Manege de Bongerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 21:52

hallo lieve bokkers,
Annelotte (VSTlottaah @ bokt) en ik gaan waarschijnlijk komende zomer naar Manege de Bongerd in Glimmen op ponykamp.
maar ik ben er nog nooit geweest...
zijn er hier mensen die er rijden? of er zijn geweest...(liefst met foto's )

laat dan ff een berichtje hier achter of PB ff

Kusjes Liesje

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:29

Ik heb wel er een folder van gehad...
Ik zou er eerst ook naartoe maar mijn pony ging toen weg...
Leek mij wel wat...

Kathmandu

Re: Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:22

haaii
Ik ben hier ook op kamp geweest, het is er echt heeel leuk, super mooi eigen land waar je zelf op mag rijden Ik had daar Rosalien
een super paardje. K gok dat het een Welsh K is... Maar het was supah gezelliejj!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:11

Ik ben er 2 jaar terug geweest en nu gaat Liesje met me mee ik reed toen op Heros en Flair... Flair is wel heel lief, maar mij net iets te traag... Heros daarentegen was helemaal super!!! alleen die is nu geleased, dus daar kan ik niet op misschien rijdt clio(broer(tje) van Heros ) wel hetzelfde dan lijkt clio me wel wat

Het is inderdaad heel erg tof!!! je rijdt heel veel, en je hebt veel vrijheid met de paarden... dat sprak mij toen heel egr aan... maar ik wou afgelopen zomer toch weer even wat anders

geertje3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:21

hoi hoi

ik ben ook op ponykamp geweest in glimmen
het was mij goed bevallen, maar ben nu te oud haha.
je doet zoveel met de paarden, en ook andere gezellige dingen.
er is een goed terrein waar je lekker kan rijden, en de buiten ritten zijn top.
over de lessen was ik wat minder te spreken maar dat is ieder zijn eigen mening.
voor de rest kan ik allen zeggen DOEN

X__Hardc0re_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:04

is daar echt onwijs gaaf leuke begeleiding lekker de heledag met je dan soord van eigen paardje bezig lekker buiten rijden op het terein alleen je mag je eigen paard niet zadelen maar goed als je gaat look is een onwijs gaaaf beest zwart paard witte bles kan goed dressuur en onwijs goed springen en buiten lekker voorwaards echt een onwijs gaaf paard

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 23:07

VSTlottaah schreef:
Ik ben er 2 jaar terug geweest en nu gaat Liesje met me mee ik reed toen op Heros en Flair... Flair is wel heel lief, maar mij net iets te traag... Heros daarentegen was helemaal super!!! alleen die is nu geleased, dus daar kan ik niet op misschien rijdt clio(broer(tje) van Heros ) wel hetzelfde dan lijkt clio me wel wat

Het is inderdaad heel erg tof!!! je rijdt heel veel, en je hebt veel vrijheid met de paarden... dat sprak mij toen heel egr aan... maar ik wou afgelopen zomer toch weer even wat anders

heros en clio die ken ik ook die zijn ook wel gaaf haha maar de paarden daar zijn bijna allemaal broertjes en familie daar van elkaar echt grappig haha

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 15:00

haha...t lijkt me echt supergaaf

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:12

is t ook lies

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 14:00

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 21:11

ja idd...zou erg leuk zijn!

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:36

ze hebben mij gevraagt samen nog een paar... om 18 dec. geloof ik een showtje daar te geven met mijn haf...

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:38

Heej!
Ik ben daar een paar jaar geleden ook op ponykamp geweest! Ik vond t superleuk daar, je mocht veel met de pony's doen en we reden ook veel!
Dus ik vind t zeker een aanrader veel plezier!

