Kleuren en gangen Rocky Mountain horses

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Kleuren en gangen Rocky Mountain horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:03

Jeetje wat lijkt Gráni sprekend op Phenix! Zo qua uiterlijk maar ook qua beschrijving! Heel apart!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:35

Pinnacle is de zoon van Misty!!! Wat is hij mooi geworden he, ik had het filmpje al gezien.
Heb hem als jaarling hengstje gezien.
Wowwie, jammer dat ik nooit met Misty een veulen heb kunnen fokken, ze geeft zo'n mooie veulens... :~

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:13

smaos schreef:
Pinnacle is de zoon van Misty!!! Wat is hij mooi geworden he, ik had het filmpje al gezien.
Wowwie, jammer dat ik nooit met Misty een veulen heb kunnen fokken, ze geeft zo'n mooie veulens... :~

juistem... en zo bedoel ik die ding....simoon.... *\o/* _O- _O- _O- _O- _/-\o_

Misty:
Afbeelding

Afbeelding

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:35

"Ole Time Hershey Boy": vader van onze merrie Whisper en pappa van onze hengst Lucky, en van Pinnacle van PAS...(zie video boven)..

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door TheMagicLine op 30-12-09 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:40

smaos schreef:

Nou... we hebben hier een zoon van Ole Time Hershey Boy staan... met precies zelfde gezicht als Hershey en zelfde puppie karakter...: Lucky :+: :):) + Abby :o???? Of stoere Gold... je weet voor jou maken we een uitzondering...

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:14

Nice! Zeker een forse RMH :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:29

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:00

Phenix hengstveulen heeft hele lichte manen en staart, en hij heeft 1 silvergen. Maar zijn moeder, Tennessee Magic heeft ook heel lichte manen en staart en zij heeft ook slechts 1 silvergen. Som snap ik er ook niets meer van. En Tennessee Magic wordt in mei 17 jaar en zij heeft ondanks 1 silvergen zeer lichte manen. Whisper, ook 1 silvergen... nou die heeft alleen in de zomer blonde manen/staart, winters is zij heel donker. Whisper wordt in mei 6 jaar, en zij is inderdaad naarmate zij ouder wordt steeds donkerder geworden. Tennessee Magic is nooit getest op silver, maar zij heeft een zwart veulen gehad "Lucky"en dus kan zij niet meer dan 1 silvergen hebben.

Wie kan mij hier iets over vertellen? Hoe zit dit nu?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:12

De uiting van het silvergen verschilt erg per paard. Ik heb zelf een kentucky merrie met 1 silvergen die alleen highlights heeft. Ook heb ik diverse rocky's/kentucky's gezien die zeer lichte tot witte manen/staart hebben en ook maar 1 silvergen. Wat je vaak ziet met 2 silvergenen is dat de 'vacht ook wat lichter/cremekleuriger wordt van kleur.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:25

Ben het met NKPrecious eens. De kleur van de manen wordt niet bepaald door het aantal silver genen om het zo te zeggen. Er is veel variatie in kleur mogelijk.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:25

Abby heeft ook spierwitte manen, zelfs nu in de winter zijn ze nog vrij wit.
In Amerika hebben ze mijn verteld dat de manen donkerder kunnen worden als ze ouder worden. Maar dit is niet bij elke Rocky, als ze ouder dan een jaar of 3/4 zijn en nog steeds witte manen hebben dan blijven ze dat houden.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:42

ach zo... wist ik allemaal niet... dus na 3 a 4 jaar nog wit dan meestal altijd wit... expressie van silvergenen wisselt dus wat betreft blonde manen staart, whispers manen en staart zijn nu meer bruin dan blond, en het werd steeds donkerder vanaf een paar jaar geleden... van haar vader Hershey... zegt Sue dat hij hij toen hij jong was, hij blonde manen en staart had, ik vind Ole Time hershey Boy gewoon een bruin paard, en als jullie naar de foto's van deze best wel "oude" hengst (19 jaar) kijken (zie boven) dan zien jullie ook een bruin paard met zeer bruine absoluut niet blonde manen... toch noemt Sue hem steevast "chocolate".... in zijn stamboom is Hershey ook geboekt als "chocolate"... zie http://www.rockymtnhorse.org/rmhDetail.asp?reg=900013

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:32

Mijn Sam is Silver Smokey Black van kleur. Hij heeft dus zwarte basis met 1 zilver en 1 creme gen. Hij toont geen van alle:

Zomers goudkleurig:
Afbeelding

`s winters wordt hij meer chocolade bruin:
Afbeelding

Maar je hebt ook zilverappels welke idd amper als zilverappel tonen. Die hebben echt alleen "highlights o.i.d."

