28-09-05 08:26
Op die datum begon het allemaal. Het [MHK] Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)??? roepnaam “Manege Smit topic” , was geopend. Alleen aan het begin liep het allemaal nog niet zo hard. Reden er zo weinig Bokkers bij Manege smit? Er waren er een paar die er gereden hadden, er kwamen er een paar langs die een strandrit hebben gereden en er waren er een paar die er wel reden maar niet zo fanatiek bokte. Kortom het liep niet, maar waarom dan nu een deel twee?
Omdat op ongeveer pagina zeven in het oude topic de omslag kwam. Er waren zomaar een paar mensen – Daar later meer over – die er wel elke week reden en die daar wel hun verhaaltjes over kwijt wilden. Ze spamden het topic vol en al snel kwam er hooguit nog even iemand langs om wat te vragen -dat mag altijd- of om te vertellen over een buitenritje bij Smit.
Zo werd het manege Smit topic langzaam het topic zoals het nu is. Toch is er heus wel wat veranderd in die ruim twee jaar tijd. Één Emigreerde, één had het drukker met de Friezels, er kwam een nieuwe bij en de overige rijden in de zelfde les, terwijl dat vroeger nooit zowas. Er zijn gewoontes binnengeslopen, lijstjes maken wie op wie moet. En iedere Smitbokker heeft naast Manege Smit ook nog een ander paard/pony te doen.
Het leuke van dit topic is dat iedereen nog wel van elkaar weet waar ze uithangen en dat iedereen toch in dit topic blijft posten. Het leuke zijn de stiekeme Meelezers -

Fenn

In Manege Smitoutfit op de laatste wedstrijd.
Fenna is . . . ?
Origineel, geniaal, bij de hand, creatief, talentvol en al het andere positieve met drie lettergrepen.

Fenn, oftewel de schrijfster van haar eigen tekstje, is nu zeventien jaar oud. Rijd vier en een half jaar op Manege Smit. Heeft daar geen lieveling staan, maar wel ergens anders. Rijd nooit op hetzelfde paard haar wedstrijd. Fenn rijd op vrijdagavond om half negen in de les. Het meest houd ze van carousselen, want dat is grappig, maar een uurtje zonder zadel kan ze ook wel waarderen. Fenn is een jongere van de manege Smit bokkers (alleen Jet wint) , maar zo gedraagt ze zich nooit.
Fenn had vroeger pennydromen, schreef een cursus en is de meeting-verslagen-maakster. Verder heeft Fenn geen zinnige functies.
Sas

Tijdens de wedstrijdmeeting
Sas(kia) is:
Voornamelijk lui, als ik mijn medebokkers moet geloven…
Enig bewijsmateriaal:
Djol kan een hele mooie dressuurhouding hebben hoor sas (Djol is veel eleganter) punt is dat jij misschien ietsjes luier bent...
Als ik daar zelf nog het een en ander aan toe zou mogen voegen, en ik doe graag mijn eigen ding, dus volgen hier nog enkele woorden, creatief met vlagen, altijd vrolijk en doet haar boktnaam meer dan eer aan. Sas is sinds 1998 op manege smit te vinden en heeft het er erg naar haar zin. Sas is nu 18 jaar oud, maar voelt zich nog niet zo volwassen. Ze houdt zich al zo’n 7 jaar bezig met het zijn van Koos z’n grootste fan en is daar meer dan trots op. Voor het bijna 10-jarig bestaan van Sas op manege smit heeft zij een prachtige appaloosa verzorgpony ‘cadeau’ gekregen. Sas houdt erg van zonder zadel rijden en samen met Fen alles perfect doen tijdens de carrousellessen terwijl de rest van de groep achter ons aan klungelt. Wat Sas nu echt betekend heeft voor dit topic blijft denk een raadsel, Sas had namelijk geen pennydromen, schreef geen cursus en ook geen meetingverslagen. Al zorgt Sas wel vaak voor foto’s (Die niet al te goed lukken, maar dat ter zijde) en soms uitgebreide verslagen van leuke lessen, buitenritten of wedstrijden. Samen met Fen, Es en Wen heeft ze nu veel lol op de vrijdagavond. En om af te sluiten met iets moois en gelijk terug te komen op de quote van Fenna, wil ik graag meegeven dat de hele dressuurhouding mij geen hol interesseert!