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 20:05

haha ik weet t nu helemaal zeker
zijn er nog mensen die wat willen vertellen over wat je allemaal gaat doen? (A)
Kusj

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 08:27

Nou lies, wij gaan de bongerd onveilig maken deze zomer

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 12:33

ckr wel ...k wacht nu alleen nog op mensen die wat gaan vertellen over wat we allemaal gaan doen op kamp

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:40

ik wil wat weten over Tycoon, Chianty, Clio, en de fjordjes

ryannuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:12

Wij zijn veel het bos in geweest, lekker crossen over de ruiterpaden! maar ook springlessen, en dressuur enzo. Ze hebben een groot eigen terrein. Je krijgt voor die week een 'eigen' pony/paard toegewezen dat bij je past (je moet allemaal eerst voorrijden). Je mag ook zelf met je weekpaardje over het terrein rijden als je daar zin in hebt. Je rijdt veel in ieder geval (wel handig op een ponykamp ) en ze hebben er superveel paarden!

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:16

ik rij ook o pde bongerd Wel met mn eigen paard, maar toch ik vind het in ieder geval een leuke manege

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 16:36

Hier ben ik ook een keertje geweest met ponykamp. Had een eigen pony mee, arb x wehls. Ik vond het wel schraal dat die paarden en pony's van de ponykamp, niet eens sto in hun box hadden. Er waren toen ook een paar pony's die super mager waren. Maar dit kwam allemaal door het slechte weer dat er voor de tijd was geweest. Want toen wij er waren, mochten de pony's en paarden weer in het land dag en nacht, wij ze er zonder zadel heen brengen, behalve de eigen.
De les vond ik ook maar matig die je kreeg. denk dat het wel heel erg leuk is voor mensen zonder eigen paardje.
We hadden de laaste dag een race, alleen toen mochten we niet de begeleiders in halen, nouh dan kun je het niet echt een race noemen. Maar ik heb opzich nog wl lol gehad, was er met vriendinnen heen, een had ook nog een eigen mee, den andere 2 reden daar op een paard.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:48

die paarden hadden 'niet eens' stro in hun stallen, omdat ze elke dag zo veel mogelijk de wei op gaan, dat doen ze alleen uit sparingen... maar de paarden daar liggen overdag met het zadel op toch niet... ik verbaasde mij er eerst ook over, maar ik weet nu wat erachter zit, dus dan is het wel begrijpelijk...

SuperLiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 14:41

tja....dat kan...zal voor mij ook wel ff wennen worden dan

Joyce1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:01

Ik ben er 3 zomers geleden geweest ofzo. Als je geen eigen pony heeft en je komt niet echt om te leren, maar om de lol, dan is het echt tof! Ik reed toen op Fjordy en dat was echt een heeel eigenwijze fjord. Ik vond wel dat je er veel afwisseling had. We hadden een spelletjes/wedstrijddag, een dagtocht, barbeque, parade voor de ouders, bonte avond, zwemmiddag (ik was niet mee, want met 4 meiden zeiden we dat we ongesteld waren, mochten we de hele middag rijden *schaam*) les, (wat dus alleen weinig voorstelde) je mocht met je pony op het terrein rijden, springen, vanalles eigenlijk!

Verder waren de eigenaren ook super aardige mensen. Wij waren alleen heel vervelend, want we gingen manegeklanten die kwamen lessen ondersproeien met de tuinslang. Maar zelfs daar konden ze stiekem wel een beetje om lachen. Wij hadden leuke leiding, leuke groep op 1 meisje na, die had ADHD ofzo, die werd af en toe helemaal gek... Maar verder was het vet!

Joyce1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:03

Ow ja, s ochtends word je "eigen weekpaard" opgezadeld en dan moet die hele dag zijn zadel omhouden (singel wel losser natuurlijk) maar dat is omdat anders iedereen dr steeds een zadel op smijt en dan krijgen die pony s daar misschien last van. Eerst vond ik het een beetje raar, maar aan de andere kant snapte ik het wel...

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:09

Ik ben er iets van 4 keer geweest..ik ken mensen die komen daar al 10 jaar op kamp!! haha..ik heb ook Tycoon gehad erg stoer paard! Heel lief en lekker voorwaarts buiten..reed ook erg lekker alleen ze is wel vaak kreupel.
De lessen vond ik opzich wel leuk, je had 1 spring en 1 dressuur les..voor de rest iedere dag buitenrit, 1 dag dagtocht, zwemmen, bbquen, bonte avond+ parade ennuhh dat was t wel zown beetje