[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:50

is goed hoor :D oww zal je ook mijn nieuwe nr geven, helemaal vergeten :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:03

Zag net je berichtje. Bedankt.

Was net klaar met leren.. :Z

weetje, ik heb Lily al bijna één jaar. :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:49

is het al weer zo lang geleden?? :P jeetje :D hihi gefeliciteerd dan maar haha

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:12

Kaplaars schreef:
eline_di schreef:
Helaas moet ik mijn gangenmerrie verkopen.
Misschien dat één van jullie haar een goed thuis kan bieden
[EA-TK-PP] Brave bonte e-pony merrie

Ze is prachtig!
Heb helaas geen geld om er een bij te kopen. (ook bijna al plaats te kort zelfs)

@ lisetje: Achjoh die Rocky zijn zo slooooom, zelfs de hengsten doen niets:P
@ Zamora: Dan zal ik na maandag (grote toets te maken die dag) iets laten weten

Dankjewel!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:43

Hier wordt aan een nieuw gangen-paardje gewerkt! :P

Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:43

volgend jaar wordt blu opa :P Silver heeft onze toltende draver merrie gedekt en is drachtig gescand hihi. Mocht ik het nog niet gemeld hebben :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:13

Opa! :roll: Zo jong al!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:17

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:36

Wie waren er gister op de RMH opendag in Oss?
En wat vonden jullie hiervan? :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:56

Helaas niet gelukt om te komen.
Het TWH NK liep *uiteraard* uit...
Maar een verslagje van Toril's open dag is natuurlijk welkom! :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:07

ik kon ook niet. :n Chauffeur 1 was het gewoon stomweg vergeten en had iets anders voorzien, chauffeur 2 was doodziek en ik heb zelf geen auto. Openbaar vervoer was geen optie.

Dusssssssssss wie vertelt eens wat ??? :D

Hoe was het NK Mariska ?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:30

Ik zou er eigenlijk alleen heen gaan, maar mijn moeder had ineens zin om ook mee te gaan. Dus ik had een chaffeusse :P We waren daar rond half 1 en het begon net. Eerst werdt Rick gereden (machtig mooie hengst :D) en Toril legde uit waar de Rocky's vandaag kwamen en hoe zei ermee in aanraking is gekomen. Daarna zijn we even iets gaan drinken en rond half 2 lieten ze zien wat je kunt doen met een 2jarige en hoe je je paard volledig kunt laten vertrouwen etc. Hier heb ik ontzettend veel van geleerd. Dit werdt gedaan met Sterre zonder zadel en Brego (die kennen jullie vast wel ;)). Eindelijk voor het eerst in mijn leven echte rockies gezien en aangeraakt.... tot mijn verbazing viel ik niet op hun uiterlijk en hun kleuren... := Ik viel wel op hun zachte karakter maar ik vond de chocolat kleur ronduit saai en grauw (kan er ook niets aan doen, had ik niet verwacht). Ik vond Sterre (de Quartermerrie, voskleurig) veel warmer qua kleur en meer glimmen. Wel vond ik de kleurencombinatie van de rocky apart, maar ik zou er niet meer voor kiezen nu ik ze gezien heb :P Daarna hebben we weer even pauze gehad en kon je even kijken bij het mini winkeltje. Hier hadden ze eigenlijk alleen halsters en hoofdstellentjes te koop en voor de rest alleen boeken (aardig wat boeken aangeschaft :P) Rond half 3 begon het rijden met Rick, Kat en Friendly. Toril legde hier de verschillende gangen uit en hoe deze te rijden. Was erg leerzaam :) Daarna was er een kleine prijsvraag en degene die gewonnen had mocht even de gangen van Friendly 'voelen'. Helaas was ik dat niet want ik klapte dicht toen ze vroeg: noem de namen van de 5 zoons van Tobe... Echt...normaal kan ik ze zo opnoemen maar het kwam er ff niet uit :P Daarna hadden ze nog een klein vragenrondje en om 15.00uur was het afgelopen.

Mijn indruk was: Weinig mensen. Ik kom van ver en had een soort klein evenement verwacht, dit was het dus niet, er werden een paar rondjes gereden en een uitleg die bijna niet te verstaan was (megafoongeluid ging maar 1 kant op). Verder was het bloedheet en daardoor hadden de paarden veel last van grote, stinkende steekvliegen :( Hier was natuurlijk niets aan te doen. Maar verder ben ik wel blij dat ik er even geweest ben, nu weet ik ook hoe de rocky er in het echt uitziet en dat ze me minder aanspreken dan ik dacht.

