Ik was al een tijdje aan het rondkijken voor een eigen paardje. Over een aantal leuke paardjes had ik meer info gevraagd, maar telkens zei mijn verstand om hem of haar toch niet te kopen. Eigenlijk had ik intussen zelfs zoiets van "ik wacht wel tot komen voorjaar, dat is dan ook gelijk makkelijker om stalling te vinden".
Maar ja, eind november had ik mijn vast contract en keek ik toch maar terug op internet, you never know hè. En daar zag ik een advertentie voor een jonge zilverappel zwarte IJslandse merrie, uit 2008. Geen foto, zeer weinig uitleg, maar ze stond 'vlakbij' (in gangenpaardentermen toch

Tja. Ik kwam, zag, en zíj overwon.

Ze kwam in tölt op ons afgesneld, was erg lief zonder opdringerig te zijn en leek toch net eigenwijs genoeg. Need I say more ?

Helaas was ze toch wel te duur, dus na een ernstige beraadslaging thuis heb ik de fokker een mail moeten sturen dat ik haar niet kon kopen. Heb toen wel een tegenbod gedaan, maar ging er van uit hij dat nooit zou aannemen. Groot was dus mijn verbazing toen ik een week later telefoon kreeg dat ze voor mij was.

Ondertussen was het echter al bijna feestperiode, waardoor de fokker op z'n werk erg veel uren moest kloppen, plus lagen de wegen er zó gevaarlijk bij, dat ik echt niet met een trailer de baan op wou.
Gisteren was het dan eindelijk zover ! In de gietende regen is Hátid fra Haletra goedgekeurd, ze was best flink om nog nooit alleen uit de weide te zijn gehaald maar heeft wel duidelijk laten merken dat ze behoorlijk wat pit heeft.

Laden ging wel erg vlot, ze liep aarzelend maar toch dapper achter de fokker de van op, onderweg is ze zeer braaf geweest en ze kwam heel kalm terug de trailer af.
Ze krijgt nu nog een jaartje speeltijd, en volgend jaar wil ik haar graag onder het zadel laten brengen. Liefst bitloos, dus ik hoop dat ze daar op haar toekomstige stal geen problemen over maken, anders krijgen ze ruzie met mij.

Ik heb haar geen enkele pas zien draven, dus ik heb goede hoop dat ze onder het zadel een voorkeur zal hebben voor tölt. Anders ga ik nog ernstig afzien.

enkele verzopen foto's :