Es
Es en Jet hadden een Pirana verslaving in de Efteling…
Dan nu maar een stukje over mij (Esther dus :p ). Ik ben 19 jaartjes jong. Ben altijd zeer gezellig (vind ik zelf dan :p ), mij zie je bijna altijd lachen… En ik maak ook graag andere aan het lachen, dit lukt vooral bij carrousel als ik weer eens niet zit op te letten

Maar goed ik rij dus al een hele tijd. Ooit begonnen op Mandy’s Hoeve maar hier had ik het niet maar mijn zin. Toen ben ik overgestapt naar Manege Smit hier rij ik nu al behoorlijk lang! Ben ooit begonnen op de zaterdag en daarna overgegaan naar de dinsdag waar ik bij Saskia kwam te rijden

Antoinet

Tijdens een meeting op een strandtent in noordwijk.
Antoinet is niet fan van pirates of the Caribean. Antoinet is de oudste, de wijste en minst blonde in dit topic, als we antoinet moeten geloven. Verder huist Antoinet nu in Engeland waar ze haar grote nieuwe vriend Major heeft gevonden. Ze woont samen met haar vriend Gijs (ex voorruiter Smit), de cavia Hopkins en de hond Jock in Warwick.
Antoinet maakt in dit topic de scherpe opmerkingen en moedigt de rest graag aan ook eens op een echt formaat paard te gaan rijden. Oftewel een Clydesdale.
Wen
Wendy is de kleinste en kiest dus ook voor de kleinste pony. Het monster op stal. Waag het niet langs Smit te gaan zonder Bowie de groeten te doen! Ze komt helemaal vanuit Nieuw Vennep aantoeren, waarbij ze tegenwoordig een tussenstop maakt in Sassem om Fenn op te pikken, om elke vrijdagavond te lessen bij Smit. Ze rijd alweer het langst op de vrijdag, maar niet het langst op de manege. Hiervoor reed ze namelijk op de manege waar Paco vandaan komt. Het liefst rijd ze buiten op het montstertje.
Wen Ment ook graag met Mazzel of Mexx. Elke zondagochtend, behalve als wij een buitenritje gaan maken.
Tijdens de biosmeeting in Leiden.
Jet
Jet is de grootste en de jongste manege Smit bokker. Ze is blond, uit een pakje, en ze rijd niet meer op manege Smit. Ze rijd haar Friezelbeesten en dat gaat aardig goed. Jet werkt heel veel, maakt mooie foto’s, als ze tijd heeft en is van plan naar Aussiland te gaan! Een heel eind weg dus.
Jet is over haar achtbaanangst heen gekomen in de python tijdens een meeting met de Smitbokkers