Na de opendag moesten we nog 2 uur in een hete auto zitten :P
Laatst bijgewerkt door Wachtff op 06-07-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:46

Waarom spreken ze je minder aan? Omdat ze niet zijn gewassen en gedaan en niet glommen net als Sterre? :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:52

ik was er toch wel graag bijgeweest. We zijn enige tijd geleden foto's gaan maken, en toen stond de kudde gewoon te staan, was er helemaal niets 'extra's' te zien. :D We spraken toen af om terug te komen eens de veullies er waren, maar ja dat is dus dik in 't water gevallen. :\
De zo beroemde chocoladekleur is ook niet mijn favoriet neen, ik vond zwarte Molly en bruine Janou (jaja ik weet dat dat geen Rocky is) veel meer aanspreken. Maar ik denk dat het karakter wel een grote pré is voor veel mensen. Persoonlijk heb ik graag arrogante, eigenzinnige merries, maar die zijn vast ook wel te vinden bij Rocky's. _O- En de kleur, goh ja, die kudde staat gewoon paard te wezen, die worden niet opgeblonken hé. Zet Sam hele dag in 't stof en hij blinkt ook niet meer zo hard zenne. Daar stoor ik mij niet aan, eigenlijk. De paarden zien er blij en gezond uit, da's eigenlijk het enige dat telt.

Zou voor mij ook meer dan 2 uur rijden geweest zijn. :)

De 5 zonen van Tobe ??? Sla me dood, maar die krijg ik echt niet opgesomd hoor. :=
Dat was wel fijn toen we met ons drieën naar de Rocky's zijn komen kijken, lekker veel uitleg van Toril gekregen (waar ik bijna alles van gemist heb omdat ik het te druk had met fotograferen _O- ) - en vriendin heeft geen foto's gemaakt omdat die het te druk had met naar Toril te luisteren. :D Face-to-face, ipv met lastige microfoon.

Ik vind het erg tof van Toril dat ze zo'n dag heeft georganiseerd, ook al heb ik het moeten missen.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:55

@Zamora: Nee, dat was het niet, rick glom wel. Alleen de kleur vond ik niet warm, ik vond het wel iets aparts hebben maar wel grauw en kil (de kleur dan he). En sterre was idd waarschijnlijk wel gepoetst maar als ze ook niet had geglimt had ik die warme kleur ook nog mooier gevonden. Kan er ook niets aan doen, dit had ik ook totaal niet verwacht!!! Zelfs mijn moeder was verbaast, die vond het ook niet zo'n mooie kleur. :=

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:00

Misschien vind je zilverappelbruin wel mooi haha :P

Moet je Sam en Silver maar eens komen bekijken hihi

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:01

jokari schreef:
ik was er toch wel graag bijgeweest. We zijn enige tijd geleden foto's gaan maken, en toen stond de kudde gewoon te staan, was er helemaal niets 'extra's' te zien. :D We spraken toen af om terug te komen eens de veullies er waren, maar ja dat is dus dik in 't water gevallen. :\
De zo beroemde chocoladekleur is ook niet mijn favoriet neen, ik vond zwarte Molly en bruine Janou (jaja ik weet dat dat geen Rocky is) veel meer aanspreken. Maar ik denk dat het karakter wel een grote pré is voor veel mensen. Persoonlijk heb ik graag arrogante, eigenzinnige merries, maar die zijn vast ook wel te vinden bij Rocky's. _O- En de kleur, goh ja, die kudde staat gewoon paard te wezen, die worden niet opgeblonken hé. Zet Sam hele dag in 't stof en hij blinkt ook niet meer zo hard zenne. Daar stoor ik mij niet aan, eigenlijk. De paarden zien er blij en gezond uit, da's eigenlijk het enige dat telt.

Zou voor mij ook meer dan 2 uur rijden geweest zijn. :)

De 5 zonen van Tobe ??? Sla me dood, maar die krijg ik echt niet opgesomd hoor. :=
Dat was wel fijn toen we met ons drieën naar de Rocky's zijn komen kijken, lekker veel uitleg van Toril gekregen (waar ik bijna alles van gemist heb omdat ik het te druk had met fotograferen _O- ) - en vriendin heeft geen foto's gemaakt omdat die het te druk had met naar Toril te luisteren. :D Face-to-face, ipv met lastige microfoon.

