Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
SVRL schreef:Bacardi houdt zijn kleine kudde kort bij hem, dus gaat Quickstep niet zonder hem naar het paddock drinken. Kleine uk wacht gewoon tot ik langs kom, of de andere naar het paddock komen en drinkt dan pas.
xyzutu2 schreef:SVRL schreef:Bacardi houdt zijn kleine kudde kort bij hem, dus gaat Quickstep niet zonder hem naar het paddock drinken. Kleine uk wacht gewoon tot ik langs kom, of de andere naar het paddock komen en drinkt dan pas.
Kun je niet een waterbak neerzetten waar hij wel bij kan? Met dit warme, benauwde weer drinken paarden snel te weinig - helemaal als ze gestresst zijn zoals Quickstep wel klinkt door het gedoe met Macho - en als ze dan ook al niet bij de waterbak mogen komen als ze wel dort hebben, dan zou ik toch zorgen voor een extra emmer op een tweede plek.

joey2010 schreef:Het heeft even tijd nodig, zolang ze niet blijven jagen achter elkaar en ze allemaal genoeg kunnen eten en drinken met rust dan komt het goed.
Geef het even een paar weken en de rust zal dan teruggekeerd zijn.
Ja heerlijk he het karakter van de Rocky's, eerlijk, rustig en cool in het hoofd.
Ojee, dan heb ik volgend weekend een probleem. Ik heb vroege en moet zaterdag of zondag voor mijn werk de paardjes samen in het oude paddock zetten met hooinetten. De afspraak is nl dat ze niet in de wei staan als het voetbal is. Hmm, misschien toch maar overwegen om handvaten bij te kopen en ze apart te zetten met een draadje ertussen. Heb nog wel wat prikpaaltjes over. Alleen wordt de ruimte dan wel erg klein. OK, het blijft wel meer ruimte als op stal en ik kan ervoor zorgen dat ze allen water en schaduw hebben, maar zou het wel jammer vinden als ik het zo moet doen. Pfoe, hoop dat ze hier tegen vrijdag niet meer achter mekaar jagen.
Blijkbaar heeft hij niet echt door gebeten, uk heeft geen serieuse wonden, maar dit had zo fout kunnen aflopen, dus is de stal even een no go zone.

De voetbalmatch was helaas nog niet gedaan, dus konden de jongens nog niet op de wei en was de prikpaaltjes weghalen de enige optie. Bleek dat Bacardi en Matcho riepen omdat hun 1,5 pak hooi al op was en Quickstep riep omdat hij de andere 2 (heren waren in de stal gekropen), niet zag. Quickstep had zijn hooi nog niet op, dus waren de 2 oudste instant rustig nadat ze hun nieuwe voorraad hooi zagen en de jongste was blij om de anderen te zien.