Natuurlijk kunnen ze springen, en voor hun grootte behoorlijk hoog. Ik leer het ze bewust niet aan want dan houden normaal hoge omheiningen ze niet meer binnen...
Azmay
Geplaatst: 23-01-10 18:15
Ze kunnen springen, maar de kans dat je echt de sport in kan is wel heel erg klein..
Mijn ijslander is geen springtalend. Ze kan het wel maar dan niet te hoog. Ze is ook nog erg jong en snapt ook nog niet helemaal wat ze met haar benen moet Ziet er vaak heel grappig uit x
Lisa_Bo
Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-10 19:37
pluklief en ime wat hebben jullie een prachtige paarden zeg maken ook een mooi sprongetje
pluklief
Geplaatst: 24-01-10 08:50
Imre schreef:
Embla kan echt hoog, Marloes! Gave foto! Spring je ook met haar onder het zadel?
Ja ik spring ook onder het zadel, ze is er echt dol op! Ze word al helemaal enthousiast zodra ze een hindernis ziet
Refagreni
Geplaatst: 24-01-10 16:55
Het ligt helemaal aan de gangenaanleg hoe goed ze kunnen springen. Een vierganger springt doorgaans makkelijker dan een vijfganger. Mijn ijslander heeft een hele goede galop en springt heel makkelijk. Hij trekt ook echt op de hindernissen. Los springen doe ik niet meer om de reden die hier boven ook al naar voren komt. Een hek meer of minder maakte hem niks uit. In het verleden werd op de WK ook de cross gereden. De hindernissen hadden een max. hoogte van 90cm en breedte van 250cm. Voor een pony tussen de 135/140 toch niet misselijk.
Koper
Geplaatst: 26-01-10 00:30
Nee, een IJslander kan niet springen
Tuurlijk wel, het zijn toch geen aliens. IJslanders zijn ook paarden
Lisa_Bo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-10 12:42
ahaha nee ik weet dat elk paardenras kan springen hoor maar ik hoorde heel vaak; ja die kunnen niet springen hoor. dus ik was benieuwd wat jullie daar van vinden, en hoe hoog jullie sprongen
tuurlijk kunnen ze springen, misschien kan je er niet zover mee komen als met andere rassen qua springen maar ze kunnen het wel
Phen
Geplaatst: 26-01-10 20:32
Ja zeker dat ijslanders kunnen springen. Heb twee vijfganger gehad die het helemaal geweldig vonden!
J_C_N
Geplaatst: 26-01-10 20:34
Ik ga het eens proberen met mijn merrie als het weer wat warmer wordt. Volgens mij vinden veel ijslanders een sprongetje best heel leuk, heerlijk toch, zulke veelzijdige paardjes:)
Nou die van mij echt niet hoor. Breekt eerder haar nek. Ze struikelt er met 4 benen te gelijk over en gaat dan net niet op haar gezicht. Ze weet echt niet waar ze haar benen moet laten. En dan zit ik er nog niet eens op en hebben we het over een balk op de grond. Het is trouwens een 5 ganger.
Koper
Geplaatst: 27-01-10 09:37
Balkjes lopen vindt mijne (een vierganger) echt leuk, springen niet. Ik heb weleens een laag kruisje voor 'm gebouwd en hij ging er wel braaf overheen maar vond er duidelijk niks aan. Nou ja, dan niet. Als hij het niks vindt doen we wel wat anders
ik sprong heel veel met mijn vorige ijslander (5ganger) hij kon nog best wel hoog, alleen als hij geen zin meer had, dan gooide hij de balkjes eraf met zijn hoofd, hihi gekke knol. het hoogste wat ik met hem gedaan heb is 80cm, ik durfde niet meer hoger, hij kon volgens mij nog wel hoger.
de ijslander die ik nu heb(4ganger) vindt het het ook erg leuk, maar ik heb haar nog niet zo lang dus weet nog niet hoe hoog ze precies kan. ik heb nu zo'n 40cm gesprongen met haar, ze vind het erg leuk, ik moet haar soms van de sprong afhouden als ik niet wil springen, zo niet dan gaat ze er vanzelf wel overheen hihi
Springer_88
Geplaatst: 03-02-10 16:46
Ja ze kunnen inderdaad springen, en best hoog hoor! deed het altijd met een verzorg pony toen ik jonger was! heb der een hele hoop ervaring mee op gedaan.
die van mij is gek op springen! vd zomer maar weer eens proberen heb tot nu toe nog niet zo hoog met hem gesprongen meer voor de lol kleine hupsjes
I_lovedieren
Geplaatst: 09-02-10 20:04
Zeker weten dat ze het kunnen & leuk vinden! Mijn ijsco houdt ook wel van een sprongetje. Het hoogste wat we tot nu toe hebben gedaan, en waarbij de balken bleven liggen, was 75cm. Ik denk dat ie nog wel hoger kan, maar dan wel als de bak minder zwaar is. Hopelijk komt er bij de ijslander wedstrijden ooit een keer het onderdeel springen:D
Mijn 5-ganger IJslandermerrie vindt springen ook helemaal geweldig. Ze kan ruim een meter springen, hoger heb ik niet gesproken. Over een meter springt ze ruim (onder het zadel). Los springen heb ik weleens gedaan, maar wordt ze te fanatiek van en springt vervolgens over de omheining heen. Frekja mag nu alleen even niet springen, met een kleintje op komst. Ze wordt bij het springen namelijk erg fanatiek en zit zeker nu niet op ongelukken te wachten.
Anoniem
Geplaatst: 13-02-10 18:35
Motivatie is alles... mijn ruin van toen 15 sprong eens over het hek van de dijk... zo'n 150 cm... natuurlijk in zijn blootje...