[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:34

@Royen: Er waren wel mensen van Bokt bij, hoor. ;)

Ik was daar vanaf 12.15 uur en meer mensen van bokt waren er ook zoals Joyce van M&M en nienke van Bregoo.

Dus je was daar ook? Nou, ik kan je onmogelijk herkennen daar, haha. :P Net als met kaplaars.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:37

Ik stond. links geloof ik... Hahaha best grappig.

Nouja, mijn verlegenheids-aanval maakte ook dat ik niet echt op mensen afstapte.
Maar als je een meisje zag lopen met een kort donkerblauw broekje, een lichtblauwshirtje, blond haar en als accessoire een knappe jongen... Dat was ik :P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:39

Kaplaars schreef:
Ik stond. links geloof ik... Hahaha best grappig.

Nouja, mijn verlegenheids-aanval maakte ook dat ik niet echt op mensen afstapte.
Maar als je een meisje zag lopen met een kort donkerblauw broekje, een lichtblauwshirtje, blond haar en als accessoire een knappe jongen... Dat was ik :P

Mm, lastig hoor. Er liepen zat blonde meiden met spijkerbroek rond, haha. 8-)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:41

Tja, we waren allemaal op dezelfde plek....zo dichtbij en toch zo ver weg hahahaha! Maar ik ben ook niet goed in mensen persoonlijk aanspreken, als ik alleen ga wel. Maar als er iemand met mij mee is (mijn moeder, die overgens wel erug gezellig is :D) dan houdt ik vaak mijn mond. @Kaplaars: I saw you! :P Jij zei bij die eerste prijsvraag: "Chocolat" toch? En ik brabbelde iets over zilverappeldapple.. :+

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:45

jokari schreef:
Hoe was het NK Mariska ?

In 1 woord: GEZELLIG!
Enkele prachtige paarden gezien met gangen om van te smullen en gewoon heel aardige mensen. Had zo'n zin om ook mee te doen met Moon, maar ja, daar zou Chasey het vast niet mee eens geweest zijn ;) Hopelijk volgend jaar. Niet met de verwachting om iets te winnen maar gewoon voor het meedoen.
De bbq zaterdagavond was super geregeld en ook nog even spannend omdat de bbq in de fik vloog :+
De meeste onderdelen waren gelukkig binnen zodat we niet zo'n last hadden van de dazen en brandende zon.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:48

Royen schreef:
@Kaplaars: I saw you! :P Jij zei bij die eerste prijsvraag: "Chocolat" toch? En ik brabbelde iets over zilverappeldapple.. :+

hahah ja... Maar die zonnebril was wel echt stoer.
Zet je hier ook een linkje naar je hyves neer, dan kunnen we allemaal de foto's zien.

Citaat:
Enkele prachtige paarden gezien met gangen om van te smullen en gewoon heel aardige mensen. Had zo'n zin om ook mee te doen met Moon, maar ja, daar zou Chasey het vast niet mee eens geweest zijn Hopelijk volgend jaar. Niet met de verwachting om iets te winnen maar gewoon voor het meedoen.

Om zo iets een keer mee te kunnen maken met je paard is al leuk natuurlijk. Maar waren er veel mensen (en paarden) op afgekomen? Heb geen idee hoeveel walkers er in Nederland zijn.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:52

Kaplaars schreef:
Om zo iets een keer mee te kunnen maken met je paard is al leuk natuurlijk. Maar waren er veel mensen (en paarden) op afgekomen? Heb geen idee hoeveel walkers er in Nederland zijn.

Geloof dat er iets van 60 combinaties waren. Goed gevulde klassen dus.
Ook veel Duitse deelnemers (en zelfs een Amerikaanse). De fanatieke wedstrijdruiters uit NL gaan ook elk jaar een paar keer naar DL om daar te rijden.

Ben nog door de Amerikaanse judge uitgenodigd op zijn ranch in Montana. Stom dat Joyce en ik al een reis naar Canada hebben geboekt dit jaar, haha :P

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:56

Royen schreef:
tot mijn verbazing viel ik niet op hun uiterlijk en hun kleuren... := Ik viel wel op hun zachte karakter maar ik vond de chocolat kleur ronduit saai en grauw (kan er ook niets aan doen, had ik niet verwacht). Ik vond Sterre (de Quartermerrie, voskleurig) veel warmer qua kleur en meer glimmen.

Grappig is dat he.
Ik heb hetzelfde met een opfokgroep waar ik dagelijks langrij. Allemaal donkere jaarlingen en dan 1 vos ertussen. Ik val normaal gesproken niet op vos, maar 3x raden op welk paard m'n oog telkens valt :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:58

kiekes ! :P hoe kan je nou zoiets afslaan ! _O-

ik ga Joyce trouwens pb-en, moeten dringend afspreken. Als ze nog wil, tenminste. :o :)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:01

Kaplaars schreef:
Royen schreef:
@Kaplaars: I saw you! :P Jij zei bij die eerste prijsvraag: "Chocolat" toch? En ik brabbelde iets over zilverappeldapple.. :+

hahah ja... Maar die zonnebril was wel echt stoer.
Zet je hier ook een linkje naar je hyves neer, dan kunnen we allemaal de foto's zien.

