Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moet je het filmpje even verder kijken. maar het is niet echt iets zuivers. djinnie schreef:Ik ben geen kenner van andere gangen, maar hoor en zie hier in ieder geval niet tot nauwelijks een ingehouden draf in. Of het een tölt variant is, wat je soms tussen de telgang-achtige passen in ziet komen, weet ik niet, maar de beenzetting is 80% van de tijd in ieder geval veel te telgangerig voor draf.
Hoe zit het?
pluklief schreef:Ik zou hierbij ook veel meer naar tolt neigen dan naar draf. Zeker het eerste stuk lijkt vrij lateraal. Ik zou het in ieder geval geen ingehouden draf noemen. Filmpje nog een keer bekeken, nu met geluid en ik ben wel zeker dat dit geen draf is.
En lang niet alle IJslanders hebben veel knie actie, helaas die van mij zou ook wel wat meer mogen hebben
xStephanie schreef:Bitloos? Ik zie toch echt een D-trens hangen.. En bitloos of niet, inhouden is inhouden.
cl@udia schreef:dat is zowiezo een 4-takt, duidelijk te horen
elk ras heeft weer een ander naampje voor hun 4-takt gang
met wat meer verzameling zal zij wat meer smooth zijn, en de passen zijn ook niet 100% ritmisch
maar ik vind dat zij er happy uitziet hoor
bedankt voor de topic, hartstikke leuk om eens een duidelijk fimpje te zien van de toltende draver
koetjeboe schreef:xStephanie schreef:Bitloos? Ik zie toch echt een D-trens hangen.. En bitloos of niet, inhouden is inhouden.
IK weet niet of je je wel eens hebt verdiept in het rambo micklem hoofdstel.
Daar zitten bitklips bij die kliptjes maak je vast tussen je bit en neusriem.
Als ik aan de teugels kom komt de druk op de neus.
Dit doe ik om haar te laten wennen aan het bit omdat ze ik denk anders niet draaft met bit in.
Daarmee wat is er mis met inhouden, heb je zelf al een getolt of een paard dat geleerd?
Het het idee dat je niet eens weet hoe dat voelt en hoe je het rijd.