Tennessee Walking Horse..?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee91

Tennessee Walking Horse..?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:48

Hallo,
Ik wilde vragen wat jullie vinden van dit ras en of jullie ervaring met dit ras hebben?

Wegens verhuizing van de zomer ben ik op zoek naar een paard erbij, en ben sinds een paar weken helemaal gek van dit ras. Ook n.a.v. het stuk in de bit van de maand februari. Ik vind de bonte dan ook het mooist en weet dat er in Nederland haast tot geen paarden te koop staan.

Zou dit paard bijv. geschikt zijn voor de dressuur, aangezien het een gangenpaard is...

Lijkt me leuk te horen wat jullie van deze paarden vinden.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:00

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 11:29

Klopt, ik ben ook op die site geweest en heb daar wel aardig wat info vandaan... Vraag me nu ook af of ze geschikt zijn voor de dressuur..

blackpegasus

Re: Tennessee Walking Horse..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:42

nee ze zijn daar niet geschikt voor. tennessees kunnen niet draven. ze stappen alleen. wel net zo snel als de draf maar het ziet er anders uit. een jury zal daar dus commentaar op hebben.

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 16:25

oke!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 17:32

Wajooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Afbeelding

Deze foto had ik nog nooit gezien.
Jeetje die kont komt echt helemaal onder het paard...
Vind dit er wel erg overdreven uit zien eigenlijk.
Vind het zelf persoonlijk niet mooi. Maar mischien ziet het in het echt er wel spectaculair uit

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 17:36

Haha klopt die foto heb ik wel is gezien. Ook een filmpje van deze gang en dan ziet het er echt heel gaaf uit en doet het paard als of hij heel machtig is..

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:57

Zo worden de Walkers in Europa dus niet gereden!
Kijk ook eens op http://www.pleasuregaits.com. Daar kun je meer over het ras lezen. Ook staan daar een paar paarden te koop (wel; hogere prijsklasse) en worden dit jaar weer enkele veulens geboren.
Mijn eigen Walker is pas anderhalf, maar kan wel degelijk draven (en mooi ook!).

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:56

Oke, leuk om te horen.. Ik ga voor koop naar amerika en wil daar een jonge TWH kopen en laten overkomen als het zover is.. Dus eentje die uit de kudde komt. Weet jij al welke richting je met hem op wilt ?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:58

Mikkee schreef:
Kijk ook eens op http://www.pleasuregaits.com. Daar kun je meer over het ras lezen. Ook staan daar een paar paarden te koop (wel; hogere prijsklasse) en worden dit jaar weer enkele veulens geboren.
Mijn eigen Walker is pas anderhalf, maar kan wel degelijk draven (en mooi ook!).

Ik denk dat ze wel zo worden gereden. Dit is gewoon tölt. Alleen heeft dit paard mega veel actie en het zal dus wel een super goed paard zijn. Mischien dat er nog niet zulke goede paarden hier zijn?

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:12

off-topic
Dat bit op bovenstaande foto heeft wel erg lange shanks/scharen
of zie ik het verkeerd?

balance
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 02:44

Hier vind je enkele links met TWH's te koop. Niet te vergeten die van de Nederlandse Tennessee Walking Horse Associatie ofwel NTWHA: www.ntwha.nl
Heeeeeel veel TWH's te koop in Amerika, hier een link: http://www.twhsalecentral.com/index.cfm in Canada zijn ze goedkoper door de Canadese dollar. Wel met Canadese papieren maar met Amerikaanse afstamming: www.laurindalestables.com

meer info of hulp, pb maar......

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 03:20

Mikkee schreef:
De meeste in de VS ook niet. Dit is een extreme showmanship foto ofzo, alle TWHs die ik gezien/gereden heb zien er heel normaal uit, niks geen overdreven gedoe, maar ze zitten wel erg lekker.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 05:37

Ik vind het een stoer ras maar goed zoals ze op de foto gereden worden doen ze denk ik alleen op bepaalde showwedstrijden. Er loopt al een topic over TWH over hoe zielig het wel niet is lees maar

viewtopic.php?f=6&t=541395&hilit=

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 10:15

Bedankt voor de info.. Dus zoals ik begrijp kunnen ze wel voor de dressuur gebruik worden wanneer ze niet getraint worden op die 3 andere gangen?