Haha, tnx :D Ik zal vanavond even de foto's op mijn hyves zetten, dan zal ik meteen een linkje doen ;)

Zamora

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:26

leuk mariska :D ook foto`s gemaakt??

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:33

Zamora schreef:

Ik niet. Te druk geweest met doorman zijn :D
Misschien worden op de website van de NTWH nog foto's geplaatst.

Ben je toevallig ook nog met Sam naar Toril geweest of zouden dat teveel hengsten op 1 plek geworden zijn?
Toch jammer dat ik jullie niet allemaal heb kunnen zien in Oss...

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:36

Voor mensen die niet zo van chocola houden: ik heb nog een paar hele leuke glimmend zwarte rocky's te koop staan! O:)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:37

Zwart is ook echt prachtig. Alleen hou ik ook niet van de prijzen hahahah :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:49

Mikkee schreef:
Zamora schreef:

Ik niet. Te druk geweest met doorman zijn :D
Misschien worden op de website van de NTWH nog foto's geplaatst.

Hypo focus vertelde in het topic over het nk dat zij foto's ging maken.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:52

Kaplaars schreef:

Geloof niet dat ik haar gezien heb...

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:05

Mikkee schreef:
Kaplaars schreef:

Geloof niet dat ik haar gezien heb...

Jammer, maar als er 60 combinaties waren + aanhang, zal er toch vast iemand foto's gemaakt hebben?

(ik ga trouwens van de computer af) ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:07

er waren diverse bokkers, ik was er ook, ben tot half 3 ofzo gebleven, had nog meer verplichtingen die dag.
Verder heb ik Yvonne gezien, ze heeft ook MM's. Tja ik ben niet echt verlegen maar om nu iedereen aan te spreken van, ehm, ken ik jou misschien van bokt? tja, gaat me ook weer ver.
Volgende keer spreken we ergens af, om 2 uur bij de camper oid.
Ik had een suffe heuptas aan, suf maar wel handig, je moet tenslotte ergens je sleutels en portemonnee laten en ik ben vooral niet van de handtasjes.

Zelf heb ik ook niets met silver appels overwegend, maar tja, is echt heel persoonlijk, veel mensen hebben niets met vos en schimmel of gewoon een saaie bruine. tja en die wonen dan weer hier.
Vaak zie ik geen kleur meer maar gewoon het paard, ik val op een dier of niet.
Sterre vind ik ook echt een leuk dier, spreekt me erg aan.

Ieder zijn eigen ding he, enne bedankt voor het aanbod van de zwarte rockies, maar voorlopig heb ik voldoende aan de paarden die we nu hebben ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:01

Eindelijk weer thuis, mijn paardjes weer lekker in hun eigen wei.
Van Noord-Hollands gras gaan je paardjes veel mooier glimmen dan Brabants gras natuurlijk :+
Ik moet bekennen dat mijn paardjes wel voor vertrek naar Oss even gewassen waren bij mijn eigen pensionstal met stromend water.
Met een heel klein aantal vrijwiliggers een hele kudde fokmerries wassen die vervolgens meteen weer in het stof rollen leek ons onbegonnen werk ;)

Het doel van de open dag was om mensen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met een grotere groep Rockies voor de groep binnenkort vertrekt naar Duitsland. Meer dan dat is met een kleine groep vrijwilligers met wisselende ervaring op een primitievere locatie zonder stromend water en electriciteit ook eigenlijk niet mogelijk. De temperatuur maakte het voor ons wel heel erg zwaar en mede daardoor ook een kleinere opkomst dan verwacht denk ik. Ook worden geen van de paarden normaal gesproken gereden in het dekseizoen en Rick normaal gesproken alleen bij Vierhaus.

Ik hoop dat we het belangrijkste wel hebben kunnen overbrengen en dat is hoe braaf rockies zijn. Ik hoop ook dat een klein beetje overgekomen is dat een natuurtolter niet betekent dat het paard zonder enige begeleiding zomaar de gewenste gang geeft. Ze kunnen een heel scala aan verschillende laterale gangen laten zien en je zal de gewenste gang dus wel moeten conditioneren. Er zijn helaas in Nederland nog heel weinig gangentrainers die ervaring hebben met de noord amerikaanse gangenpaarden.

Ik had een prachtige grondwerk demo gepland met zigzagjes en sprongen, maar ik had 's morgens al snel door dat, dat er echt niet inzat vanwege de temperatuur en dazen.
Ik kon met die bloedhete zon op mijn hoofd ook zelf echt niet meer helemaal nadenken, waardoor ik het voetballen vergat wat ik wel had kunnen doen.
Ach ja iedereen die het leuk vindt om eens te komen kijken en een verstaanbare uitleg willen zijn welkom, stuur maar een pb ;)
Sterre is trouwens een quarab X singlefooter. Ze tolt niet en galoppeert ook niet snel...hahaha. Maar ik hoop wel dat ze toch genoeg heeft meegekregen om met Brego een leuk braaf leuk toltend veulen op de wereld zet.

