Prijzen van Gangenpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:06

Ik heb enkele jaren terug en draver op proef gehad welke kon tolten, hij had echte aanleg en het zat als een huis!
Draver was niet verkocht als zodanig toltende draver, mijn instruxtirixe en dierenarts zeiden het mij toen ik vroeg wat dit toch voor een rare pas was die hij maakte!

Dravers kan ik dus zeker wel aan raden!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:40

Refagreni schreef:
O, dan heb ik vast een hele slechte gekocht. Gelukkig weet ik wel beter. :D

Het blijft een fictief iets. Ik ben pas naar een jonge ijslander wezen kijken. Omdat ik de eigenaresse goed ken en ze me het paard gunt is de prijs heel interessant. Op een andere stal had hij het dubbele gekost. Heeft de prijs dan alleen met kwaliteit te maken, echt niet.....

oeps, zo bedoelde ik het niet ;)

soms stopt iemand met de hobby, dat kan ook een reden zijn om een paard goedkoop aan te bieden. Mooie mazzel voor de koper in dat geval dan :)

prijs heeft met meerdere dingen te maken idd.
Maar ik zie " gelukkig" wel een verschuiving bij de MM met prijzen, dat je bij bepaalde mensen/fokkers/verkopers, what ever, betaald voor de kwaliteit.
een gunfactor komt ook geregeld voor, dat geldt denk ik voor elk ras.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:21

tsssk Joyce, mij zo in de war brengen met 2 accounts. Stom dat je via je foon niet ingelogd geraakt op je normale account.

De gunfactor is echt wel een mooi iets. :j Ik weet niet of ik daardoor mijn IJs heb kunnen kopen of dat de fokker gewoonweg voor iedereen dat bedrag van de VP had gedaan, maar ik vind het idee wel leuk, dat bijvoorbeeld mijn vriendin haar paard heeft kunnen kopen voor een vriendenprijs omdat de fokker heel graag wou dat het paard naar mijn vriendin ging (die was en is nog steeds stapelverliefd op dat paard).

Ik hoop dat gangenpaarden in het algemeen bekender gaan worden zodat de prijzen dalen en de paarden bereikbaarder worden voor kopers.

joyfordogs

Re: Prijzen van Gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:38

ja sorry, niet mijn bedoeling om mensen in de war te brengen, gewoon onhandig met de fone en nog wat technische dingetjes.

Prijzen blijft lastig, evenals het aanbod. Het weekend ook iemand gesproken die een specifieke wens had wat betreft haar nieuwe paardje wat ze graag als MM ziet, ze heeft het tot nu toe niet gevonden omdat er niet heel veel aanbod is.
Veel mensen willen een ingereden jong dier die braaf is.

Zelf ben ik nu ook soms serieus in brazilie aan het kijken, oriënteren, we zijn een fokmerrie kwijt nu en op dit moment ook een rijpaardje armer, Jhumpa is op dit moment niet meer dan een hele dure grasmaaier, zo simpel is het feitelijk.
Als ik nu een leuk dier uit brazilie wil halen, begint het al met de import kosten van 6000 euro, plus nog de aanschaf van het dier, komt nog bij dat ik het dier zelf ook echt wil rijden en gezien wil hebben, hengst uit moet zoeken, want ik wil dan wel proberen een dragende merrie over te laten vliegen, komt nog bij dat er al maanden een importverbod is vanuit brazilie. Afijn, ik snap wel dat er mensen zijn die de prijzen hoog houden om uit bepaalde kosten te komen of in ieder geval een tegemoetkoming.
en het is niet zo dat de paarden in brazilie spot goedkoop zijn, ja die zijn er wel, maar dat is dan ook met een reden.
Bij een fokker met gunfactor die geschikte paarden heeft, zit je al snel tussen de 6000 en 8000 euro. Hogere prijzen is ook zeker niet vreemd daar.
ik heb diverse paarden gereden die echt vele malen duurder waren. De verhalen over dat de MM in brazilie zo ongeveer voor niets is, heb ik nog niet meegemaakt, nu ken ik niet heel brazilie maar heb wel met redelijk wat fokkers contact inmiddels.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:21

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:29

Toen ik mijn ijslander kocht had hij een gereduceerde prijs ivm de recessie toen, maar hij werd mij wel heel erg gegund en dat kwam juist naar voren in dat hij afgeleverd werd bij mij thuis, met een zadel! en wat andere beginnersspulletjes.

