Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LDRD schreef:Heb je even?
-jonge ruin
-minimaal 1.40
-sterk
-geen eczeem
-nuchter/braaf, maar toch pittig voorwaarts
-verkeersmak
-minimaal 4 ganger, telgang geef ik niet direkt om
-wedstrijdpotentie
-lekker kleurtje erop, geen vos, geen zwart, liefst geen aftekeningen
-mensenpaard
-en dan moet er ook nog een klik zijn
Een heel pakketje dus, waarvan niet alle eisen even hard zijn, maar ik wil daar toch
ook niet al te snel op toegeven.
hestejente schreef:Wauw, die merrie! Gaaaf paard! Dat is nou zo'n paard met meer ambitie dan ik![]()
![]()
Past ze bij dit lijstje? Er zit om te beginnen een veulen in? Met idd een spectaculaire blup
LDRD schreef:Heb je even?
-jonge ruin
-minimaal 1.40
-sterk
-geen eczeem
-nuchter/braaf, maar toch pittig voorwaarts
-verkeersmak
-minimaal 4 ganger, telgang geef ik niet direkt om
-wedstrijdpotentie
-lekker kleurtje erop, geen vos, geen zwart, liefst geen aftekeningen
-mensenpaard
-en dan moet er ook nog een klik zijn
Een heel pakketje dus, waarvan niet alle eisen even hard zijn, maar ik wil daar toch
ook niet al te snel op toegeven.
Of ze wel of geen eczeem zal krijgen weet je pas als ze een tijdje in Nederland staat. En of de klik er is weet je pas als jij in IJsland bent. Begin maar alvast om een ticket + verblijf bij je kosten op te tellenWat zo'n merrie moet kosten zou ik echt niet weten, lijkt me dat die het eea op moet gaan brengen. (en wat nou als ze jou geen geschikte koper vinden en de merrie liever verkopen aan iemand die haar gaat uitbrengen of ermee wil gaan fokken?) Ben je geïnteresseerd in déze merrie of is dit in het kader van beeldvorming en oriëntatie?
Imre schreef:Neem over het kopen en fokken van een goed paard eens contact op met de tweeling van Frá Skoti. Zij kunnen je vast veel advies geven. http://www.fraskoti.nl
Askja schreef:Overigens, afgezien van het eczeemrisico is het grote voordeel van een paard zoeken op IJsland het grote aanbod van bovengemiddelde tot zeer goede paarden voor een redelijke prijs. Het is wel een kwestie van je goed oriënteren want er is een behoorlijke prijsdifferentiatie. Een interessante verkoopsite is hestaleit.
NatasjaM74 schreef:Ik vind een paard via marktplaats kopen echt te eng, ik ben met mijn shetlander echt heel erg besodemieterd en dat wil ik niet nog eens mee maken. Dus zoek ik liever via via .
Ik heb het baasje van Gandur gemaild, die had ik over het hoofd gezien.
Svala zal ik eens bekijken, dank voor het meedenken!