[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:45

nee die is er niet :P behalve voor ijsco`s :P
edit: ik zal zo de fotos van Gypsy dr uier erop zetten :P is ineens best veranderd :=

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:09

Kaplaars schreef:
Wat leuk om die foto's allemaal te kijken, en al die kleintjes te zien!

Al nieuws van mensen uit dit topic?

Is er trouwens een (soort) keuring waar wij met onze gangenpaarden heen kunnen in Nederland?

Nee helaas is er geen keuring in Nederland. (volgens mij zelfs voor geen enkel Noord/Zuid Amerikaans gangenpaardenras in Europa)

Zamora

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:12

in duitsland sowieso wel meer wedstrijden e.d. maar trouwns herinner me dat je wel met Paso in duitsland naar keuring kan. In elk geval voor het goedkeuren van een hengst dan.. kan ik me herinneren van Lucia die met Amaru is geweest en Natascha met Robbie.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:59

Het zou wel leuk zijn als er zo iets was. Om met elkaar in contact te komen en om je paard te showen:P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:14

nou waar wachten jullie op om dat te organiseren ? :D

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:54

Nouja, momenteel even mijn studie, maar daarna....
In de zomer vakantie ofzo.. Lijkt me leuk!

Maar hoe doe je dat?
Waar begin je?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:56

ja maar dan nog het "keuren" := zouden wel een grote opendag kunnen organiseren om zoveel mogelijk verschillende gangenpaardenrassen bij elkaar te krijgen en deze te showen. En dan een rubriek te doen met mooist verzorgde paard e.d. en dat per ras ofzo... en mogelijkheid voor mensen om uit te proberen en blaaablaaa haha kost wel veel organisatie en moet je goede locatie hebben maar als er meer mensen er zich voor willen inzetten dan stel ik me ook beschikbaar :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:05

Ja, dat keuren kan nog een probleem worden, maar dan kunnen we inderdaad rubrieken maken.

(of we houden contact met mensen in amerika en laten die van foto's een winnaar kiezen, maar dat kunnen we dan wel bedenken.)

We moeten dan eerst een doel of thema bedenken. Willen we bekendheid geven aan gangenpaarden? Dan willen we er zoveel mogelijk laten zien.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:16

denk idd meer bekendheid eraan geven nog. Dus veel rassen verzamelen :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:54

Tja bij de Rockies gaat het keuren natuurlijk via certificering.
Kun je nu dus via video doen en opsturen naar Amerika.
Voor mij zou een keuring dus niet zoveel bijdragen.
Rasgerichtere wedstrijden zou leuk zijn, maar daarvoor zijn er ook nog niet genoeg exemplaren per ras.

De huidige wedstrijden in Duitsland vind ik zo'n mengelmoesje. Rubrieken waarin TW's tegen Paso's en IJslanders strijden vind ik persoonlijk beetje vaag. Kun je toch niet echt vergelijken vind ik.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:17

en had iemand niet verteld dat MM's daar gereden worden zoals een Ijs ? Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. :\

Ik vrees dat er in Nederland (& België) gewoon nog te weinig gangenpaarden zijn om rubrieken per ras op te stellen, als ze dat in Duitsland nog niet eens doen. Daar zijn toch een stuk meer gangenrassen aanwezig dan hier.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:33

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:47

Leuke site zeg!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:29

ja maar dan kunnen we wel een speciale dag organiseren om meer bekendheid aan de gangenpaard rassen te geven. En dan per ras demonstraties e.d. ipv een keuring of wedstrijd.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:10

Een wedstrijd zou wel kunnen.. als je daar reclame voor maakt.. zegt dat het ligt aan de hoeveelheid inschrijvingen.. en dat je dan kijkt hoe veel mensen erop af komen.. Dat je bijv. 4 deelnemers per ras hebt ofzo.. Als je er boven zit gaat dat ras mee doen aan het wedstrijdje en als je er onder zit moet je helaas die mensen bereiken dat er te weinig inschrijvingen zijn..
Alleen op die manier weet je wie geintereseerd is. MM zijn er volgens mij genoeg.. Rocky's beginnen steeds meer te komen.. TWH zijn er denk ik ook nog wel genoeg?!
Daarnaast moet je je richten op Nederland en belgie anders is het een beetje te weinig...
Ik heb ooit een ijslander wedstrijd georganiseerd.. Jury leden per ras zodat ieder wel zijn eigen gangen kan rijden.. Dus je moet fokkers bereiken die van hun ras kunnen jureren..