En nog steeds contact hebbende met de fokker die vraagt hoe het gaat, dat is ook erg leuk.

Mijn ijslander heeft wel een kleurtje (vos-dun) inclusief zebrastrepen (zelfs op zn schouder) maar daar was de prijs niet naar.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:34

ik heb de kleur wel moeten betalen, zonder twijfel. Zonde, want ik wou eigenlijk helemaal geen zilverappel haha. Naja, ik was verliefd op dat eigenwijze smoeltje, niets aan te doen.

obrigada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:08

Nachtlampje schreef:
Toen ik mijn ijslander kocht had hij een gereduceerde prijs ivm de recessie toen, maar hij werd mij wel heel erg gegund en dat kwam juist naar voren in dat hij afgeleverd werd bij mij thuis, met een zadel! en wat andere beginnersspulletjes.

En nog steeds contact hebbende met de fokker die vraagt hoe het gaat, dat is ook erg leuk.

Mijn ijslander heeft wel een kleurtje (vos-dun) inclusief zebrastrepen (zelfs op zn schouder) maar daar was de prijs niet naar.

leuk. ja die betrokkenheid kan erg prettig zijn.
gunfactor blijft imo ook een grote rol spelen zie ik om me heen.

en ja joke, zo'n smoeltje blijft een feit. Hahaha. ik blijf t jammer vinden dat er ook voor kleur betaald moet worden.
vele willen geen schimmel maar wel palomino. een palomino is zo besmettelijk als wit ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:16

Pisvlekken zie je minder :') Nouja, goede reden om een mooie donkerbruine te nemen.

Mikkee schreef:
Voor wie op zoek is naar een leuk jong gangenpaard (TWH) in een wat meer aantrekkelijke prijsklasse:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Ik krijg vooral jeuk van het woord 'uniek'. Als er 80 van rondlopen, is ie niet zo uniek meer.

obrigada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:18

Hahaha. idd. piesvlekken zijn veel minder zichtbaar. lol.
scheelt ook hoe de paarden gehouden worden, of ze erg vies worden.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:44

Ik moet gelijk denken aan de tijd dat ik een donker bruine zocht,omdat ik mijn witte camargue-varkentjes in de blubber wel gezien had. :D
Ben ik met een palomino thuis gekomen... -O-
(maar dat is dus wel de enige niet-rocky die ik nog heb:een super paardje,'ondanks' de kleur :+ )

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:30

Het is echt zo per paard verschillend. Mijn witje is over het algemeen aardig wit. Beetje zanderig soms maar mestvlekken doet ze niet aan. Vriendin heeft een palomino maar die is de helft van de tijd groen. :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:10

hier is ons witje ook aardig wit overwegend. Stalpaarden zijn vaak een stuk viezer. Ourive ons palomino veulen, heeft vaak gore vlekken op zijn hals, volgens mij schuurt hij tegen een boom aan en is het hars, heel charmant.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:06

Ik ben stiekem toch wel blij met zwart en zilverappel... Vlekkenwise :D
Maar, ik zie ze liever goor en blij dan shiny en opgepoetst sjagerijnig op stal en in dekens gepakt.

obrigada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:39

Allegra schreef:
Ik ben stiekem toch wel blij met zwart en zilverappel... Vlekkenwise :D
Maar, ik zie ze liever goor en blij dan shiny en opgepoetst sjagerijnig op stal en in dekens gepakt.

nou idd. liever blije paardjes

xcowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:42

ik heb er niet veel verstand van ..
maar ik zie vaak dat ze erg prijzig zijn!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:21

ik ben net aan t rondkijken, en ik kijk dan ook in duitsland op diverse sites, dan valt het hier nog wel mee. Ik was bovendien specifiek aan het zoeken naar een MM en kan die niet eens vinden voor een schappelijke prijs.
Het blijven nog steeds redelijk exclusieve paardjes, 80 in nederland, is echt weinig hoor, kijk maar eens naar andere rassen hoeveel er daar van rond lopen.

http://www.eamm.de/eng/home.htm en dan bij horses en dan horses for sale

er zijn er niet veel van te koop, het is ook onder het grote publiek een nog zeer onbekend ras.
Gangenpaarden in het algemeen is nog zeer onbekend, de meeste kennen wel ijslanders en tegenwoordig hoor ik ook vaker mensen zeggen over de die amerikaanse paarden met die bijzondere kleur (RMH).
Maar echt bekend zijn ze niet, de mensen die op dit forum komen, zijn vaak al bekend met de gangenpaarden.

