LET OP; ZEER SHOCKING!
Is dit de gang van zaken? Ik ben niet zo bekend met het ras, ik weet dat ze bestaan, that's it.
Wie o wie kan mij duidelijkheid geven?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amaris schreef:zijn zulke filmpjes op bokt niet verboden trouwens?
Electra63 schreef:Amaris schreef:zijn zulke filmpjes op bokt niet verboden trouwens?
Ik zou niet weten waarom? Het is de werkelijkheid, zulke dingen gebeuren, dus juist moet dit bekend worden bij het grote publiek, dan pas kan er iets aangedaan worden.
Volgens mij was deze trainer ook gestraft, heb ik weleens eerder gelezen.
balance schreef:Sterker nog Amaris, het IS dierenmishandeling. Vandaar dat ik de link dan ook verwijderd heb.
Herfstwind schreef:Zou ik het filmpje ook mogen zien per pb?
Ik vind het ook walgelijk. Soms slaan ze een beetje door. Zoek maar eens op tennessee walking horses oid op youtube, dan krijg je heel veel filmpjes met uitleg over wat er gebeurd.
Voor zover ik weet (correct me if i'm wrong, want ik ben er ook niet zo in thuis) worden hun hoeven ingesmeerd met één of ander chemisch spul wat ontzettend gaat bijten en pijn doen. Daarna wordt er ook een ijzeren ketting oid om de hoef gedaan zodat ze hun benen nog eens extra optillen. Maar ik weet het ook het fijne niet van, dat zou je op YT moeten opzoeken. Ik vind het zo zonde, de natuurlijke gangen van een TWH vind ik veel mooier om te zien. Gelukkig worden ze niet allemaal zo gereden natuurlijk.