Voor ze de phyton in ging, maar ze leeft nog steeds

Meetinglijstje:By Sas
Zondag 11 Maart: Bioscoop en Mac
Aanwezig: Fen, Jet, Wen, Sas
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OXKLED7V.jpg
Vrijdag 30 Maart: Manegewedstrijden
Aanwezig: Antoinette, Fenna, Mariëtte, Wendy, Saskia
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FETMEHE7.jpg
Woensdag 11 Juli: Efteling
Aanwezig: Fen, Jet, Sas en (toen nog) illegaal Esther
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NJQNT8ZN.jpg
Vrijdag 10 Augustus: Noordwijk aan zee
Aanwezig: Antoinette, Fen, Jet, Wen, Sas
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BKF3PXWM.jpg
Zondag 2 Maart: Buitenrit
Aanwezig: Es, Fen, Jet, Wen, Piet, Sas en illegaal: Sandra en Leonie
http://85.17.225.18/197800001-197850000/197838301-197838400/197838388_6_hnIO.jpeg
Verder meeten Es, Fen, Wen en Sas elke vrijdagavond
Over manege Smit
Manege Smit is een manege dicht bij het strand, de duinen en het bos. We hebben een binnenbak en een minder vaak gebruikte buitenbak. De kantine is gezellig en Aad en Yvon ook. De paardjes die er staan worden goed verzorgt en ze zijn allemaal even lief:
De paarden: [by Sas]
Natuurlijk is het samenvatten van alle paarden die op smit hebben gestaan bijna onmogelijk dus beschrijven wij kort de talenten waarmee wij nu onze dagen doorbrengen.
Ik begin natuurlijk graag met Koos:
Koos is niet echt een knap paard om te zien als ik mijn manegegenoten moet geloven. Liefde maakt blind, dus hier geef ik zelf geen oordeel over. Koos is kort samengevat gewoon stijf. Hij heeft een hekel aan zowel springen als dressuur, al willen sommige mensen dit laatste nog niet echt inzien. Maar goed eigenwijze mensen houd je natuurlijk altijd. Gelukkig blijft Koos, gewoon altijd onze Koos. Buiten is hij altijd in zijn element en een paar vreugdebokjes zijn altijd op z’n plaats. Op het strand leeft hij zich graag uit, al moeten de paarden niet te dicht bij hem komen, want Koos doet liever alles gewoon lekker op zichzelf.
Oxana is een paard waar vele mensen verliefd op zijn. Ze heeft dan ook een heel sprekend hoofdje en kijkt je graag schuin aan. Natuurlijk heel lief allemaal, maar mensen die haar langer kennen zijn niet altijd heel enthousiast over haar. Ox wil namelijk ook af en toe wel eens een wappertje weggeven, om het in Aad zijn taal uit te drukken, en hierdoor zijn er al een aantal ruiters in het zand beland, zo ook Fen en Sas. Verder is Ox een prima paardje, met veel liefhebbers, ze kan fijn dressuren en is ook buiten een genot om mee weg te rijden.
Nynke is een prachtig gebouwde merrie met een stel vriendelijke ogen en vrolijke oortjes. Deze ogen en oortjes kunnen echter ook in een iets minder vriendelijke stand staan. Een echte merrie dus, maar een merrie waar absoluut niets mis mee is. Ze is erg geliefd onder allerlei soorten ruiters, maar toch wordt Nynke vaak ingezet onder de minder bekende ruiters bij manege smit, dit vooral omdat ze erg braaf is met rijden. Op stal is Nynke een eerste klas muts, maar een muts waar je prima mee om kan gaan zodra je de gebruiksaanwijzing aandachtig hebt doorgelezen.