Ennn zoals nienke al zei moet je wel zo iets hebben van.. In ochtend bijv. MM dan TWH enz enz.. Dus niet zo zeer door elkaar.. Maar ook dat is de vraag of je dat wel kan bereiken aangezien je nog niks weet verder..

Wat je ook kan doen... ERRUG leuk!!
Is een spelletjes dag.. dus een wedstrijdje pushball, ringsteken, vlaggerace enz enz.. Heb ik toen gedaan is nu een groot succes geworden.. Hier kan dan elke gangenpaarden ras aan meedoen en ook door elkaar heen... Maakt het een leuk geheel ;)

Ik sta open om met meerdere hierover te brainstormen en te organiseren..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:12

denk dat het regelen van jury een heel gedoe is en daar ook vast wat tegenover staat. Maar ik sta ook open voor dingen haha spelletjes gebeuren lijkt me ook leuk. Dan echt alleen voor gangenpaarden of ook voor andere rassen?

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:18

Je moet zo iets niet gratis willen doen.. terrein kost geld, jury wil ook vergoeding lijkt me enz enz.. materiaal ook..

Jury is redelijk gedoe maaaar je hebt ook veel aan vrijwilligers..
Mooiste is als je met bijv. 4 mensen zo iets kan organiseren.. Andere vrijwilligers zijn en helpen op die dag zelf..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:20

ja snap ik dat je het niet gratis moet willen doen maar ik bedoel meer de mensen met kennis van het ras, die ze al jaren fokken zitten toch in het buitenland. Die komen ook niet ff naar Nederland om dat zo te doen(of ze moeten heel goed gezind zijn haha) je moet dat met andere dingen er wel uit kunnen halen dan. Is dus best een gedoe en geregel. Eerst bedenken wat we precies kunnen doen en waar?

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:26

ja maar de start is er... ;-).. Tuurlijk is het een gedoe en geregel.. zo iets doe je niet in 2 maanden.. Trek er maar een jaar voor uit wil je ook je eigen dingen nog normaal kunnen doen ;-)..
En alle wedstrijden zijn dit jaar al geboekt en terreinen zijn vol..
Daarbij zijn hier in nederland en belgie toch wel wat goede fokkers die hart voor hun ras hebben.. Het moet een gezellig en leuk geheel worden en niet al te strikt en te serieus graag..
Anders moet je juryleden hebben die hiervoor opgeleid zijn.. lijkt me ook niet eens te proberen..

Wie vind het leuk ook leuk om mee te helpen in organiseren??

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:31

Mij lijkt het wel leuk hoor! Heb er weinig ervaring in, maar lijkt me wel gaaf om te doen! Heb alleen geen paard :')

IK WIL EEN PUZZELRIT HAHAH. Loop hier al weken over te zeuren :P Niemand wilt het hihihihi

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:35

lisetje... kom maar met je ideeen over die puzzelrit.. Heb zelf een stichting en wil ideeen op doen om geld in te zamelen voor kinderen in zuid afrika te steunen en naar school te laten gaan..
Je puzzelrit idee is dus misschien wel een leuk idee hiervoor??
Ik heb het alleen nog nooit gezien of mee gedaan ofzo..
pb of via hyves maar ff ;-)

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:38

Je hoeft geen paard te hebben om deel te nemen aan organisatie ;-).. Je krijgt vanzelf ervaring hier in..

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:38

mijn zinnen zijn vandaag wel heel krom.. sorry haha

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:44

Dat is een heel goed idee wat we dit jaar nog best kunnen uitvoeren!
Ik zit helemaal niet in de wedstrijden e.d. en goed punt dat alles vol zit al haha dus goed idee om er de tijd voor uit te trekken dat idee dan volgend jaar te doen en die puzzelrit dit jaar nog :D opbrengst voor Temba haar stichting!!

edit: ik heb genoeg paarden :')

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:46

Krijg ik dan toch mijn zin???? *\o/* *\o/* :):) :#