[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:33

:') Zal ook aan jou denken jokari :P

Ik heet trouwens Maayke, mijn naam komt uit Frÿslan _O- Vindt het wel leuk dat Royen met Y geschreven wordt :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:33

Lisetje schreef:
Goldenflower heeft gweloof ik geen paard :=

Ze is nog steeds aan het oriënteren meen ik. Maar daar kan ze beter zelf over vertellen ;)

Lisetje

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:38

Groot gelijk. Er is ook zoveel hihi :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:38

ikkes heeft ook geen paard, so ? Kost teveel centen. :=
Heb wel 9 verzorgpony's, dus mag niet klagen. _O- Alleen helaas niets met extra gangen, hihi.

Mariska, ik heb wel hulp nodig hoor om er een deftige foto uit te krijgen, ik neem aan dat ze niet in haar dooie eentje mooi gaat poseren. En ik heb Joyce al gesommeerd haar paarden te doen blinken tegen dan dussssssss.... :P
Soit, dat kan beter per pb, straks zorg ik er nog voor dat de boel hier wordt dicht gesmeten.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:41

Wil je *ooit* wel een gangenpaard? Neem aan van wel, anders kom je toch niet op dit forum :P
En welk ras dan?
Ik heb eerst ook meerdere rassen bekeken en gevoeld/gereden voordat ik mijn keuze maakte voor de Tennessee Walker.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:51

ja tuurlijk wel, wat had je gedacht. :D Ik moet ook wel, met mijn rug. Ik kan niet eens meer rijden met een gewone drieganger (na ja kunnen nog wel, maar willen... )

ik twijfel tussen een Peruaanse Paso (moet ik nog uitproberen), een Rocky (ook nog te proberen), Aegidiënberger, Ijs of Arravani. Ik ben eigenlijk een echt ponymens, een Rocky is eigenlijk teveel paard voor mij. Maar die zijn zo heerlijk bomproof. Een Paso lijkt mij echt kicken, die gang, maar degene die ik al live heb gezien, vond ik dan weer niet stoer genoeg (ik hou van cobs, qua type).
Een Ijs vind ik dan weer te gewoon _O- maar dat was wel heerlijk tölten. Een Aegidiënberger zou dan denk ik die zalige gang combineren met een lekker eigenwijs karakter. :) En een Arravani lijkt mij een prachtige pony te zijn, maar die heb ik al helemaal nog nooit in 't echt gezien.
Stiekem neig ik toch het meeste naar de Arravani's, als ik ooit besluit echt voor een eigen paardje te gaan, ga ik toch eerst een paar fokkers in Duitsland bezoeken, voor ik mijn keuze maak.

Mijn droom is een töltende haf, maar bon, ik zal maar een béétje realistisch blijven zeker ? :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:53

Wat zijn dat?! Arravani's? Nog nooit van gehoord! Even spieken op Google :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:55

de meeste mensen hebben daar nog niet van gehoord. :D Is een Grieks ponyras, en net zoals bij de Ijsjes heb je driegangers en viergangers. Of ze ook vijfgangers hebben, weet ik niet zeker.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:56

Zijn die er veel in Belgenland of Nederland?
Of moet je dan ook gaan importeren?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:57

Ik vindt ze wel gaaf! Alleen erg ponyachtig idd. Ik kan bijna geen NL info over ze vinden, alles is DU.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:57

voor zover ik weet zijn die in de Benelux nog niet te vinden nee. Wel in Duitsland, dus ik hoef er niet voor naar griekenland. :)

Link naar Duitse vereniging : http://www.arravani.de/index.html

Royen het ZIJN pony's. :P

edit : dit was de eerste keer dat ik over Aravani's las, en foto's zag, en ik was gelijk verkocht : http://www.friesen.at/pr_arravani.htm

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:01

Dat zou wel leuk zijn, de eerste zijn met een 'nieuw' ras hier.
Had er ook nog nooit van gehoord.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:02

jokari schreef:
de meeste mensen hebben daar nog niet van gehoord. :D Is een Grieks ponyras, en net zoals bij de Ijsjes heb je driegangers en viergangers. Of ze ook vijfgangers hebben, weet ik niet zeker.

