Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Loveskary schreef:Ik heb zelf een ijsje van 136cm.
Ik ben zelf 170 lang.
Ik rijd er een paar keer in de week op.
nu even niet want ze is dragend en heeft al een behoorlijke buik.
Ik vind dat je als volwassen handig op een ijslander kunt rijden.
Wanneer te lang als je 190cm bent dan ben je wel te lang vind ik.
Lovethokkaa schreef:Ik zie ook vaak veel te grote/zware mensen oo een IJslander rijden, 'omdat die daar wel sterk genoeg voor zijn'. Ik denk dat het wel een beetje aan de pony ligt, maar je zult met 1.80 al gauw te groot zijn en met 90k wel behoorlijk zwaar uitkomen. Het zijn wel sterke beestjes maar het blijven dieren.
Loveskary schreef:Omdat een ijslander sterker is en en wat breder welhsjes zijn heel rank.
).
.
Chicalover schreef:Ja dat vroeg ik me nou ook af, hoe lang mag je zijn op een ijsje?
Misschien dat de ijslanderhouders ook een foto kunnen plaatsen?
Jaleesaa schreef:Vraag t me ook af, vind t soms egt niet staan een lang iemand erop
Liesj1998 schreef:Je kan dartmoors niet vergelijken met ijslanders. De gemiddelde ijslander is pas zo'n 1 tot 2 jaar later volgroeid dan andere rassen. (Correct me if i'm wrong).
Doordat sommige ijsco's 5-gangen hebben, trainen ze andere spieren ook. Hierdoor zijn ze nog sterker dan bijv dartmoors.
MilouNigel schreef:Liesj1998 schreef:Je kan dartmoors niet vergelijken met ijslanders. De gemiddelde ijslander is pas zo'n 1 tot 2 jaar later volgroeid dan andere rassen. (Correct me if i'm wrong).
Doordat sommige ijsco's 5-gangen hebben, trainen ze andere spieren ook. Hierdoor zijn ze nog sterker dan bijv dartmoors.
Dit is natuurlijk onzin. Alle paarden zijn op dezelfde leeftijd uitgegroeid en hiermee bedoel ik dan het sluiten van de groeischijven.
Ik denk dat het idd meer geaccepteerd is om als lange/zware volwassenen op een ijslander te rijden. Dat dit goed is voor ze is een andere vraag. Het blijven tenslotte maar kleine pony's en als je te groot/zwaar bent is dit voor een ijslander net zo vervelend als voor iedere andere pony.
. MilouNigel schreef:Liesj1998 schreef:Je kan dartmoors niet vergelijken met ijslanders. De gemiddelde ijslander is pas zo'n 1 tot 2 jaar later volgroeid dan andere rassen. (Correct me if i'm wrong).
Dit is natuurlijk onzin. Alle paarden zijn op dezelfde leeftijd uitgegroeid en hiermee bedoel ik dan het sluiten van de groeischijven.
Ik denk dat het idd meer geaccepteerd is om als lange/zware volwassenen op een ijslander te rijden. Dat dit goed is voor ze is een andere vraag. Het blijven tenslotte maar kleine pony's en als je te groot/zwaar bent is dit voor een ijslander net zo vervelend als voor iedere andere pony.
_Cowgirl schreef:MilouNigel schreef:
Bedankt! Deze heb ik inderdaad vaker gehoord.
Volgens mij ben je in de war met het inrijden, ik dacht dat IJslanders gemiddeld op latere leeftijd ingereden worden.
)
MilouNigel schreef:@Liesj1998: Ik weet niet waar je dat gevonden hebt maar het klopt niet. De groeischijven van paarden sluiten op ong. dezelfde leeftijden ook ijslanders. Alleen wachten ze idd in de ijslanderwereld langer met het inrijden. (dit zouden ze met andere rassen ook moeten doen maar goed dat is weer een andere discussie)
_xLies schreef:Je kan dartmoors niet vergelijken met ijslanders. De gemiddelde ijslander is pas zo'n 1 tot 2 jaar later volgroeid dan andere rassen. (Correct me if i'm wrong).