Ik vind het erg tof van Toril dat ze zo'n dag heeft georganiseerd, ook al heb ik het moeten missen.

Blij dat ik niet de enige ben :D Ik heb even om me heen gekeken maar ik heb volgens mij niemand van Bokt gezien := Wel jammer :P Ik heb ook veel foto's gemaakt, zet ze vanavond op m'n hyves (hele grappige van de spelende/slapende veulens erbij) :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:26

@Zamora: Dat zou goed kunnen! Ik heb bij Toril geen zilverappelbruin gezien. Van de foto vind ik Sam wel erg mooi, ook omdat er meer warmte in zit. Ik denk dat ik gewoon meer op bruine/rood achtige paarden val. Voskleurig houdt ik zelf persoonlijk niet zo van maar vergeleken met de chocolat vindt ik die zker mooier ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:30

Vond Toril wel een hele vriendelijke vrouw. Ik heb even met haar kunnen praten en toen vroeg ze wat voor soort ras ik heb. Ik vertelde wat er allemaal inzit en dat vondt ze helemaal geweldig :D Leuk dat Saddlebred bloed :P En ze heeft me ook bevestigd dat ik die tölt er wel uit kan rijden, misschien via Vierhaus in Duitsland? Nou houd ik erover op, ik weet nu bijna 100% zeker dat ik Royen kan laten tölten en nu heb ik zoveel bevestigingen gehad :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:43

Dat is de gok met een kruising.
Bij mij maakt de tölt niks meer uit. Ben nu zo verliefd op Indyra's "normale" gangen, dat de tolt er niet meer toe doet. Zie tegen die tijd wel, ga me er nu niet druk om maken iig :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:46

Ik maak me er ook niet druk om, maar ik hoop dat het uiteindelijk wel lukken gaat. Als ze het uiteindelijk toch niet zal doen, is dat jammer maar ik zal haar nooit meer weg doen :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:52

Zaterdag haalde ik haar even uit het weiland en naar de poetsplaats. Nadat ze helemaal schoongepoetst was pakte ik de waterslang en spoot (minimale spuitkracht) richting het gras. Ik heb haar even gras laten eten in de buurt van de spuit maar dichterbij wilde ze niet. Een paar spetjes geprobeert maar het was te 'eng'. Dus ik bracht haar weer terug naar de wei en het eerste wat ze deed was rollen (alles net mooi gepoetst :P) Daarna liep ze mans naar de watertonnen en........ 1 beentje erin en het andere beentje erin....... _O- Stond ze dus midden in de waterbak, mij heel stom aan te kijken... zo van: 'wat???' :') Idiote acties van haar, als ik ze allemaal moest opnoemen kan ik er een boek over schrijven :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:57

nou geloof me Sam glanst nog steeds als hij de hele dag in het zand heeft gestaan en heeft gerold :P Al mijn paarden glansen en staan dag en nacht buiten. Gewoon teken van gezond zijn. En ze zijn ook erg stoffig :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:16

Royen schreef:
Daarna was er een kleine prijsvraag en degene die gewonnen had mocht even de gangen van Friendly 'voelen'. Helaas was ik dat niet want ik klapte dicht toen ze vroeg: noem de namen van de 5 zoons van Tobe... Echt...normaal kan ik ze zo opnoemen maar het kwam er ff niet uit :P Daarna hadden ze nog een klein vragenrondje en om 15.00uur was het afgelopen.

Ik was verlegen geworden.... :o
(tijdens die prijsvraag, maar ik durfde dus niet, naast mij zat een meisje met een grote zonnebril met diamandjes, die heb ik nog iets voorgezegd, was jij dat dan?)

Ik had mijn vriendje mee.
Die was helemaal fan van Brego. Wilde alvast een dekking reserveren :P

Ik vond het werken met de jonge paarden ook interressant en heb ook nog advies gevraagd, super handig!
Tja en wij hoefden maar een half uurtje (op z'n langst) te rijden.
(en tuurlijk ge-mact naderhand)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:25

Whahaahha! _O- Mijn geweldige Vogue zonnebril! :D Jep, dat was ik :P En mijn moeder nog zeggen: dat weet je toch wel, harder schreeuwen :P Zat jij aan de rechter of linkerkant van mij? :)