Bij ijslanders is drieganger toch wel echt een uitzondering, denk dat het meer gebrek aan training is dan dat er echt geen tolt in zit.

Zamora

het hele paardenwereldje is idd altijd wel gedoe.

Mensen allemaal naar Horse Event komen! Sam is daar te bewonderen en we staan er met een stand en zullen demo`s rijden :D

Sim0ne

Die Arravani's zien er wel gaaf uit :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:05

Ja vind ik ook! Misschien toch overstappen :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:05

Wat kost een kaartje Frida?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:11

geen idee maar is met 20% korting via mij of bokt, bovenin zit een banner die je kan aanklikken :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:11

Sim0ne schreef:
Bij ijslanders is drieganger toch wel echt een uitzondering, denk dat het meer gebrek aan training is dan dat er echt geen tolt in zit.

ja denk dat je daar wel gelijk in hebt hoor. Al schijnt het toch wel voor te komen, zo heel af en toe, dat een Ijs echt niet tölt. Is dan wss een Ijs die in Ijsland geen lang leven zou hebben. :=

Ik heb tot nu toe een Ijs en een TWH uitgetest, die Ijs was ieniemienie klein, maar stak er toch bovenuit hoor. Al had ik door haar draven wel veel rugpijn, wat bij de TWH niet het geval was (mijn schuld, ik ken de hulpen niet om te blijven tölten). Nu, TWH kijk ik in theorie niet verder naar, dat zijn echt wel geen pony's meer, maar hé, als ik een rackend classic champagne dametje zou tegenkomen... You never know. :)
Dat Ijsje was echt een heerlijk meisje, heb eigenlijk nog steeds spijt dat ik haar niet gekocht heb. :\

Pffft Frida, da's veel te druk jong. Ik kom em wel eens thuis bewonderen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:13

haha dat kan ook :D Ben aantal jaar geleden met iemand die stand had mee geweest naar Horse Event en is zeker de moeite keer mee te maken :D *mocht je dat nog niet gedaan hebben dan* Echt veel te doen en groot :D

Maar uiteraard ben je ook op stal bij mij welkom haha :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:21

jokari schreef:
maar hé, als ik een rackend classic champagne dametje zou tegenkomen...

O:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:25

NEEEEEEEEEEE Chasey mag niet racken ! Ik heb nl geen geld voor haar ! Ik wou Agrado al veulen-nappen, maar bon dat is een ruintje dus die laat ik nog makkelijk staan (Toby heb ik nog niet gezien), maar bij Chasey zou dat dan heel moeilijk worden.

O ja, argument ! Mijn eerste moet al volwassen en ingereden zijn. Nah. :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:31

Ze is ook niet te koop hoor :P
En als ze dat wel zou zijn, was Sandra de eerste gegadigde geweest, zei ze zelf, haha!

Als je verder geen ervaring hebt met gangenpaarden en het rijden en onderscheiden van de gangen, zou ik ook voor een ingereden paard gaan. Dan weet je precies wat je koopt en wat voor gangen je precies bij dit paardje kunt verwachten. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat er ook (ook binnen een ras) zoveel verschillende gangen zijn en hoe deze op elk paard weer anders kunnen voelen...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:33

Sterre en Brego zijn mijn paardjes en ik woon in Assendelft. Wel degelijk Noord-Hollander geboren en getogen :D
Maar er zit inderdaad meer in het zuiden des lands helaas.

Ik vond het wel jammer dat de open dag in de originele vorm het uiteindelijk niet is geworden, want dan was een gevarieerder programma mogelijk geweest en meer mensen met kennis van het ras. Dat Toril een volwassen dekhengst die ze niet kent er op zo'n open dag liever niet bij wil hebben lijkt me dan wel weer vrij logisch. Het was nu al lastig met demo's achter elkaar en hengsten die langs elkaar moeten. De faciliteiten zijn daar toch wel een beetje anders als op een pensionstal.

Maar ben benieuwd naar Sam op het Horse event in ieder geval. En natuurlijk blijven er prachtige rockies in Nederland bij Frida, bij mij en nog een paar startende liefhebbers. Maar er gaat toch een vrij grote kudde weg uit ons landje.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:33

Ik wil Toby en Agrado samen.
Maarja die rijke sjeik bied zich telkens niet aan :(