Guus is inmiddels het oudste paard op stal, hij is onlangs 20 geworden! Een hele leeftijd natuurlijk al. Gelukkig voelt hij zich nog erg goed voor zijn leeftijd en willen veel manegeklanten hem ook nog lang niet kwijt. Guus is ietwat zenuwachtig aangelegd, maar als je hem eenmaal kent is het een erg fijn dier om mee om te gaan. Buiten is Guus gewoon helemaal top, maar ook in de dressuurlessen doet hij aardig zijn best. Zonder zadel wordt hij wel wat heter en springen ligt hem niet zo erg, al wil hij af en toe wel een rustig een gokje wagen.
Bo s een aparte tante, zoals ik (Sas) haar graag wil omschrijven. Ze heeft een hoge hoofd en halshouding wat haar al apart maakt om naar te kijken. Er zijn weinig mensen die Bo nu echt heel leuk vinden, dit omdat ze niet makkelijk te rijden is in de bak. Ze heeft redelijk tempo en beschikt af en toe over redelijk wat eigenwijze buien. Natuurlijk aan de andere kant wel weer een leuke uitdaging. Buiten is Bo een snoeppie, ze loopt het liefste achteraan en is dan zo relaxd dat eigenlijk iedereen met haar weg kan rijden.
Djolly door ons meestal gewoon Djoll genoemd is echt de liefste merrie die manege smit ooit heeft gekend. Djoll is een knuffelkont en staat hier ook altijd voor klaar. Verder is deze lieve dame ook altijd in voor iets lekkers. Helaas zit het Djoll niet altijd mee met haar benen, ze is regelmatig kreupel en moet ook nu weer 3 maanden stilstaan. Gelukkig zijn er dan wel weer genoeg liefhebbers die haar dagelijkse wandeloefeningen willen doen. Om binnen op te rijden was Djoll nooit echt de makkelijkste, al is dit zeker al verbeterd sinds de tijd dat ze op de manege staat. Buiten was Djoll dan wel weer een stuk makkelijker, hier werd ze ook regelmatig met minder gevorderde ruiters ingezet.
Pablo is een prachtige ruin om te zien, altijd vrolijk. Hij is zowel geliefd bij volwassenen en kinderen en dat is ook niet gek! Deze meneer rijdt namelijk heerlijk, hij heeft een stel soepele gangen en is fijn gericht op zijn ruiter. Ook buiten is Paabs een fijn paard om op te mogen rijden, hij wil zelf ook graag van zijn omgeving genieten en kijkt vrolijk alle kanten op. Pablo is een van de paarden waar Fenna vaak buiten op rijdt. Op stal is Pablo echt een schatje, vandaar waarschijnlijk ook zijn hoge populariteitsgehalte bij de kindertjes.
Xandra is de potmerrie op stal. Eigenlijk moet ik ‘was’ zeggen. Waarschijnlijk kent iedereen het verhaal rondom haar operatie wel, dus ook dit zal ik niet tot in alle kleine details gaan herhalen. Xandra is nu in elk geval pot-af. Xandra is een ontzettend lief paard, wat het afgelopen jaar echt ontzettend veel pech heeft gehad. Ze heeft maanden stil gestaan vanwege haar operatie, een peesblessure en ook nu is dit lieve paard weer kreupel. Om te rijden is Xandra wat groot en log, maar toch zeker niet verkeerd. Ze doet eigenlijk geen stap verkeerd. Ook buiten is Xandra fijn te rijden, ze is rustig en loopt lekker met de groep mee. Wij hopen natuurlijk allemaal dat Xandra snel weer beter is.
