Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Refagreni schreef:O, dan heb ik vast een hele slechte gekocht. Gelukkig weet ik wel beter.![]()
Het blijft een fictief iets. Ik ben pas naar een jonge ijslander wezen kijken. Omdat ik de eigenaresse goed ken en ze me het paard gunt is de prijs heel interessant. Op een andere stal had hij het dubbele gekost. Heeft de prijs dan alleen met kwaliteit te maken, echt niet.....
Nachtlampje schreef:Toen ik mijn ijslander kocht had hij een gereduceerde prijs ivm de recessie toen, maar hij werd mij wel heel erg gegund en dat kwam juist naar voren in dat hij afgeleverd werd bij mij thuis, met een zadel! en wat andere beginnersspulletjes.
En nog steeds contact hebbende met de fokker die vraagt hoe het gaat, dat is ook erg leuk.
Mijn ijslander heeft wel een kleurtje (vos-dun) inclusief zebrastrepen (zelfs op zn schouder) maar daar was de prijs niet naar.
Mikkee schreef:Voor wie op zoek is naar een leuk jong gangenpaard (TWH) in een wat meer aantrekkelijke prijsklasse:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
joyfordogs schreef:Mijn advies is wel, ook al denk je dat een paard te duur is voor je maar je vind een dier leuk, ga toch kennismaken, wellicht is er wel uit te komen en valt de prijs bij nader inzien misschien wel mee omdat deze flink omlaag kan.
De meeste fokkers willen ook heel graag een goed tehuis, echter heerst er ook een allergie bij fokkers als mensen via de mail willen afdingen, hoef je bij mij ook niet mee aan te komen eerlijk gezegd.
joyfordogs schreef:ik ben net aan t rondkijken, en ik kijk dan ook in duitsland op diverse sites, dan valt het hier nog wel mee. Ik was bovendien specifiek aan het zoeken naar een MM en kan die niet eens vinden voor een schappelijke prijs.
Het blijven nog steeds redelijk exclusieve paardjes, 80 in nederland, is echt weinig hoor, kijk maar eens naar andere rassen hoeveel er daar van rond lopen.
http://www.eamm.de/eng/home.htm en dan bij horses en dan horses for sale
er zijn er niet veel van te koop, het is ook onder het grote publiek een nog zeer onbekend ras.
Gangenpaarden in het algemeen is nog zeer onbekend, de meeste kennen wel ijslanders en tegenwoordig hoor ik ook vaker mensen zeggen over de die amerikaanse paarden met die bijzondere kleur (RMH).
Maar echt bekend zijn ze niet, de mensen die op dit forum komen, zijn vaak al bekend met de gangenpaarden.
Mijn advies is wel, ook al denk je dat een paard te duur is voor je maar je vind een dier leuk, ga toch kennismaken, wellicht is er wel uit te komen en valt de prijs bij nader inzien misschien wel mee omdat deze flink omlaag kan.
De meeste fokkers willen ook heel graag een goed tehuis, echter heerst er ook een allergie bij fokkers als mensen via de mail willen afdingen, hoef je bij mij ook niet mee aan te komen eerlijk gezegd.