Mikkee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:31

Renee91 schreef:
Bedankt voor de info.. Dus zoals ik begrijp kunnen ze wel voor de dressuur gebruik worden wanneer ze niet getraint worden op die 3 andere gangen?

De meeste walkers hebben de walk en running walk als natuurlijke gang. Die verkiezen ze boven de draf.
Maar waarom zou je dan zo'n speciaal gangenpaard willen kopen om er enkel mee te draven tijdens een dressuurproef?

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 15:28

Omdat ik richting dressuur wil en gewoon lekker buiten rijden.. En omdat TWH mij heel erg aanspreken, wilde ik hier is naar informeren of ze hier geschikt voor zouden zijn..

malije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:35

Mork schreef:
Ik vind het een stoer ras maar goed zoals ze op de foto gereden worden doen ze denk ik alleen op bepaalde showwedstrijden. Er loopt al een topic over TWH over hoe zielig het wel niet is lees maar

gaat niet over hoe zielig het is,gaat in dat topic erom hoe ze fout getraind kunne worden op de harde manier

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 15:37

Hey Glossi!
dat kan jij toch ook met skundi !

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:39

malije schreef:
Mork schreef:

gaat niet over hoe zielig het is,gaat in dat topic erom hoe ze fout getraind kunne worden op de harde manier

Ben ik niet helemaal met je eens er waren mensen die reageerden met Hoe ze eventueel verkeerd getraint kunnen worden maar de meesten vonden het zielig en raar. Als ze beter zouden kijken hadden ze gezien dat dat extreme lopen alleen op bepaalde shows in Amerika wordt gedaan. Dat vind ik zelf wel onnatuurlijk zoals ze daar lopen.

In Amerika schijnen ze er hele andere trainingsmethoden op na te houden dan hier in europa. Er worden zelfs rubberen verhogingen gebruikt voor de voorhoeven zodat ze hoger staan daarmee. Tja persoonlijk vind ik dat te ver gaan.Op zo'n show komt het ras niet tot zijn recht.

Tis een gangenpaard en tja als je dressuur wilt rijden moet je geen gangenpaard kopen lijkt mij.

Raudkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:26

ik heb wel eens gereden op een Walker, als je eerst dressuur hebt gereden, is dit héééél vreemd.
als je het adres van de mevrouw van de pleasuregaits weet, kan je daar naar bellen, daar mag je dan heen gaan, en dan legt zij je veel over het ras uit,

ik ben ook daar geweest, en heb wel eens op Podje (of hoe je het dan ook schrijft) gereden.het was een super lieve hengst. zij legt je graag meer over dit ras uit, dat weet ik zeker.

Glossi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:33

mexxje schreef:
Hey Glossi!
dat kan jij toch ook met skundi Gestoord !

Haha alleen op een mooiere manier met iets minder actie Clown Schijnheilig

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:55

Een goeie kennis van me heeft er ook 1. Ze doen komend weekend ook mee aan de Europese kampioenschappen in Duitsland. Het is echt een heel apart ras! Echt dressuur kan je er niet mee rijden, vanwege hun niet-galoperende gangen kunnen ze geen fatsoenlijke KNHS proef. maar je hebtwel wedstrijden voor Tennesee's, moet je hun gangen showen. Heb er zelf nog niet op gezeten, mocht het wel een proberen van dr dus ik ben benieuwd wat ik dan ga ervaren. Het schijnt dat als het paard goed walkt dat je dan compleet stil zit! Relaxed Haha!

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:03

Royaltjuh schreef:
Echt dressuur kan je er niet mee rijden, vanwege hun niet-galoperende gangen

Je bedoelt dat Tennessee Walking Horses doorgaans niet in draf gereden worden en daardoor geen punten kunnen scoren op de draf in een dressuurproef. Galopperen doen ze wel degelijk!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:59

Pleasuregaits schreef:
Royaltjuh schreef:
Echt dressuur kan je er niet mee rijden, vanwege hun niet-galoperende gangen

Je bedoelt dat Tennessee Walking Horses doorgaans niet in draf gereden worden en daardoor geen punten kunnen scoren op de draf in een dressuurproef. Galopperen doen ze wel degelijk!

Blond jup... helemaal gelijk...