Alex is de reus van de manege, en reuzen zijn nooit soepel, zo ook Alex niet. Ik vergelijk Alex graag met een hazewindhond die zijn tempo verloren heeft. Dit bedoel ik uiteraard niet negatief want ik vind Alex een schat, hij is lief, grappig en zelfs behoorlijk eigenwijs af en toe. Dit maakt hem absoluut uniek en een leuke aanwinst voor de manege. Dit grote paard loopt vaak rond met de kleinste kindertjes en is iets minder populair bij de ruiters die denken gevorderd te zijn. Echter zijn alle manege smit bokkers, wel te spreken over dit plankje.
Tjimme is het prachtige paard van de manege, naja dat zei iedereen in eerste instantie. Zelf vind ik hem niet zo prachtig, zowel zijn karakter als rijstijl niet. Maar we hadden het hier niet over mij, maar over Tsjim. In het algemeen is Tsjim een braaf paard, hij doet zijn best en wil best voor je werken. Je moet alleen wel van goeden huize komen wil je een beetje bereiken bij hem, al kan hij met de kleine kinders weer wel heel goed overweg. Tsjim is een paard met twee kanten. Springen kan hij best, alleen heeft hij hier wel ruimte voor nodig, anders is hij gewoon te lomp om over de balken heen te gaan. Buiten schijnt Tsjimme een genot te zijn om op te rijden, maar ook hier heeft Fenna andere ervaringen mee…
Ginger is raar. Tja dat is toch het eerste wat er in mij opkomt als ik iets over haar moet vertellen. Daarnaast is Ginger ook erg lief en zijn veel mensen dol op haar. Zelf moet ik toch toegeven dat ik Ginger liever zie lopen met wat kinderen op haar rug, want ik vind haar erg smal en wiebelig. Ginger heeft nog een beetje balkjesangst, maar dit is al een stuk beter dan is het begin toen Fen haar voor het eerst een hindernis over mocht slingeren… Op stal is Ginger een schatje, maar let goed op haar beentjes, want deze doen soms niet helemaal wat Ginger zou willen!
Boy is ook al aardig op leeftijd, deze 18-jarige heer, staat het langste op de manege van alle paarden en doet erg zijn best. Boy is braaf, maar beschikt ook over kleine grapjes. Maar toch is Boy ook voornamelijk lomp. In de goede oude tijd is Boy ook nog een soort mijn lievelingspaard geweest, dit alles natuurlijk toen ik ongeveer een jaar reed. Boy was braaf, dus tja dan ben je als kind al snel tevreden. Uiteraard heb ik ook eens op de grond mogen dweilen naast deze brave Boy, want zoals ik al zei is hij niet altijd zo braaf als hij eruit ziet, vergis je daar niet in! Toch is Boy niet altijd zo opvallend, omdat hij erg lief is, en zowel binnen als buiten goed meekomt.
Manda is een merrie in hart en nieren en daar ben ik stiekem toch wel dol op. Op stal laat ze zich graag van haar gevaarlijkste kant zien, maar als je hier even doorheen prikt kun je een gezellige tijd maar haar beleven. Ook met rijden is Manda zeker niet verkeerd, het gehobbel zien we maar even door de vingers, want verder is ze echt erg fijn. Naar buiten mag onze lieve Man niet meer omdat Fen het vorig jaar leuk vond haar eens te laten schrikken van een fiets/trampoline en nog veel meer. Dit verhaal gaan we niet meer herhalen want dat is overal wel bekend. Daarbij is Manda het enige vrouwelijke paard wat wij met Man kunnen aanspreken, ja denk daar maar eens over na!
