Het enige voordeel aan hengst houden is wat mij betreft dat ze niet zo groot worden.

Melanie haal je bericht maar weg, iedereen weet al dat Mark gestolen is.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jodi schreef:Ik vind roan op zwart erg mooi,maar op chocola-achtergrond al veel minder.Sommige varianten daarvan zien eruit alsof ze nooit geborsteld zijn in hun leven....
joyfordogs schreef:wat betreft het vroeger ruinen, als je het heel vroeg doet, is het juist slecht voor je paard, de verhoudingen die nodig zijn met hormonen om te groeien, verstoor je dan juist, ze worden wel groter maar vaak ook minder sterkt.
De extra spieren die je ziet bij hengsten, verlies je vaak als nog als je ze laat castreren, dus ook als je een hengst bv op zijn 6e nog laat castreren.
Bij honden is het ook zo dat reuen vaak groter worden bij vroegtijdig castreren, maar ook dat je eerder honden ziet met rugproblemen en andere problemen omdat het ze minder sterk maakt als ze te vroeg worden gecastreerd.
Het blijft toch lastig om het juiste tijdstip te bepalen, ik zelf vind het belangrijk dat ze hun grootste groeispurt voorbij zijn, alvorens te castreren.
Nsundu schreef:Bont is niet toe gestaan in Rocky stamboek. Deze paarden komen dan in het Spotted mountain horse stamboek. (zie het als het zelfde als de quarters en paints, om het even een beetje zwart wit uit te leggen)
Verder is volgens mij alles qua kleurstellingen toegestaan..
Citaat:4. The horse examined does not have parrot mouth or any other physical deformities.
5. The horse meets the following requirements of conformation:
a. The horse has medium sized bones; with medium sized feet in proportion to the body; a wide
deep chest with a span between the forelegs.
b. The fore and hind legs are free of noticeable deformity
c. The horse has sloping shoulders with an angle of about 45 degrees, bold eyes and wellshaped
ears.
d. The face is neither dished nor protruding, the head is medium-sized in proportion to the body
with medium jaws.
e. The neck is gracefully arched, medium in length and set on an angle to allow a natural
carriage with a break at the poll.
f. The horse does have a solid body color
g. There is no white above the knee or hock except on the face where modest amounts of white
marking are acceptable
Citaat:@NkPrecious
Citaat:Daarnaast heb ik in een merrie die waarschijnlijk in april onze fokkerij komt versterken de hengst Classic's Shogun zitten (is de vader van deze merrie) Shogun is zilverappel bruin roan,een kleur die ik ook heel graag nog eens naar NL zie komen
Pleasuregaits schreef:Citaat:Daarnaast heb ik in een merrie die waarschijnlijk in april onze fokkerij komt versterken de hengst Classic's Shogun zitten (is de vader van deze merrie) Shogun is zilverappel bruin roan,een kleur die ik ook heel graag nog eens naar NL zie komen
Zilverappel bruin roan is mijn favoriet! Helaas heb ik nog geen merrie in die kleur kunnen vinden die ook nog eens voorzien is van een mooie bouw en fijn gangwerk. Shogun zelf is helaas niet te koopIk weet al wel wat ik voor kerst zou willen...
Nsundu schreef:Dat sowieso natuurlijk! En die leuke dubbel geregistreerde zijn er inderdaad.....
Ik wens een geldboompjehahaha