absque_dubio schreef:Ik als totale leek wat betreft gangenpaarden lees hier met veel plezier mee.
Ooit eens een IJslander gereden, en man wat zat dat lekker. Maar voor mij niet het juiste type paard, ik heb liever iets groters van rond de 1,55. Echter nu ik de prijzen hier zie langs komen, weet ik dat er nooit een gangenpaard gaat komen. Wat een prijzen zeg! Jammer, hierdoor zijn ze een stuk minder toegankelijk voor mij. Wie weet ooit, als de prijzen wat omlaag zijn.
(mocht er iemand weten waar ik ze in het echie kan bekijken en eens kan proberen ohz dan hoor ik het graag, want ook dit kan ik helaas niet vinden)
Meld!
Tis alleen niet naast de deur! Ook ik was ooit een leek. Begonnen met een IJsco van een kennis, en dat zat lekker!
Toen ik de kans kreeg om een Spotted Saddle Horse (import USA) te kopen, waar ik overigens binnen een paar seconde als een blok voor gevallen ben, heb ik dat gedaan.
En nooit 1 seconde spijt gehad. Inmiddels hebben we er 2 staan, de andere is een Tennessee Walking Horse die overigens gewoon in Nederland geboren is.
De Spotted is nu 23 jaar geworden, de TWH is 10 jaar en beiden zijn uitstekende terreinpaarden. Heel betrouwbaar, en dat is precies wat ik wilde en ook wat ik hier in Portugal nodig heb! Idd.... je leven kan ervan af hangen.
Ik ben nieuwsgierig genoeg om andere rassen uit te willen proberen, alleen zijn die hier in Portugal bij mijn weten niet aanwezig.
IJslanders wel, maar andere rassen denk ik niet.
Onze paarden zitten trouwens rond de 1.57, de 10-jarige is een lekkere, stevige gewichtsdrager.