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:40

Zamora schreef:
Mijn Sam is Silver Smokey Black van kleur. Hij heeft dus zwarte basis met 1 zilver en 1 creme gen. Hij toont geen van alle:

Zomers goudkleurig:

`s winters wordt hij meer chocolade bruin:

Maar je hebt ook zilverappels welke idd amper als zilverappel tonen. Die hebben echt alleen "highlights o.i.d."

Mooie hengst, mooi gevormde Rocky oren en hoofd, een echte Rocky Mountain Horse uitstraling met lieve en vriendelijke ogen.
Dus een beetje toverbal? Maar ik zie wel een blonde gloed op manen... maar inderdaad goudkleurig.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:00

Mijn dierenarts wou hem als vos in zijn paspoort zetten, heb ik al keer eerder gehad met zilverappelbruine merrie.. :=

Maar echt een toverbal. Hij toont nu wel meer zilverappel, blonde manen en chocolade bruine manen. Vind het wel grappig, nog niet eerder zo`n aparte kleur gezien haha

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:54

Zamora schreef:
Mijn dierenarts wou hem als vos in zijn paspoort zetten, heb ik al keer eerder gehad met zilverappelbruine merrie.. :=

Maar echt een toverbal. Hij toont nu wel meer zilverappel, blonde manen en chocolade bruine manen. Vind het wel grappig, nog niet eerder zo`n aparte kleur gezien haha

Wees maar trots op je hengst, genetisch heel bijzonder, mooi, en is heel lief. Kortom een mooie Rocky Mountain Horse dekhengst.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:38

Ben ik ook zeker, dank je! :)
Ben heel benieuwd naar zijn eerste nakomelingen in Europa dit jaar.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:26

Ik ben benieuwd of mijn jaarling ook een slivergen heeft. Hij is chocolade kleurig met blonde uiteinden van zijn manen. Overigens is het ook een echte toverbal, hij is bijna zwart geboren.
Afbeelding
Dit is van de zomer, nu is ie iets donkerder
Misschien dat iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen?
Zijn moeder is een kwpn, koffievos, met lichtere manen en staart, zijn vader is kentucky mountain horse Pathos, die is bijna zwart in de winter en in de zomer chocokleur met rode puntjes in manen en staart, ik denk dat ie smokey black is, al dan niet met zilverappelgen. De vader van Pathos is Pathfinder.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:14

Zou goed kunnen. Misschien laten testen?? :P Leuk dier!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:21

Laten testen had ik ook al aan gedacht, maar dat is best duur toch? Dan zou ik liever Pathos laten testen, want met Apollo wil ik toch niet verder fokken

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:22

In Amerika valt het geloof ik wel mee? Paar tientjes maar als je met hem wil blijven fokken is het wel goed idee denk ik :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 02:23

De prijzen voor het testen op kleur vallen erg mee.

Red Factor + Agouti $40 per animal
+ 25 dollar voor zilver
evt +25 dollar creme erbij en je weet eigenlijk alles dat je nodig hebt.

http://www.vgl.ucdavis.edu/services/horse.php

Hier laten wij voor onze katten ook alle genetische testen doen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:22

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:56

jodi schreef:
http://www.animalgenetics.us/EquinePricing.htm

Ze hebben ook een engels adres en die zijn snel en serieus.

Heb jij er persoonlijk ervaring mee? Zo ja hoe snel heb je gemiddeld je test resultaten terug?

Bij UC Davis had ik de kleurtesten van de katten binnen 2 weken terug (digitaal) en na 3 weken ook via de post.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:02

Exact weet ik het niet meer,maar het was ook zoiets de laatste keer.