[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:34

lijkt mij logisch ja, dat Sandra haar dan al had aangeslagen. :)

Als het Duitse 'Pass' telgang betekent (wat ik wel denk), dan zijn Arravani's er dus ook in 'vijfgangerformaat'. :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:34

Nouja over die opendag verschillen de meningen nou eenmaal. :)

jokari

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:37

zullen we dat dan maar laten rusten? :) Dat dit een leuk topic blijft, en Toril zwartmaken terwijl ze geen deel uitmaakt van dit topic, lijkt mij nu toch ook niet goed.

Nienke, hoe deed Brego het, op vreemd terrein en met al die vreemde paarden ?

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:48

Pff jullie gaan wel snel met dit topic. (ik wilde voor de lunch reageren op de vraag of er niemand in NH zit, staat dat alweer twee pagina´s terug.) Maarruh, ik woon dus in Alkmaar met mijn toekomstige 4! MM´s (hoop ik dan, die vierde is in de maak en dat gaat niet zo voorspoedig helaas) Daarnaast zijn er in ieder geval 2 Paso´s in HHW. Dus het komt wel! Overigens ben ik nu paardloos, 2 merries staan in Brabant :Y) ter dekking en eentje op het tropische eiland Texel (krijg je ervan als je met een ex-tesselaar trouwt, die vind het een tropisch eiland) lekker op te groeien.

Ik was trouwens ook op de open dag van Toril en ik heb me prima vermaakt. Het was eens leuk die Rockies te zien. Wel warm dus ik begrijp dat het dan niet zo´n enerverende dag wordt. Daarna nog even de dames (stonden dichtbij voor de dekking) een knuffel gegeven.

Ik vond trouwens dat Brego het hartstikke goed deed, en dat voor een 2jarige hengst met die stomme dazen (ha, hebben we hier in NH toch wel een goed klimaat :Z )

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:18

jokari schreef:
we hebben nog geen exacte datum, die zijn we nu aan het zoeken. Station Oss is ook een optie, geen probleem. Zo gauw we een datum hebben, zoek ik uit hoe ik bij haar geraak.
En wat, goh, foto's maken hé. :D Delicia, Jhumpa, EZ en Künst, zullen allicht vnl standfoto's en losgooifoto's zijn. Weet niet of Joyce er ook ohz wil. Ev. Moon & Chasey ook ?
En Chasey net-niet-doodknuffelen. :j

ik kan niet meer volgen, wie heeft nu wie ? :D
Kaplaars : Lily
Lisetje : Indyra
Royen : Royen
Crazycat is van Sterre
zo goed ?
euhm... Goldenflower ??

Mikkee, Zamora, Joyfordogs & Jodi weet ik het wel.

Royen, troost je, ik woon in België, hier is het al helemaal een ramp. :)

Ik kan net als jij niet alles onthouden wie nou de paarden heeft en zo ja, wat voor een. :o

Ik heb geen eigen paard, maar ik zit wel rond te neuzen in deze wereld, want de gangenpaarden zijn geweldig! :D Wie weet, huppelt binnenkort een veulen bij me thuis, haha. :P

De laatste tijd gaat het hier wel snel, zeg! Eerst was het net een slak en nu meer als haas, haha.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:22

jokari schreef:
zullen we dat dan maar laten rusten? :) Dat dit een leuk topic blijft, en Toril zwartmaken terwijl ze geen deel uitmaakt van dit topic, lijkt mij nu toch ook niet goed.

Nienke, hoe deed Brego het, op vreemd terrein en met al die vreemde paarden ?

Even kort verslagje vanuit mijn paardjes en beleving gezien.

Zaterdag ochtend kwam Toril met trailer bij mij aan om Sterre en Brégo en mij + zooi op te halen.
Sterre en Brégo had ik de dag ervoor al even gewassen (manen en staart) en stof eraf gespoeld met water en ze even uitgelegd wat er dit weekend ging gebeuren. Doe ik altijd heb het idee dat ze er toch iets van meekrijgen als je vooraf even rustig de tijd neemt om te visualeren wat er gaat gebeuren. (en nee ik ben geen zweverige muts verder :+ )
Ze stonden binnen 5 minuten beiden op de trailer en konden zonder noemenswaardige file op weg naar Oss.

Uitladen ging ook zonder problemen, terwijl Brégo het toch niet echt gewend is om regelmatig te reizen. Hij hing wel heel erg aan Sterre en dat is fijn, want die is zo cool met verandering van omgeving die gaat altijd meteen eten, drinken verkennen, rollen en liggen. Zij hebben lekker de 2 nachten op de demo wei gestaan en Rick verderop met zijn merries en dat ging prima. Zondag morgen gingen Sterre en Brégo naar hun eigen paddockje waar ze de hele dag veel aandacht en aaitjes kregen en ze hebben zich zo ontzettend braaf gedragen. Alle kindjes hebben hun vingertjes nog en hebben toch een 2 jarige hengst uitgebreid kunnen aaien.
Thuis wil Brégo nog wel eens iets behoorlijk spannend vinden en dan lijkt ie net zo'n snurkende arabier. Maar hier leek ie weinig tot nergens iets van te hebben behalve toen hij apart stond en ik met Sterre een demo aan het geven was. Ik ben blij dat ik met Sterre nooit uitdagingen uit de weg ben gegaan. Een mooi voorbeeld voor mijn mannetje.

