Ik ben 14 jaar geleden in IJsland geweest bij een paardenfokkerij en daar 6 weken gewerkt. Sindsdien is het een droom van mij om een IJslander te hebben. Nu heb ik een draver
Eigenlijk wegens geld gebrek of het niet willen uitgeven van het geld aan een IJslander. Inmiddels ben ik al een stuk wijzer kwa paarden en zit er toch hard aan te denken om over 2 jaar een 2e paard aan te schaffen voor mijn dochter en dan wel een IJslander. Het is dus de bedoeling dat er een klein meisje wat rondjes mee in de bak gaat rijden en ik hem verder in het bos.Nu was het in IJsland heel makkelijk, bitloos, zadeloos en go zo langs het strand
Het JOHOE!-gehalte was heel hoog, maar ja, jong en onbezonnen
Ben ook wel eens bijna de prikkeldraad ingeflikkerd, whahaha....Nu zou ik graag eens praten met mensen die een IJslander hebben. Me wat meer verdiepen of het wel wat voor mij is eigenlijk, het is zo lang geleden.
Daarnaast wil ik eigenlijk weten hoe je nu aan een goede IJslander komt.
Zijn ze allemaal erg makkelijk? Zijn ze goed met verkeer en bomproof. Kortom, wat voor karakter dragen ze mee?
Ik hoor het graag!

IJslanders zijn nou niet de meest goedkope dieren die je kan vinden.
Heb je vast wel eens van gehoord?
Paard van IJsland, het land met hier en daar een geysir
In mijn beleving zijn IJslanders hete paarden, een paard moet ook wel temperament hebben en stevig op zijn hoeven staan als hij op IJsland wil overleven. Het IJsland van weleer he, niet het IJsland met de stallen van tegenwoordig.
Ik wacht wel tot mn eigen paardje uit de tijd is en dan...........