Prins pikzwart met de mooiste kraaloogjes van allemaal! Prins is het buitenrijpaard van Sas, het rodeopaard van Fen, een fijn paard voor Wendy en ook voor Esther doet hij altijd zijn best. Zoals je al hoort is Prins van alle markten thuis. Binnen is Prins grappig, hij houdt ervan om zijn ruiter zo nu en dan even te testen, maar doet eigenlijk nooit gemeen. Buiten is Prinsekind recordhouder ruiter-afwerpen, maar ook dit is enkel uit vrolijkheid. Verder is het prachtig om te zien hoe verliefd Prins op Manda is. Prins is gewoon een prachtig paard, wat het erg goed doet op de manege.
Paco Toen ik hem voor het eerst zag, dacht ik: “Wat is dit?” Maar mijn mening over Paco heb ik wel moeten bijstellen. Hij is namelijk geweldig! Paco is echt geliefd onder alle manege Smit bokkers die nu nog op de manege rijden. Paco is onze prachtige pony, hij is breed, proppig en prachtig. Hetgeen wij alle vier wel kunnen waarderen. Paco is soms wat schrikkerig, maar dit doet hij meer voor de lol, dan van de schrik. Buiten schijnt Paco ook fijn te rijden te zijn, maar ik geloof dat wij dat allemaal nog niet hebben mogen meemaken, op Esther na dan.
Jack is de leermeester van Manda. Jack is namelijk ook erg ‘gevaarlijk’ op stal. Veel mensen zijn hier wel van onder de indruk, maar op de stoere manege Smit bokkers maakt Jack een heel ander indruk namelijk die van Engeltje. Antoinette heeft nu stiekem weer een andere favoriet, en als zij eens langs komt op de manege wordt Jack direct van stal gehaald. Fen en Sas vinden het heerlijk op Jackie te poetsen en te zien hoe hij ook lief kan zijn. Om te rijden is Jack ook zeker niet verkeerd, hij heeft een swingende beweging wat je laat zitten als een huis. Jack staat ook al aardig wat jaartjes op de manege, en wij hopen dat hij er nog lang mag blijven staan.
Bowie En dan komen we bij het laatste paard van stal. Hij is niet meer van de manege maar loopt nog elke dag een buitenritje of lesje mee. Zijn eigenwijze kop herken je uit duizenden en dat maakt Bowie zo uniek. Bowie is echt geweldig! Hij is gewoon ontzettend grappig en je hebt altijd lol met deze eigenwijze pony. Toch zijn veel mensen niet zo enthousiast over deze donderstraal, maar kom op mensen: Wie houdt er nu niet van een grapje? Alle bokkers zijn in elk geval blij met het bestaan van deze prachtige pony!
Fox is geweldig! Tja meer kan ik er eigenlijk niet van maken. Fox hobbelt, Fox is lomp, Fox is lang, Fox kan niets en rijdt heerlijk buiten. Dit zijn toch alle punten waaraan een paard moet voldoen? Dit vindt niet iedereen, maar toch houden alle manege Smit bokkers van Fox. Alleen Antoinette heeft wat minder goede ervaringen buiten met die lieve paard. De rest van de groep stapt met plezier op Fox, alleen Esther trekt wel eens een zuur gezicht als zij voor de derde keer op rij met die prachtdier mag wegstappen. En dat vinden wij gewoon onbegrijpelijk. Dus Es, volgende keer lach je gewoon weer

