Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Als je dat te simpel vindt, Hrútur is ram (Ær en Rolla is vrouwelijk schaap, maar meerdere namen voor een ram weet ik niet:S)
loveyoutoo schreef:Hagar = de strijdlustige
Prachtig. Ik las altijd die stripjes van Hagar de Verschrikkelijke.

Blueberry schreef:Örvar = stimulerend
Hij heet helemaal : Örvar-Deldur

en verder was er nog Skola (School), omdat het zo'n braaf paard was waar iedereen op kon, en dus ook van kon leren. 
Noemy schreef:...
er stond ook nog een paard met een naam die de betekenis glas wijn had, omdat hij zijn oude eigenaar altijd van de kroeg naar huis brachten verder was er nog Skola (School), omdat het zo'n braaf paard was waar iedereen op kon, en dus ook van kon leren.

Roskur schreef:Noemy schreef:...
er stond ook nog een paard met een naam die de betekenis glas wijn had, omdat hij zijn oude eigenaar altijd van de kroeg naar huis brachten verder was er nog Skola (School), omdat het zo'n braaf paard was waar iedereen op kon, en dus ook van kon leren.
Maar zijn die paarden dan pas later benoemd tot deze namen ofzo...? Als ze net geboren zijn kan je moeilijk beslissen of ie later een goede leerschool zal zijn bijvoorbeeld...
Roskur schreef:
Maar zijn die paarden dan pas later benoemd tot deze namen ofzo...? Als ze net geboren zijn kan je moeilijk beslissen of ie later een goede leerschool zal zijn bijvoorbeeld...
maras schreef:De mijne heet Bjolfur en dat betekent Wolf. Niet heel toepasselijk voor dit paard want het is eerder een schaapje. Een wel heel erg vriendelijk Schaapje. Weet iemand de vertaling van Schaap in het IJslands, dan doop ik hem om
Is er iemand die dit weet?
Citaat:
Ja daar had ik dus ook al aan gedacht, vond het ook al een beetje vreemd, maar die hebben ze waarschijnlijk dan later zo genoemd ja. En hij vond het echt vreemd dat IJslandse paarden hier ook 'gewone' namen kregen.