Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck hoeve?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:00

hmm ja! ze waren lekker! in mn herinnering leek het lekerder maar dat zal wel mee gevallen zijn. het heeft zeker gesmaakt!

trouwens van wie is die balthazar er 1? ken em niet.

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:36

Balthazar is een zoon van dux fra fjos heri en en rokka fra fjos heri. Hij is behoorlijk groot en duikerbruin met zwartemanen en ik geloof 7 jaar, er staat wel een foto op hun site.

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:39

ow ja die ken ik wel! goh een baby van dux, ben nog bij zn eerste dekking geweest, toen was het nog een jong mannetje! weet jij hun site? kan hem niet meer vinden.

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 14:41

Hahah nou een jong mannetje is het niet meer!! Hij word helaas ook niet zo heel veel gereden. Heb je zelf ook ijslanders? Hun site is www.ijslandsepaarden.nl

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 15:31

nee was het maar zn feest! heb een nrps merrie, een toverbal kwa kleur, mischien dat ik nog eens een ijs koop. Heb het jaren moeten doen met de ponykampen! haha

Tifa

Re: Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck ho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:10

@ Jonur, ik rijd op zaterdag ja Dan ken jij Noor ( of haar moeder, ze hebben Rapherta en Olina gekocht ) misschien wel? Ken jij Galsi ook? Dat was een lieverd!

Ken iemand Jarl misschien nog?

@ Jorik, Thyzka ( op bokt ) en ik hebben ook een " pubertje " van dux hoor

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 16:11

Ineens een pagina erbij tussen Jorik en Jonur

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:48

@ Tifa, jazeker kennen ik de ouders van noor. Rijd bij hun in de les en ook hun paardjes ken ik. Galsi is inderdaad een schatje maar zoals je vast zelf al gezien had ook verkocht. Jullie hebben ook een paardje van dux? Was jij er toevallig ook toen Jan-Sander naar de HOI ging? Dan hebben wij volgens mij elkaar ook al een keer gezien

En Jarl ken ik ook, vond hem wel erg lief en groot maar niet zo fijn om te rijden.!!

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 14:41

@ Jonur, haha Jarl, dat was toen mijn lievelings paardje! Hij was lomp enzo, maar wel een schat Galsi is verkocht ja... Noor rijd ook bij mij ( soms ) in de les. Misschien ken jij Nori ( ballie op bokt ) ook wel? Die rijd ook vaak op Prud en Balthazar.
Ik was niet bij HOI zelf, maar heb wel gezien dat js Surtur klaar maakte enz.
Het pubertje van Dux ( drifandi ) is van Thyzka op bokt en mij een samen. We hebben er toevallig ook eentje van Surtur

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:38

ze willen stoppen met het bedrijf omdat het te grootschalig is en niet zo loopt als verwacht was, volgens mij.
en froukje en gerrit worden natuurlijk ook wat ouder en willen rustiger aan doen, lijkt mij.

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:06

Kan ik me wel iets bij voorstellen...volgens mij hadden ze er tussen de 60 en 80 paarden rondlopen

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:43

Waarneer zijn ze van plan te gaan stoppen dan ?
Zou het wel jammer vinden maar kan het me ook wel voorstellen

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:34

Er zijn nu al heel veel paarden verkocht. Volgens mij wil jansander er nog lang niet meer mee stoppen. De reden dat ze stoppen, is dat het te weinig opbrengt.

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:51

hmm klinkt allemaal erg logisch, al die paarden kosten een hoop geld, en dat haal je er niet uit met een paar pony-kampen, en lessen door de weeks. zou het wel erg jammer vinden. ze zijn toch wel een beetje een begrip in het ijslander land (ijs liefhebbers).
Denk ook niet dan jan-sander stopt, dit is toch ook zijn groote hobby, er zullen best een aantal paarden zijn die ze houden. Gewoon voor de liefde van het ras en de sport.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:17

Ja dat denk ik ook. Ik blijf wel is helpen zaterdag middag, en een vriendin van me ook wel, en dat vind ie dat heel leuk.

Maarja, ik vind het wel leuk voor hem als hij eindelijk eens dat huis kwijt raakt, want het staat al heel lang TK.

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:26

idd tifa, want het was al bijna verkocht, ze zouden 15 febr. verhuizen, zei claudia toen..
ken je die ook trouwens?

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:38

Tifa schreef:
Ken iemand Jarl misschien nog?

Ik ken Jarl wel
Ik ken zijn eigenaresse ook wel. Ze rijd heel soms mee bij mij in de les.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 16:42

@ Barbalala, Claudia ken ik ja Die reed bij mij in de les, en was leiding op ponykamp. Het is nu nog steeds niet verkocht...

@ gaska, Jarltje, lief he ? Zijn eigenaaresse ken ik ook wel, maar neit goed. Klunsmuts volgens mij hier op bokt...

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:54

@Tifa: hahaha ja dat weet ik!was er afgelopen jaar ook, toen ze leiding was. heel grappig, want de vorige x was ze zelf nog een mede-kampgenoot, en reed ze op dansmaer! ow dan ken je lindsey misschien ook wel? die heeft dansmaer!
ik ben het alleen even kwijt, heb jij nou een paard van daar of rijd je daar? of allebei?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:34

Tifa schreef:
@ Jonur, haha Jarl, dat was toen mijn lievelings paardje! Hij was lomp enzo, maar wel een schat Galsi is verkocht ja... Noor rijd ook bij mij ( soms ) in de les. Misschien ken jij Nori ( ballie op bokt ) ook wel? Die rijd ook vaak op Prud en Balthazar.
Ik was niet bij HOI zelf, maar heb wel gezien dat js Surtur klaar maakte enz.
Het pubertje van Dux ( drifandi ) is van Thyzka op bokt en mij een samen. We hebben er toevallig ook eentje van Surtur

Jarl is van Klunsmuts op bokt (Rosan) Jarl is echt een super lief paard. Het is niet mijn type maar zo heerlijk relaxt met alles Ik ga meer voor de grapjassen Maar Jarl is idd leuk

Uhmm Jonur je moet even posten in de HK Kan je in de IJslandertopic komen. Je hoeft nu geen 50 berichten meer te halen. Want er zit nu iemand bij die nog maar 3 x gepost heeft

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 17:26

@ Barbalala, 3 ijslanders. Ze zijn van Thyzka op bokt, en mij samen, en ik rijd ook bij gerrit

@ Glossi, haha ja, Klunsmuts. Heb jij ook een paard?

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:57

He Nynke hmm het lukt mij helaas niet op nu al in de HK te komen, dus ik post nog even vrolijk verder en zie je snel in het ijslandertopic!!

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:30

hmm gewoon gezellig door babbelen. Ik heb altijd teweinig tijd om de hk helemaal te lezen, en dat gaat allemaal zo snel. en kan me vaak niet zo goed mengen in de gesprekken omdat ik zelf geen ijs heb. Maar het is leuk om te lezen.

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:12

Tifa schreef:
@ Barbalala, Claudia ken ik ja Die reed bij mij in de les, en was leiding op ponykamp. Het is nu nog steeds niet verkocht...

@ gaska, Jarltje, lief he ? Zijn eigenaaresse ken ik ook wel, maar neit goed. Klunsmuts volgens mij hier op bokt...

Ja Jarl is idd een lief paard!
En ja Glossi heeft 2 ijslanders

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:44

@ Gaska, huh wat staat er bij dat onderste ?

@ Jorik, jij heb toch een KWPN?