[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:05

noivadapaz schreef:
@angeliqueB: bij een MM is de draftölt inderdaad niet erg, als je maar lekker zit :D . Ik heb trouwens nog een website uit Brazilie: http://www.mercadodecavalos.com.br/index_02.php?menu=01 Hier staan de paarden op die te koop staan, je kunt op Mangalarga Marchador selecteren, merrie, mannelijk (castrados zijn dus ruinen maar die zie je niet apart) hier staan ook soms filmpjes van de paarden bij: erg leuk. (ook voor de rest van de MM fans: kijk maar eens naar de prijzen! zal zo eens kijken wat 10.000 real nou is)

Ah mooie paarden allemaal, er loopt toch heel wat moois rond op deze aardbol....

@joyfordogs: hm heb ik het weer verkeerd?? Ik zou het toch inmiddels wel moeten weten maar dat Media weet ik nooit te plaatsen.

wat een site, ik begon bijna te kwijlen!
daar staan echt wel een paar leukerds tussen!
spijtig dat Brazilië zo ver is :P
echt super mooie paardjes

Lisetje

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:35

Enige probleem is nog de 2 paards trailer :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:37

owja :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:45

en een paard, en vervoer naar Oss. :=

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:46

Komen jullie mij ook even ophalen? O:)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:48

hahaha als jij een prive jet regelt :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:49

kunnen we niet ergens een concorde van onder 't stof halen Jodi ? Die komt dan eerst naar jou, stopt effe bij mij, en sjeest dan door naar de Rocky's. :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:53

:D Moet kunnen!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:01

haha ik las wel ergens dat je plannen had om naar Nederland te komen?? :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:04

Met een rocky voor mij?:D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:05

haha ze heeft 2 halfbroertjes van Silver te koop(en halfzus staan!) en dit jaar komt er nog een bij :D Hoop keer merrie voor je Sylvia := hahaha

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:06

Oehh leuk leuk :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:03

Als nu iemand eerst even die 2 broertjes komt ophalen,dan kan ik iemand betalen om even op de geiten te passen :D (we zijn wel net de lammertijd gestart := )

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:15

Ik wil ze wel ophalen, leuke speelvriendjes voor Silver :') Heb alleen geen geld haha

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:17

Idem hier :')

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:29

Jaaaa!
Nog meer deelnemers aan de rit! Altijd leuk :D
(ik zou eventueel mijn TWH kunnen aanbieden voor de rit zodat ik zelf op mijn quarter meerij, maar er kan helaas maar 1 paard in mijn trailer }:0 )

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:34

Hallo allemaal!
Ik kwam dit topic en besloot mezelf ook maar eens voor te stellen.
In maart komt mijn eerste eigen gangenpaard, kruising ijslander x quarter. En wildkleur zwarte merrie van augustus 2008 met laterale aanleg.
Ik heb altijd ijslanders gereden, en doe nu nog steeds geregeld een rondje op één van de ijslanders van een vriendin.
Ik ben stiekem heel benieuwd naar andere gangenpaarden, maar er zijn hier in NL zo weinig mogelijkheden om kennis te maken met andere rassen met een extra gang onder het zadel.

Juliette86 schreef:
Van picada naar draf is je paard 'aan de teugel' rijden. Anatomisch is het namelijk niet mogelijk om laag en rond in een tölt te lopen. Handen omhoog (hoofd omhoog) en wat meer verzameling geeft dan weer een picada.

Wij rijden de ijslanders, als de gangen eenmaal goed bevestigd en gescheiden zijn wel nageefelijk in alle gangen, juist ook in de tolt, en ik heb daarbij nooit problemen ondervonden. Juist door de stuwende achterhand en de hoge mate van verzameling is het heel goed mogelijk om een mooie zuivere tolt nageefelijk te rijden. Het is even wennen om te zien, het beeld van de meeste mensen van de tolt en telgang is natuurlijk een spetterend paard met een trots geheven hoofd. Ik ben wel benieuwd waarom het anatomisch niet mogelijk zou zijn?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:37

Ik heb mijzellf nog niet eens voorgesteld :o
Ik ben Liset, 19 jaar uit Veenendaal.
Ben verliefd geworden op rocky's door Frida (Zamora).
Ik hoop dat ik over 1,5/2 jaar mijn eigen rocky zou kunnen kopen, als het een merrie is.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:02

@ladymagic: welkom! Ik heb Rocky Mountain Horses en een töltende draver merrie die je best eens mag komen uit proberen hoor :D

En Liset: Rocky`s zijn gewoon onweerstaanbaar :o haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:10

ladymagic schreef:
Juliette86 schreef:
Van picada naar draf is je paard 'aan de teugel' rijden. Anatomisch is het namelijk niet mogelijk om laag en rond in een tölt te lopen. Handen omhoog (hoofd omhoog) en wat meer verzameling geeft dan weer een picada.

Wij rijden de ijslanders, als de gangen eenmaal goed bevestigd en gescheiden zijn wel nageefelijk in alle gangen, juist ook in de tolt, en ik heb daarbij nooit problemen ondervonden. Juist door de stuwende achterhand en de hoge mate van verzameling is het heel goed mogelijk om een mooie zuivere tolt nageefelijk te rijden. Het is even wennen om te zien, het beeld van de meeste mensen van de tolt en telgang is natuurlijk een spetterend paard met een trots geheven hoofd. Ik ben wel benieuwd waarom het anatomisch niet mogelijk zou zijn?

Ik doel meer op het echt heel laag rijden, Lees: oren op schofthoogte. Mijn merrie loopt van nature al met een hele lage halshouding, ook in tölt. Maar als ze echt te laag gaat (pleasure paarden zouden jaloers worden :o ) wordt het al snel draf.

Het gaat ook echt meer om het idee dat je op bijvoorbeeld die manier je paard verschillende hulpen voor draf en tölt aan kan leren.

Waarom het anatomisch niet kan? Ik heb het idee dat het lichaam dan niet langer de ruimte heeft om lateraal naar voren te gaan.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:57

Zamora schreef:
@ladymagic: welkom! Ik heb Rocky Mountain Horses en een töltende draver merrie die je best eens mag komen uit proberen hoor :D

En wij zitten in de buurt van Zamora's stal en hebben Mangalarga Marchadors en Tennessee Walking Horses.
Toch een aantrekkelijke omgeving voor gangenpaardenliefhebbers blijkbaar :P

Valt me trouwens ook steeds meer op dat eigenaars van gangenpaarden standaard meerdere paarden hebben. Gangenpaarden zijn dus zwaar verslavend? LOL

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:25

Ik kan niet wachten tot dat één van frida's merries er voor mij één uitpoept :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:44

Nou ik weet wel zeker dat het verslavend is haha ik wil nog steeds een keer een TWH en een MM uitproberen hihi *hint* :D
Kunnen we niet keer een dag organiseren ergens? We hebben genoeg verschillende rassen?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 08:34

je zult die zaterdag, tenmiste 2 M&M's aan t werk zien, ik mag namelijk op 1 van die paardjes meerijden, theoretisch gezien kan ik dan mijn ruintje meenemen voor iemand anders, maar degene die hem gezien hebben op de haterse vennen, snappen waarom ik daar niet voor kies (hij was nu best rustig en braaf in de groep).

voor adres gegevens, graag even een priveberichtje, of op gangenpaarden of via bokt.
:)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:58

Volgens mij komen Frida en ik wel een heel eind qua paarden. Alleen nog even vrij zien te krijgen van mijn werk :\