Ik heb zelf een Goertz Champion zadel, en die bevalt me super! Zit harstikke fijn en ligt goed op mijn paard.
groetjes Kimmy
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ben er ook wel tevreden over
Alleen met lange ritten voel ik soms de ribbels wel.. BleikjA schreef:Ik heb de zelfde als jou Ymmikben er ook wel tevreden over
Alleen met lange ritten voel ik soms de ribbels wel..

) beviel niet goed, dus een goertz tölt aangeschaft, Rug begon zo te veranderen dat het zadel niet goed meer lag en ben toen overgegaan op een Thorrowgood die ik nu nog heb. Was ook tijdelijk bedoelt tot ik weer een goed zadel vond maar deze beviel zo goed dat ik er alweer 3 jaar mee rijd
. Nu wil ik weer een andere ik word namelijk een beetje gek van dat hij naar voren schuift. Dus is mijn oog op dit zadel gevallen (zieplaatje) een Topreiter JR met flexibele boom. Je moet er wel van houden hoor, maar ik vind hem geweldig
maar jah, zo'n zadel kost ook wat, ik kijk nog even goed rond en uitproberen want ik blijf een beetje bezig met die zadels
ijslandermir schreef:Zijn er hier ook mensen die met een dressuurzadel op hun IJslander rijden? Ik ben namelijk van plan om er eentje te kopen voor mijn IJslander, maar het wordt me soms door mensen afgeraden. Ik rijd nu ook al vaak met dressuurzadel en het bevalt me prima. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Verder heb ik een Skagfjord Gull.
Mirjam
Gaat prima, zal zit het voor de ruiter misschien wat minder confortabel.
Maar hij ligt gewoon goed hoor heb het zelfs gevraagd.
Maar soms heb ik er weleens een handje van om hem tever naar voren te leggen haha.

Het kan inderdaad prima zo, wij hebben hier ook een IJs die met een dresuurzadel loopt en die tolt er ook gewoon mee.
Dan houdt het op he