weten jullie misschien iets hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Soet schreef:Wat ik nu ga zeggen komt in vele ogen "slecht" over of wat dan ook; Maar als de pony heel z'n gewicht op je gaat zetten lijkt het me dat ze niet erg goed weet wie juist de baas is. Met mijn shetlander was dit ook het geval, die ging werkelijk HEEEl het gewicht gaan zetten op die ene opgetilde voet. en *klak* die heb ik toch wel even laten vallen -wel niet zomaar uit het niets natuurlijk- Stemhulp,duwtje,verzetten, en dan traag maar zeker dieper gaan zakken en tot ong 3 cm voor de grond. *klak* Geloof me dit heeft ze nooit meer geprobeert!
het is een manege paard dus het lijkt me dat je dit niet mag doen? Misschien eens raad vragen in de manege zelf. Ik weet niet hou oud dit paard is?

), verplaatst van OMG naar MHK.
eigenlijk dus opgelost op een rustige en goede manier. bij manege paarden is dat alleen wat lastiger denk ik, omdat de hoeven elke keer weer door een ander worden uitgekrabt en er dus elke keer andere reacties op worden gegeven.