[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:24

De bedoeling is beide dagen.
Heb met Moon nog geen wedstrijd gereden. Ze heeft tot nu toe telkens een veulen aan de voet gehad en dat rijdt niet erg fijn (thuis ook niet) ;)
Ze wordt dit jaar niet gedekt, dus kan ik haar eindelijk wat meer doorrijden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:34

Goldenflower schreef:
Ik ga ook naar de open dag van Toril. :D Gisteren heb ik haar uitnodiging ontvangen en nu kan ik eindelijk voor het eerst haar rockies in het echt bewonderen.

Wie weet, zie ik een van jullie daar bij Toril. :P Ook al weet ik niet eens hoe jullie eruit zien, haha.

Mij in ieder geval, ik doe o.a. de grondwerk demo. Moet alleen nog even bedenken wat ik ga doen en wat Toril daarbij mag vertellen :D

joyfordogs

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:46

word een drukke dag bij Toril.
die zaterdag heb ik dus al een bruiloft, dit is in duitsland, 3 uur hiervandaan, heb iemand geregeld om thuis bij de hondjes en de paarden te zijn, enne wat betreft die vermoeidheid, dank je sandra. idd, het is niet standaard te zien hoor, een nachtje weinig slapen, hoef ik niet perse voor door te zakken(wel lekker haha), vanaf die bruiloft ben ik waarschijnlijk taxi, maar moet de volgende ochtend weer vroeg op om onze dierensit, op tijd ergens heen te brengen, dusuh, ik zie wel wat ik ga doen. Het is nog niet zondag 5 juli he.
Ben wel al bedreigd dat ik desnoods word opgehaald, dus de kans is bijzonder groot dat ik aanwezig zal zijn :)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:55

Goh, jij wordt toch wel vaak bedreigd hoor. Met de clinic van Liz hoorde ik ook al zoiets! ;)

Enneh, graag gedaan!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:40

jah, roep het over me af vrees ik.
maar dit is de laatste bedreiging, het zijn wel steeds mensen met gangenpaarden, misschien toch maar overstappen op een andere hobby? cavia's?

ik zal geen namen noemen, maar voordat ik ongevraagde mailtjes krijg, de bedreigingen komen van het vrouwelijk geslacht ;)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:15

Vanmiddag is Goldenflower even op bezoek geweest bij Toby en Agrado:
Afbeelding

Agrado vond alle aandacht zo fijn, dat ie bijna in slaap viel :(:) :
Afbeelding

Maar natuurlijk moest er ook nog gerend worden:
Afbeelding

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:26

Wat zijn ze toch mooi! Agrado heeft een speciaal kleurtje :+:
Nu ja, Toby ook natuurlijk :P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:02

CrazyCat schreef:
Goldenflower schreef:
Ik ga ook naar de open dag van Toril. :D Gisteren heb ik haar uitnodiging ontvangen en nu kan ik eindelijk voor het eerst haar rockies in het echt bewonderen.

Wie weet, zie ik een van jullie daar bij Toril. :P Ook al weet ik niet eens hoe jullie eruit zien, haha.

Mij in ieder geval, ik doe o.a. de grondwerk demo. Moet alleen nog even bedenken wat ik ga doen en wat Toril daarbij mag vertellen :D

Met welke paard ga je meedoen? Ik ben benieuwd wat je gaat doen. :D

Mariska, ik had niet verwacht dat je je foto's vandaag al zou plaatsen. Ik sta wel erg lomp op een foto,haha. }:0

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 00:29

Met Sterre mijn kruising merrie die door Toril gefokt is voor ze met de rockies begon. En Brego komt mee.

Hoe ik het ga invullen is nog niet helemaal duidelijk. Heb zoiets nog nooit gedaan du voor mij ook spannend. Wordt in ieder geval wat grondwerk (parelli) en bitloos en zadeloos rijden. Denk dat ik laat zien wat je qua grondwerk met een 2 jarige kunt doen en laat een stukje handpaard rijden zien denk ik.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:02

leuk, ben benieuwd.
Ja agrado is echt een toverballetje.
je staat leuk op de foto hoor, niet lomp, maar goed, ik vind mezelf ook nooit leuk op een foto staan ;)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:29

Altijd goed om een gezicht te zien bij de naam. En wat vond je van de paardjes Sunflower?

