het wel met je eens zijn dat ik de verbarbiesering van de haflinger niet zo oke vind. Eigenlijk vind ik het gewoon lelijk haha (die verbarbiesering bedoel ik dan, haflingers op zich vind ik wel leuk).

Haha ik las dat stukje op dezelfde manier als jij, en als het er inderdaad staat vind ik het ook niet echt kloppen. Ik vind IJslanders leuker dan Haflingers, maar ik vind het niet beledigend als je ijslander voor haflinger wordt uitgemaakt, betekent vaak meer een gebrek aan kennis van diegene die dat zegt, en ik vind het net zo goed niet erg als mensen met haflingers het een belediging vinden als hun paard voor ijslander wordt uitgemaakt, die mensen vinden haflingers blijkbaar leuker dan ijslanders.

Trouwens, die verbarbiesering ( ) heb je ook bij IJslanders. Ik vind het prima, als het iets oudere type maar ook bewaart blijft. Zo heeft ieder wat ie wil. Het beste vind ik persoonlijk gewoon ertussenin, niet zo heel er grof gebouwd zodat ze wel goed en vrij kunnen bewegen, maar wel met een sterk fundament.

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 09:46

ik vind haflingers en ijsen eigelijk wel allebij heel leuk !! maar dan niet zoon zwaare haf .. maar wel een zwaare ijs ( teminste niet zoon iel ding....)
net als wat Helen88 er een beetje tussen in.
wat maakt het uit dat ze vergeleken worden het gaat uit eindelijk toch om het karakter ?

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:46

Alet schreef:
Amulet schreef:

<knip>

Wat zeg je nou Hanneke?!
Pony
ras?!

.

Hé, alles onder de 1.50 (grofweg) valt voor mij onder de pony's. Er zijn ook mensen die nog steeds beweren dat de haflinger een paardenras zou zijn. Nee hoor, ik hou het gewoon simpel. Daarbij zijn pony's natuurlijk gewoon ook veel leuker dan paarden.

Helen88 en Hrappur (hóe spreek je dàt uit?? ) het gaat mij er nieteens om of een haflinger (ijslander/fjord/tinker/fries) vermoderniseerd zou worden, zolang het oude type inderdaad (zoals jij zegt Helen) maar niet verdwijnt, ik vind zelf namelijk het oude type haflinger nogal wat mooier (ik heb er nu zelf eentje die er een beetje tussenin zit, maar wel naar het oude type neigt) en zou het jammer vinden wanneer er straks allemaal van die voskleurige NRPS pony's rondhupsen. De quote die zostraks gebruikt werd over degene met de-geschoren-pony-met-hartje; daar doelde ik eigenlijk op met de verbarbiesering, dàt vind ik geen gezicht. En als ik hier op bokt dan soms vragen lees van mensen die vragen of een haflinger het hele jaar rond wel zonder deken kan blijven staan...........en dat er dan ook nog mensen die durven beweren dat zij toevallig een haflinger hebben die dat absoluut niet aan kan......................................Nou, dan maak ik me soms wel een beetje zorgen over de paardenkennis die jong nederland bezit.

Zoeyj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:26

Eigenlijk best arrogant om te denken dat de dekentjes die mensen ontwerpen beter zijn dat de vacht van moeder natuur.
(en zouden ze weten dat paarden het soms juist kouder hebben met een deken op?)

Shezzit: weet je al welk nummer het is???? Het is idd iets met Electric...nogwat...

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:33

Een haflinger en een ijslander (dan wel een zweetvos) kunnen best op elkaar lijken, vooral voor mensen die er niet zo veel verstand van hebben.
Ik vind dat er wel steeds meer mensen zijn die een ijslander herkennen. Als is aan het rijden ben hoor ik sommige mensen zeggen dat Bleikja een ijslander is.

Amulet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:57

Zoeyj schreef:
Eigenlijk best arrogant om te denken dat de dekentjes die mensen ontwerpen beter zijn dat de vacht van moeder natuur.
(en zouden ze weten dat paarden het soms juist kouder hebben met een deken op?)

Nou, ik ben dan ook nog wel zo dat ik best wil zeggen dat het misschien wel heel makkelijk is. Helemaal voor paarden die écht intensief gereden worden (óf ruiters die geen zin hebben hun paard goed uit te stappen......). En ik heb ook echt niets tegen mensen die hun paard een dek op leggen -dat zou namelijk héél hypocriet van mij zijn, mijn haflinger had namelijk vorig jaar zelf een dek op dit jaar niet meer- het enige dat ik zorgwekkend (of nou ja, zorgwekkend.....zo druk maak ik me er nou ook weer niet over ) vind is dat er mensen zijn die durven beweren dat robuuste rassen zoals de haflinger niet de hele winter rond zonder deken zouden kunnen.

En beter voor de vacht is zo'n deken natuurlijk nooit, het zou inderdaad arrogant zijn om dat te denken. Makkelijk en uiterlijk vertoon zijn woorden die hier passender zijn denk ik.

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:53

hrappur spreek je uit als : rapper ..gewoon lekker plat ik kan de r niet uitspreken

haflinges en fjorden ijslanders tinkers kunne makkelijk zonder deken buiten ! als je maar weet hoe .. ( niet zweettend &warm ...dampend op het land zetten)

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 18:37

rapper vind ik ook z'n liefe teddy vachtje hoort bij een ijsco

Helen88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:48

Speek je hrappur niet uit als rappuur? Geen idee hoor, maar zo zei ik het altijd in mijn hoofd als je begrijpt wat ik bedoel

hrappur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:54

hahah ik heb geen idee .... hrappuurrr roep ik wel atijd.... maar zeg ook wel eens hrapper flapper.....het is net wat je wil

noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:42

kvika schreef:
uit-de-kluiten-gewassen shetlander zegt een vriendin van mij altijd! hahahahavind ik zelf ook erg grappige uitspraak!

MijN sheT noeMen ze vaaK te hEet gewAsseN iJsLanDer omdat HiJ beSt Op eeN ijSieJJ lijKt.....

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:44

Noraly, Msn taal is op bokt niet toegestaan.. Dus, als je het kan, zou je dan gewoon ABN willen typen?

Orchid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:07

Ik vind ijslanders supergave beesten!
Een gangenpaard heeft zowiezo wel wat..
Alleen jammer dat ze een beetje klein zijn, ik heb toch liever een maatje groter..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:43

Ze worden tegenwoordig wel groter (en luxer) gefokt.
Best jammer, op die manier gaat het al dezelfde richting op als bijvb de Haflingers en de Friezen...