Op stal aangekomen Skotti ontmoet en zoals verwacht vond ik hem helemaal geweldig. Wat een leuk lief paard!
Ook een rondleiding gehad langs alle paarden, want dat zijn er nogal wat.
Voorzichtig aan ben ik op zoek naar een tweede ijslander. Het spreekwoord gaat voor mij ook werkelijkheid worden, een ijslander komt zelden alleen, althans daar begint het op te lijken. Stormur is mijn vriendje, mijn maatje en mijn nummer, maar twee ijslanders dat is natuurlijk helemaal leuk!!
Ik vertelde het aan Nicole, staat hier toevallig wat te koop? Ik was op zoek naar een jong paard, zodat hij nog lekker op kon groeien en ik nog alle tijd had voor Stormur en over een paar jaar en paard had om zelf mee aan de slag te gaan. Twee trotsen, heerlijk toch! Ik wilde dus een 1 jarige, het liefst geen schimmel, omdat ze nooit wit blijven
. Maar toen zag ik Floki...Floki, was niet wat ik zocht, maar ik was verliefd. Een 3 jarige schimmel ruin. Nou hij is geweldig. Lief, aanhankelijk, nieuwsgierig, kortom een schat van een paard. Inge vroeg of ik hem even wilde poetsen en mee wilde nemen voor een wandelingetje om te kijken of het klikte. En het klikte, ik ben helemaal weg van hem. Hij heeft heel veel toltaanleg, in de wei tolt hij, aan de hand toltte hij. Van auto's keek hij niet op en hij vond het erg gezellig om een blokje om te gaan met Nicole en mij.
Oef het begint erop te lijken dat Stormur er al snel een vriendje bijkrijgt om mee te spelen en te ravotten. En Floki mag dan nog lekker een jaar of 2 jong paard zijn, lekker opgroeien en spelen. Iedere dag natuurlijk even lekker kroelen, af en toe even gezellig poetsen of een blokje om, maar verder lekker jong paard zijn. Ik ben verliefd....
Voor de geinteresseerden, zijn afstamming:
http://www.icelandic-horses.com/ijs/v2/db/...8586&zoek=Floki
En natuurlijk wat foto's:
Stilstaan voor de foto's was toch een beetje moeilijk, maar er zijn zeker wat leuke plaatjes uitgekomen. In ieder geval goed genoeg om bij weg te dromen

De dijk op

Ik sta er niet zo flatteus op, maar het is wel te zien dat ik hem helemaal leuk vind.

Samen met Nicole

Bedankt voor het kijken!
Laten jullie een berichtje achter, want ik ben erg benieuwd wat jullie van hem vinden?

)