Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Refagreni schreef:Jammer dat er minder wordt gekeken/gezocht naar töltende dravers, en als je hem door het indienen van een filmpje met "gang" laat registreren als singlefooter heb je ook nog iets "exclusiefs".Er zijn er genoeg die nooit op de renbaan hebben gelopen en kosten vaak maar een habbekrats.
CrazyCat schreef:Dravers zijn superleuk (vind ik qua karakter), maar ik vind ze vaak wel wat heter. Maar goed bij elk ras vindt je natuurlijk uitzonderingen.
Overigens betaal je voor een goed gereden toltende draver ook snel tussen de 3000 en 4000 euro.
Gloa schreef:Een ongereden gangenpaard zit je al op 2x dat bedrag. Een ongereden draver met aanleg heb je voor pakweg 1000. Dan moet je er nog wel wat werk in stoppen maar dat moet je met een groen gangenpaard ook.
Ginam schreef:Maar uiteindelijk besloten het paard te kopen waar ik 100% achterstond qua gevoel, karakter, verwachte stokmaat.
CrazyCat schreef:Een draver met tolt aanleg is in principe een ongeschikt paard voor de sport waarvoor hij gefokt wordt en worden dus voor zachte prijsjes verkocht.
Ginam schreef:Dravers zijn ook super leuke paarden, maar kun je makkelijk een echt goed töltende draver vinden in Nederland?
CrazyCat schreef:Gloa schreef:Een ongereden gangenpaard zit je al op 2x dat bedrag. Een ongereden draver met aanleg heb je voor pakweg 1000. Dan moet je er nog wel wat werk in stoppen maar dat moet je met een groen gangenpaard ook.
Met je eens, maar het is wel een klein beetje appels met peren vergelijken.
Een draver met tolt aanleg is in principe een ongeschikt paard voor de sport waarvoor hij gefokt wordt en worden dus voor zachte prijsjes verkocht. Daarbij zijn er veel meer van en vergt een goede tolt rijden bij een groene toltende draver toch echt wel meer tijd en moeite dan een goede natuurtolter binnen de gangenpaardenrassen.
Ik heb in ieder geval een aantal rockies gestart die echt zo weg tolten. Dat is puur een kwestie van kilometers maken en een klein beetje fine tunen. Ja er zitten erbij die wat meer tijd en bijsturen nodig hebben. Volgens mij hoef je bij het starten van de meeste MM's ook vooral de voorkeursgang wat te fine tunen.
Bij een draver heb je dan toch vaak een 5 ganger in handen. Dat is ook niet voor iedereen weggelegd om 5 gangen er zuiver in te trainen of zelfs getraind eruit te rijden.