Mooi plaatje hoor, die nieuwe luxe grasmaaier van je

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dat merkte ik pas op toen Quick plots als een raket vooruit stoof en zijn kont zo ver hij kon onder hem trok. Normaal zou ik zo'n enthousiaste kinderen ff laten aaien en er dan ook een praatje mee maken, maar Quick dacht echt dat zij hem gingen opeten en wilde alleen maar naar huis. Het leek me, gezien het bijna donker was en er best wel wat verkeer was, veiliger om de meiden teleur te stellen en toch maar naar huis te gaan.  

Ik zie ook liever lichtere zadels, maar dit type zadel vind je niet snel 2de hands en al zeker niet aan de prijs die ik ervoor betaalde. Ik had natuurlijk ook een nieuwe in mijn voorkeurskleur kunnen bestellen, maar vond het een beetje te prijzig. Er komt nog een mooie dunne pad onder, dat zal ook nog wel een verschil maken. Ben wel verliefd op het zadel, het is echt wel heel mooi afgewerkt.

Ik wist echt niet wat er gebeurde en had dit totaal niet verwacht. Mijn verzorgster heeft stukjes gefilmd, maar denk niet dat filmpjes van Quick zijn kont de moeite zijn.  

Na inspectie bleek het ding niet redeloos verloren, dus opnieuw de boel strak gezet. Quick hing al vrij snel terug met zijn hoofd in het zeil. Snel een tonnetje water gehaald voor de shet, Quick had het vast zodra het op de grond stond, dus moest ik echt wel iets verzinnen om de hoek heel te houden. Prikpaaltjes met een draad waar shet onder kan, leek mij de oplossing. Alleen had Quick dus opnieuw het zeil gesloopt tegen de tijd dat ik mijn paaltjes en draad genomen had.  
 Ondertussen was mijn verzorgster toegekomen, dus kon ik mijn frustratie ventileren. Ik hoor achter mijn rug gestommel aan de hooibak, zie mijn verzorgster raar kijken en net als ik me omdraai zet Quick zijn voet nogal schaapachtige neer. Als hij op mij af komt, valt me op dat zijn stappen anders klinken. En ja hoor, de idioot heeft een ijzer afgetrapt. Gevolg, verzorgster en ik fanatiek op zoek naar het ijzer dat nergens te bespeuren viel (heb het een dag later gelukkig wel gevonden). Omdat ik even moest afkoelen, mijn verzorgster gevraagd om het halster aan te doen, ik zou mijn draad opruimen en de longeerspullen nemen. Terwijl ik in de voorraad aan het rommelen ben, komt zij met Quick aan de stal, waar ze opmerkt dat Quick een gesp van zijn deken gesloopt heeft. Ben ik blij dat het die dag nat en koud was en dat mijn verzorgster hem mee nam naar de heide, had ik tijd om verder af te koelen. Hij heeft het overigens wel netjes gedaan aan de longe.

Tot nu toe is dat ook vaak je geluk geweest, dus zal het nu ook wel mogelijkheden aan dragen om Quick weer op ijzers te krijgen. 
 Ik snel mijn kleren aan, mijn vriend terug naar stal gestuurd om Quick alvast rustig te houden en me zo snel mogelijk bij hem gevoegd. En ja hoor, daar stak ie. Meneer is zo onhandig geweest om over de korte zijde te rollen en zat muurvast. Zelf naar de voorkant gelopen, vriendlief bevolen om de achterbenen vast te nemen en stilletjes een schietgebedje gemaakt opdat Quick rustig zou blijven. Die had gelukkig door dat we hem kwamen helpen en vertrouwde compleet op ons, waardoor hij ontspande en we hem vrij vlot konden draaien. Na even bekomen en nog een extra schietgebedje van mij, stond hij recht. Heel even leek hij wat gedesoriënteerd en draaide onrustig wat rondjes, maar al vrij snel kwam hij snuffelen en knuffelen en zagen we zijn ademhaling vertragen.

Dan plots de paal en het bord ziet.  
 Maar alsnog te laat afbuigd, waardoor hij vol met zijn schouder op de paal botst.  
 De stukken zijn nog heel, maar hij is en blijft toch echt wel een kluns.
 Jammer genoeg is het gebied te groot om goed te kunnen controleren. Kreeg wel het advies om niet meer in de heide te gaan staan als mtb-ers me niet op het pad voorbij willen.                                                         
 Geen idee wat Quick bezielde. Heb maar 1 dressuurzweep en die had ik zelf vast, maar gelukkig is Quick bij mij wel goed te corrigeren met een tik van het lead rope. Wat dan ook het enige was dat ik kon voorstellen aan mijn verzorger. 1 tikje was uiteindelijk voldoende om Quick te laten dimmen, uit voorzorg toch het toertje kort gehouden.

Maflinger_S schreef:Weer lekker bezig geweest zo te zien, met uitproberen wat er wel en niet werkt. Fijn dat je een goed gesprek had met de boswachters en dat je toch regelmatig met 1 of 2 paarden op stap gaat. Dat nr. 3 dat zonder begeleiding doet, is dan weer een beetje jammer.
Mijn arabierig typje was de laatste tijd ook wat humeurig. Iemand die met veel verschillende paarden werkt vertelde me dat hij dat bij de meeste paarden had opgemerkt, dat ze mopperig en een beetje dwars waren, dus het hing in de lucht.
 Probleem is dat we meer willen, maar vast zitten. De shims en kussens zijn nog niet toe gekomen, dus zadel past nog niet zoals het moet en ook al ligt het beter als de deuber, beperk ik me tot kortere ritten. Voorlopig is de lus van 8 km de max afstand die ik wil rijden. We kunnen beiden wel meer als dat, maar ik doe dat niet zo lang het zadel niet op hem aangepast is.