Maandag middag terug gereden met de paardjes naar het aanzienlijk minder stoffige Noord-Holland en de paardjes waren blij om weer thuis te zijn.
Ze waren beiden superbraaf, kan me geen betere paardjes wensen.

Sterre is overigens drachtig van Brégo inmiddels alweer ruim 7 weken. Een soort proefdekking om te kijken hoe hij vererft en of die combi een leuk Kentucky veulen geeft. Ik hoop dat ik Brégo net als dit jaar de jonge merrie Kat in een paar weekjes met heel weinig zadeltijd kan certificeren als ie net 3 is. Dan zal hij beperkt beschikbaar zijn voor geschikte merries en hoop ik dat hij elders wat RMHA veulentjes mag brengen.

Hier nog even wat foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:29

Mooie foto, die laatste! Brego vindt ik qua kleur het mooiste eruit zien, zelfs rick vond ik er minder mooi uitzien als brego ;) Heb jij een winkel in de wormer?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:29

of vergis ik me nou?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:34

Dat is andere Nienke (vriendin inderdaad uit Wormer met haar winkel) en die reed Rick op de open dag.
Spontaan ontstaan plan die ochtend nadat ze even op Rick had gereden om een rocky uit te testen en dat eigenlijk leuk ging (en ik het wel heel erg warm vond om ook die demo er nog bij te doen.)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:36

En stiekem vind ik Brego ook mooier qua kleur en die heeft ook vrij donkere ouders. Maar je weet nooit hoe het gaat uitpakken want het zijn wel toverballen. ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:39

Ik had haar vriendin namelijk gesproken (was jij dat?) :P en die gaf mij een visitekaartje en een folder. Ik ben helemaal verliefd op die zadels en hoofdstellen!!! Ook qua prijs zijn ze goed te doen, maar ik kon alleen een webshop vinden en geen echte winkel, heeft ze die dan ook? En kan zij ook aanmeten, dus een passend zadel etc. vinden?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:44

Royen schreef:
Ik had haar vriendin namelijk gesproken (was jij dat?) :P en die gaf mij een visitekaartje en een folder. Ik ben helemaal verliefd op die zadels en hoofdstellen!!! Ook qua prijs zijn ze goed te doen, maar ik kon alleen een webshop vinden en geen echte winkel, heeft ze die dan ook? En kan zij ook aanmeten, dus een passend zadel etc. vinden?

Ik ben de lange dunne Nienke die op Sterre reed hierboven op de foto dus. Volgens mij heb ik je niet gesproken, maar moet bekennen dat ik zoveel mensen heb gesproken dat ik het niet meer allemaal weet. :o

Ze heeft eigenlijk alleen een webshop, maar wel wat testmateriaal.
Stuur even een mailtje via haar site en ze kan vast al je vragen beantwoorden. Ik heb zelf ook een ghost (de zwart met lichtbruine die er ook ter demo lag en waar Rick mee gereden werd) en ik vind het erg fijne zadels zodra je je over het uiterlijk heen hebt gezet ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:45

Brego ziet er super uit :D Benieuwd naar combi met sterre volgend jaar :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:45

Nienke, mag ik een link van die webshop?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:46

Ja ben ik ook benieuwd naar, ben nog op zoek naar zadel :)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:51

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:55

Afbeelding

Kwijl kwijl :~ :~

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:55

ow dat is gewoon barefoot? :\

zou ook wederverkoper worden(als ik in oss was gebleven) en hier ook mee op de open dag hebben gestaan anders.
Laatst bijgewerkt door Zamora op 07-07-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:56

huhdat zijn gewoon de zadels van Barefoot? Die ken ik al hihi

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:57

ik heb nog een zwarte arizona, western, maat 1 te koop :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:06

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:10

Zamora schreef:
Ja ben ik ook benieuwd naar, ben nog op zoek naar zadel :)

Startrekk shorty misschien een optie. Die zijn best kort en comfortabel.

Edit: en mooi

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:11

Ga hem meteen opzoeken en die website even bekijken :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:17

Mooi hoofdstel!Verkoopt ze die ook?(niet gevonden :o )

Bij 'tweede hands' zoekt iemand een Arizona...(zamora)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:17

vind de maat zo moeilijk inschatten. Mijn zadel is 58 cm lang en echt te lang. Cheyenne maat 1 is maat 4 cm korter en dat is echt niet genoeg?
Welke shorty bedoel jij? Zie bij meerdere zadels shorty bij staan maar ja weet niet hoe groot het zit gedeelte dan is :P

Zal even foto van Sam met groot zadel hier neer zetten :')