@ Mikkee, hoe groot is Toby nu? Ik heb Silas gemeten op zijn verjaardag. Je wilt niet weten wat de meetlat zei...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:39

hoe groot is dat kasteeltje al Sandra ?

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:49

éénmetereneenenvijftigcentimeter

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:52

CrazyCat schreef:
Met Sterre mijn kruising merrie die door Toril gefokt is voor ze met de rockies begon. En Brego komt mee.

Hoe ik het ga invullen is nog niet helemaal duidelijk. Heb zoiets nog nooit gedaan du voor mij ook spannend. Wordt in ieder geval wat grondwerk (parelli) en bitloos en zadeloos rijden. Denk dat ik laat zien wat je qua grondwerk met een 2 jarige kunt doen en laat een stukje handpaard rijden zien denk ik.

Dan kom ik voor jou :D Ben heel benieuwd hoe jij grondwerk aanpakt/doet met een 2 jarige! Over 6 maandjes is Royen 2 dus dan wil ik ook wat grondwerk met haar gaan doen. Zie je 5 Juli! :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:52

echt ?? En dat op z'n 1 jaar ? Wowie dat wordt een reus ! Zeker mocht ie gecastreerd worden, dat hij zijn energie in het groeien kan steken, ipv in zijn hormonen.

OMG :wow: :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:54

zeg, hoe gaan we elkaar herkennen bij Toril ? Toril en Joyce ken ik wel, maar daar blijft het ook bij. (Bijke & ik zijn Vlaams, maar ja ik weet natuurlijk niet hoeveel andere mensen er van België zouden komen, anders kon je 't wel horen wie wij zijn _O- ).

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:57

Naamkaartjes? _O-

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:59

Moet je je trouwens ergens opgeven? En kan je er ook wat doen behalve kijken naar de paarden?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:04

hondjes knuffelen, geloof ik. :D En geld uitgeven, zal ook wel lukken. _O-

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:50

Pleasuregaits schreef:
@ Mikkee, hoe groot is Toby nu?

Geen flauw idee, maar volgens m'n vriend is ie 2x de helft :+
Tjee, die Silas! Dat het een grote zou worden, kon je direct na de geboorte al zien, toch?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:53

Dus ik moet 2 uur eenzaam (vriendin kan niet mee :() in de auto zitten om geld uit te geven, hondjes te knuffelen en paarden te bekijken?

Mmmmm.... Okéé!!! :D hahaha! Maar ga eerst het weekend ervoor naar België voor Graspop dus even kijken hoeveel geld ik overhou, want ik koop heel oss leeg :P

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:29

Pleasuregaits schreef:
éénmetereneenenvijftigcentimeter

sjeez zeg, bij een MM zou je tekenen voor een volwassen paard met die hoogte, en dat voor een jaarling. Idd een kasteel, wel leuk.

ik ben er 5 juli ook bij, ben erg benieuwd naar de Rockies en handpaardrijden lijkt me ook interessant.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:24

Het handpaard rijden lijkt mij ook interressant. en dan heb ik een reden om een paard erbij te kopen :P:P
Nou.. dat zullen we maar niet he. :+

Over dat herkennen.... Naamkaartjes lijkt het beste plan....

Of we moeten om een bepaalde tijd op een bepaalde plek op het terrein afspreken. 12:30 bij de hondjes ofzo iets. Dan weet je wie wie is, en kun je daarna zelf je eigen weg kiezen, of juist blijven hangen.

(ik was namelijk niet van plan om ook echt op kaplaarzen aan te komen)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:25

Toby meet volgens mij minstens 1.45.
hij is aardig groot, voor een MM is Agrado al aardig aan de maat (hoor ik steeds van mensen die er ervaring mee hebben) ze schelen 5 maanden en Toby is echt een heel stuk groter.
Ik zal eens kijken of ik de meetlat kan lenen van een vriendin, kunnen we de volgende keer Toby even meten, meten is weten tenslotte he ;)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:04

Het is geen mega complex hoor het zal vast niet zo lastig zijn om elkaar te herkennen. Beetje babbelen ben je er zo achter ;)
Hoe de demo precies ingevuld gaat worden en of ik daadwerkelijk wat kan doen met Brego is nog even afwachten. Toch een 2 jarige hengst op weer ander terrein. Het is meer een leuke demo om de dag wat in te leiden, want het gaat per slot van rekening om de 100% Rockies.