Ik wil graag privé les gaan volgen in een ijslanderstoeterij maar het kost 30 euro voor één leerling. Nu is het probleem dat mama denkt dat ik daar niet veel meer ga leren. Maar ik wil graag extra goed leren rijden op een ijslander. Wat vinden jullie? Moet ik het doen of niet?
xx elisedcl
Ekeif96
Geplaatst: 24-04-11 20:02
Ik zou het gewoon een keer proberen. Je weet het nooit als je het niet probeert
maar groepslessen is eigenlijk voor beginners en ik wil echt gewoon specifiek leren rijden.
WenMLove
Geplaatst: 24-04-11 20:04
Ik zou het ook gewoon proberen Leg aan je moeder uit wat je hier neer hebt gezet, en laat alle (positieve) reacties ook lezen! Ik hoop voor je dat het mag, en dat je moeder je begrijpt!
Alsje! ik weet hoe het is als je iets ècht wilt maar je omgeving wil niet zo goed meewerken!
silverbrumby
Geplaatst: 24-04-11 20:08
Iedere manege die ik hier ken heeft groepslessen voor gevorderden. Beginners krijgen enkele privelessen zodat het begin erin zit en dan gaan ze in de groepsles. Uiteraard is prive les ook altijd mogelijk. Priveles is natuurlijk wel wat fijner als je gewoon wat dingen specifieker wilt leren en meer aandacht op je gevestigd wordt, dat heb je in een groepsles niet. Maar 30 euro voor een priveles is een normaal bedrag. Je hebt ook wel goedkopere maar zeker ook wel veel duurdere. Is het een idee om met een vriendin die les te doen, dan ben je met zn 2en dus dat is dan nog aardig priveles. Of wordt het bedrag daar niet opaangepast?
Of mischien iemand anders dan die ook op die manege rijdt? Er valt vast iets te regelen? En anders zou ik het gewoon een keertje proberen, kijken wat je ervan vindt en hoe de instructie is. Dan kunnen jij en je moeder bepalen of jullie het dat geld waard vinden.
Anoniem
Geplaatst: 24-04-11 20:13
En jij wil echt van iemand les die op een ijslander stoeterij ect werkt en lesgeeft? Er zit voor jou geen mogelijkheid in om bij iemand normale lessen te volgen met je ijslander?
Mag ik dan vragen waarom je bij een ijslander-manege wil rijden??
Nachtlampje
Geplaatst: 24-04-11 20:26
En waarom je dan privé lessen wilt nemen? Je kunt zeg maar altijd een keer een lesje nemen, gewoon voor het leuke rijden, maar in een groepsles krijg je -met een goede instructeur- op je eigen niveau wel les, en aangezien jij waarschijnlijk niet kan tolten en op zn ijsland's rijden zou je volgens mij prima in een beginnersles kunnen.
Op gewone manege's zou ik ook bij de gevorderden ingedeeld worden, wanneer ik binnenkort met mijn ijslanderlessen ga starten ben ik een beginner.
Als ik jou was zou ik dan denk ik een groepsles doen. Dat is ook veel gezelliger. En ik begrijp eruit dat je elke keer op een andere ijslander rijd, dan lijkt mij een prive les een beetje overbodig.
demare_rikja
Geplaatst: 05-05-11 11:35
Nou, ik denk dat het leuker is als je met de andere meiden die ook een IJslander hebben afspreekt of jullie samen gaan vragen om een groepsles met zijn allen. Dan kun je van elkaars foutjes leren. Ik wil trouwens ook een IJsje, maar ze zijn te duur, mijn vader wil niet over de 2.000 euro voor een paard:(
He Slofje, Anne, die hier ook op bokt zit, heeft laatst een super leuke ijslander merrie gekocht voor 1800..
Goed zoeken, dan kun je ze wel vinden!
Elisedcl, als je aan je moeder uitlegt wat het verschil is tussen ijslandsrijden en 'gewoon' paardrijden dan kun je haar vast duidelijk maken dat je juist heel veel bij zult leren als je gaat lessen op een ijslander. En anders is het inderdaad een idee om toch met de beginnersgroep mee te rijden. Als je een goede instructrice hebt zal ze toch individuele aanwijzingen geven.