O ja en er zijn echt wel meer mensen die de zilverappel kleur niet zo mooi vinden. Vooral in de zomer bleken ze nogal op en worden ze wat grauwer.
Ik vind zelf de zwarte het mooiste, maar ook de valk en vos rockies zijn prachtig. Ik hoop dat er in de toekomst (lees als ik heeeeeeel lang gespaard heb :+ ) nog een paar anders gekleurde dames deze kant op komen. En er zijn vele verschillende tinten zilverappel en ik vind zelf alleen de donkere zilverappelzwarte en zilverappebruine erg mooi. De dubbel zilvers zijn mijn smaak niet qua kleur.
Maar goed ik val niet op de rockies vanwege hun kleur, maar vanwege hun karakter en hun gangen.

Verder ben ik heel tevreden over hoe alle paarden zich onder de omstandigheden gedroegen. Allemaal braaf terwijl de meesten dit toch niet gewend zijn. Demo's geven helemaal mijn ding niet is, maar het toch best leuk was om eenmalig voor een vriendin te doen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:30

Na alle inspanningen van de dag en nieuwe indrukken mocht het kleine nichtje van Toril ook nog even rondsjokken
op Sterre om het verlies van haar konijn een beetje te verzachten. Hoe drakig mijn mopje kan zijn met volwassenen zo lief is ze dus met kids.
Die glimlach en dat schattige t-shirtje zijn toch gewoon te zoet.

Afbeelding

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:37

Goed gedaan! Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor ;) Het is begrijpelijk dat het te heet was en dat er geen stromend water en electriciteit was om meer te kunnen laten zien, vond het al stoer met al die dazen dat je daar gewoon stond! Ik vond de info wel erg duidelijk, maar jammer dat ik niet alles kon horen. Jij ging trouwens wel harder praten :P
Ik val ook meer op karakter bij paarden maar als je ze zo eventjes ziet op een opendag, tja waar moet je dan naar kijken :P Vond Rick trouwens wel heel relaxed bij die merrie's tijdens dekseizoen, complimentjes hoor! Maar wat was de reden dat hij af en toe struikelde? Was het gras te hobbelig of zat ie met zijn hoofd bij de merrie's? Hahaha!

En je merrie Sterre is echt een plaatje :D Ik dacht dat het een quarterhorse was, maar nu snap ik toril haar opmerking: 'sterre was moeilijker om te laten leren tölten'

:wave:

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:25

Hier ook iemand die er bij was. Ik heb me onlangs hier op bokt aangemeld, vnl vanwege het gangenpaardengedeelte.
Ik heb 7 jaar geleden het eerste veulen van Toril gekocht (Nee, geen Rocky, maar een kruising Quarab-Haflinger, halfbroer van Sterre). Ik had haar Rockies en locatie al eerder gezien, en had eigenlijk minder publiek verwacht. Ik vind dan ook dat het Toril goed gelukt is haar fokkerij op de kaart te zetten in een paar jaar tijd.
Helaas gaat ze naar Duitsland, maar gelukkig blijven er nakomelingen van haar dieren in Nederland. Het ras spreekt mij erg aan vanwege het karakter; ik houd van rustig maar niet sullig. Dus wie weet....
Ik denk dat het karakter van het ras, ondanks de warmte, goed duidelijk is gemaakt die dag.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:27

Rick moest hoog nodig worden bekapt en is niet gewend om op een hobbelige ondergrond te lopen. Hij loopt volgens mij alleen in de toltbaan bij Vierhaus en ook nog op ijzers geloof ik. Maar je kunt moeilijk geen demo geven met je dekhengst op een open dag als hij er staat.

En Sterre is dus familie van Royen, want haar vader is Tango :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:17

Dan is Sterre ook familie van mijn Indyra. Volgens mij is Tango haar opa dan??? (Indyra is halfzusje van Royen :P )

Ennuhhh Zamora met haar beauty hengsten blijft ook in NL :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:11

Lisetje schreef:
Dan is Sterre ook familie van mijn Indyra. Volgens mij is Tango haar opa dan??? (Indyra is halfzusje van Royen :P )

Ennuhhh Zamora met haar beauty hengsten blijft ook in NL :D

Dit gaat misschien raar klinken... maar ik wist niet dat Lisetje inmiddels ook een gangenpaardveulen heeft!
Wel gaaf *\o/* Ook een jaarling?

Citaat:
Ik heb 7 jaar geleden het eerste veulen van Toril gekocht (Nee, geen Rocky, maar een kruising Quarab-Haflinger, halfbroer van Sterre).

Leuk, en welkom! Kan hij ook tölten?