Mijn advies is wel, ook al denk je dat een paard te duur is voor je maar je vind een dier leuk, ga toch kennismaken, wellicht is er wel uit te komen en valt de prijs bij nader inzien misschien wel mee omdat deze flink omlaag kan.
De meeste fokkers willen ook heel graag een goed tehuis, echter heerst er ook een allergie bij fokkers als mensen via de mail willen afdingen, hoef je bij mij ook niet mee aan te komen eerlijk gezegd.

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:25

joyfordogs schreef:
Mijn advies is wel, ook al denk je dat een paard te duur is voor je maar je vind een dier leuk, ga toch kennismaken, wellicht is er wel uit te komen en valt de prijs bij nader inzien misschien wel mee omdat deze flink omlaag kan.
De meeste fokkers willen ook heel graag een goed tehuis, echter heerst er ook een allergie bij fokkers als mensen via de mail willen afdingen, hoef je bij mij ook niet mee aan te komen eerlijk gezegd.

Heel herkenbaar! Eerlijk gezegd ben ik voor de juiste persoon en de juiste plek erg flexibel qua prijs. Dit is voor mij veel belangrijker dan geld.
Maar ja, dan moeten mensen wel de moeite nemen om te komen kijken, zodat je kunt kennismaken en kunt zien of er een klik is.
Dit weet je niet per mail...

In plaats daarvan krijg je mailtjes in de trend van: 'Voor welk bedrag kan ik hem ophalen?'
Zulke mensen krijgen van mij geen eens een reactie. En bij mijzelf denk ik: Ehm, voor jouw is hij uberhaupt niet te koop...

obrigada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:49

herkenbaar

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 01:58

joyfordogs schreef:
ik ben net aan t rondkijken, en ik kijk dan ook in duitsland op diverse sites, dan valt het hier nog wel mee. Ik was bovendien specifiek aan het zoeken naar een MM en kan die niet eens vinden voor een schappelijke prijs.
Het blijven nog steeds redelijk exclusieve paardjes, 80 in nederland, is echt weinig hoor, kijk maar eens naar andere rassen hoeveel er daar van rond lopen.

http://www.eamm.de/eng/home.htm en dan bij horses en dan horses for sale

er zijn er niet veel van te koop, het is ook onder het grote publiek een nog zeer onbekend ras.
Gangenpaarden in het algemeen is nog zeer onbekend, de meeste kennen wel ijslanders en tegenwoordig hoor ik ook vaker mensen zeggen over de die amerikaanse paarden met die bijzondere kleur (RMH).
Maar echt bekend zijn ze niet, de mensen die op dit forum komen, zijn vaak al bekend met de gangenpaarden.

TWH hebben de meeste mensen ook wel van gehoord, toch? Mijn ervaring is dat meer mensen weten wat een twh is en bij rmh je een beetje glazig aankijken :+ Mijn rocky staat in een opfok waarbij ook een pensionstal is en daar staan voornamelijk mensen met kwpners (veel dressuurruiters). Zowel het ras als de kleur zijn bij de meeste mensen totaal onbekend.

Zijn er in Duitsland meer MM dan in Nederland? Geen idee hoeveel rockies er in Nederland zijn. Iemand die dat wel weet?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 02:38

Ginam schreef:
Zijn er in Duitsland meer MM dan in Nederland? Geen idee hoeveel rockies er in Nederland zijn. Iemand die dat wel weet?

Volgens het RMH stamboek

63 in Nederland
46 in Belgie
106 in Duitsland
181 in Frankrijk

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 04:21

CrazyCat schreef:
Ginam schreef:

Volgens het RMH stamboek

63 in Nederland
46 in Belgie
106 in Duitsland
181 in Frankrijk

Dat zijn er minder dan ik dacht! En in Oostenrijk 3? :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:29

hoe kon je nu oostenrijk vergeten...lol.

Ja in duitsland zijn er meer MMs dan in nederland.
Hier schat ik dat er nu zo'n 90 zijn en er zijn 3 fokkers van de MM in nederland.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 11:09

Omdat de aantallen in Oostenrijk, zwitserland en dergelijke te verwaarlozen zijn...hahaha

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:36

In Zwitserland loopt het aantal aardig op anders ;)