Lando Tja en dan hebben we nog het braafste paard van stal, het paard waar iedereen op wil, het paard wat voor iedereen zijn best doet en het paard wat geliefd is bij zowel kleine kinderen als grote volwassenen

Omar is een prima paard. Hij wordt vaak gebruikt voor de beginnende ruiters omdat hij erg geliefd is onder deze groep. Omar is dan natuurlijk ook een ontzettend braaf paard, iets wat in het begin wel anders was. Hij heeft Esther toen laten lanceren tijdens een gezellige bosrit. Ik reed toen achter Omar (Op Koos uiteraard

kooslover schreef:Natuurlijk hoort er in deze spectaculaire opening ook een aantal spectaculaire openingsposts van de trouwe manege smitbokkers, waarin zij zich introduceerden in dit topic.
Fenna melde zich in het topic op 28 September 2005 14:49 met de woorden:
Meld ik me maar,
ik rijd daar ook. Ik kom daar nu zo'n 2 jaar (2 jaar pas?) elke week op dinsdag. En de laatste tijd op vrijdag, omdat ik tot kwart over vier op school zit op dinsdag.
Maar ik heb nooit geweten dat er caroussel kon. Moet ik toch maar eens gaan vragen, want dat lijkt me echt gaaf (we doen het wel is in de les, maar gewoon elke week caroussel)Ja dit klonk dan nog wel niet zo heel erg enthousiast, maar dit groeide aanzienlijk toen ook andere gezellige bokkers hun intrede deden in dit gave topic.
Vervolgens komt Mariëtte in beeld op pagina 2. Datum: 14 November 2005 20:20.
Ik rijd er ook zo'n 6 jaar nu.. Luna ook mijn wijffiejj Precies zoals wij Jet nu nog steeds kennen, kort van stof, maar altijd duidelijk!
Ook Antoinette komt kijken op pagina 2, haar startdatum is 01 December 2005 15:46
Hallo,
Ik heb bij smit gereden in de donderdag ochtend les bij Wil en heel veel buitenritten gemaakt.
Ik kom er nog vaak omdat het paard van mijn vriend er stond.
Door een ongeluk eerder dit jaar op het strand tijdens een rit kan ik even niet rijden, maar begin volgend jaar wil ik zeker weer gaan beginnen!!!
enne... mischien ben ik er een beetje te oud voor maar Sanouschka blijft mijn lievelingetje... *o/*
Antoinette realiseert zich later in het topic dat zij eigenlijk helemaal niet te oud is om over lievelingetjes te praten met haar gemiddeld 10 jaar jongere mede-bokkers.
De beginpost van Wendy is erg succesvol onder de bokkers, deze bestaat namelijk uit een lijstje, het geen wij erg van houden! Wendy meldt zich op 01 Februari 2006, 15:43
Hier nog iemand die bij manege smit rijd. In het begin ging ik er af en toe wel eens een buitenritje maken. Heb me toen nooit zo verdiept in de paarden en sinds juni 2005 rijd ik er wekelijk. Ik rijd in de dinsdagavond les van 19.30 - 20.30, we hebben les van Aad en mijn mede- lessers zijn o.a. Wil, Ton, Monique, Gerdien.
Een aantal bekende paardjes zie ik wel weer voorbij komen.
- Nanka, dat was met mijn eerste buitenritje, daarna nooit meer gezien.
- Blits, daar heb ik wel een aantal keer een buitenrit op gemaakt
- Nozem heb ik ook buiten een aantal keer gereden
- Macho, dat vond ik echt een gave haflinger.
- Lover, dat was echt een schat van een haflinger, die heeft nog een tijdje bij Jimmy (verzorgtinker) op stal gestaan.
- Bram, daar heb ik deze winter nog 2x op gezeten, vind het echt jammer dat hij weg is
- Bowie, daar heb ik altijd met veel plezier op gereden, hij kon lekker bokken, maar ook lief zijn, vooral buiten.
- Samous, daar heb ik buiten ook wel op gereden
- Oxana, haar vind ik echt leuk om in de bak te rijden, en buiten is ze ook leuk
- Luna ken ik verder niet echt goed, heb d´r nog nooit gereden
- Prins, daar heb ik buiten wel op gereden, vond het een lekker paard. Van de zomer is er iemand tijdens de buitenritten nogal hard/ongelukkig afgevallen. En toen was zijn hoofdstel ook kapot.
- Jack, daar heb ik gisteren op gezeten.
- Guus, dat vind ik echt een geweldig paard, met poetsen gaat hij na een tijdje wel lief doen, en met rijden is hij echt super.
En het hele verhaal van Valentino heb ik ook gehoord, dat was toch precies in de week dat Aad en Yvonne weg waren op een dinsdag?
Twee dagen later besluit ook ik me te melden in dit schitterende topic, met een bericht waarvoor ik mij nog steeds mag schamen. Saskia: 03 Februari 2006: 16:22.
Hey,
Jah ik rij ook bij Manege smit.
Ik rij er nu al bijna 8 jaar en vind het er altijd heel erg leuk.
Vooral Amar en Koosje vond/vind ik echt geweldige paarden
Groetjes Sas
Uiteraard stond hier ook een foto van Koos onder, maar deze zal ik niet kopiëren, omdat wij Koos allen al vaak genoeg zien! Mijn kleurgebruik werd ook gelijk de kop in gedrukt door Fen.
Esther komt in verhouding pas laat op gang, haar stage heeft haar toch uiteindelijk overgehaald zich aan te melden op bokt. Wij bedanken haar stage dan ook bij dezen! Esther komt te voorschijn op 31 Oktober 2007, 20:25
En eindelijk heb ik dan (ja ondertussen 51 berichten gepost te hebben en veel ruzie met bokt) ook toegang tot deze pagina
Bij deze verklaar ik het topic open:

We kunnen weer Kletsen