Ah mooie paarden allemaal, er loopt toch heel wat moois rond op deze aardbol....
@joyfordogs: hm heb ik het weer verkeerd?? Ik zou het toch inmiddels wel moeten weten maar dat Media weet ik nooit te plaatsen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngeliqueB schreef:MM x Knabstrupper lijkt me ook een bijzondere combinatie, en het zou fantastisch zijn als er een extra gang in zit!
NOIVA, dus draftölt is niet noodzakelijk slecht?? Dat is mooi, want dan hoef ik bij Sul niet steeds te proberen om zijn draftölt meer richting tölt te rijden. Ik zal eens op youtube kijken of er filmpjes staan van MM in Marcha media. Om te vergelijken met wat Sul doet..
Zamora schreef:tsja import kosten, in totaal zit je al snel tegen de 5000 euroBen alles eens op een rijtje gaan zetten
noivadapaz schreef:Oh en of een de picada lekkerder zit dan een media: dat hangt helemaal van het paard af. (leuk he)
BleikjA schreef:Kunnen sommige MM ook helemaal niet draven? want volgens mij is dat dat bij sommige paso's wel zo, en daar willen ze ook geen draf zien.
En als een jong paard op het begin nou geen picada of batida aanbied, rijden jullie (of indg fokkers/ tradiationele mensen zeg maar) dat er dan gelijk in of rijden jullie het paard eerst door in draf? Omdat draf namelijk ongewenst is.. ben daar wel benieuwd na
noivadapaz schreef:@les_fjal de draftölt is niet alleen rastypisch bij de MM, er zijn ook noord amerikaanse rassen die dit lopen. Daar hebben ze er ook een naam voor: de foxtrot. Bij Ijslanders is het niet gewenst maar als ik tegen een ijslanderrijder zeg dat ik niet draaf wordt het ook vaak als "slecht" gezien. Bij de MM is namelijk de draf een zéér ongewenste gang maar dat maakt de draf toch niet slechtDus om te zeggen dat het een slecht idee is vind ik wat ver gaan. Maar ik ben benieuwd wat Liz zegt. Mij lijkt van belang dat een paard in ieder geval zonder spanning loopt en als dat dan toevallig de draftölt is....
Oh en of een de picada lekkerder zit dan een media: dat hangt helemaal van het paard af. (leuk he)