Mensen die op Stal Wennekers staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 21:03

Hoi!

Begin September kom ik met mijn pony naar Stal Wennekers verhuizen, en het leek mij leuk om van tevoren al wat mensen te leren kennen! Dus sta je op Stal Wennekers, alvast gegroet! :D

Groetjes, Maartje

Avis

Re: Mensen die op Stal Wennekers staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:53

Hee Maartje! Jij ook hier? :P gaat het goed me d-day?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:55

Ik rijd (tenminste, hoop dat ik na de zomer lekker door kan gaan ivm studie) 2 pony's die bij Wennekers staan :) Waar ga je precies? Uitloopstallen, grote stallen, etc :))

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:04

Hoi hoi!
Heb er een gestaan, leuke stal.
Maar mag ik je vragen waarom je voor deze stal gekozen hebt? Zag in je berichten dat jouw paard nu op een 'naturel' stal staat, en hij daar 24/7 buiten staat met soortgenoten enz.
Je moet vooraf al weten dat het op Wennekers er heel anders aan toegaat. Als jij je niet mengt met andere mensen, is de sociale controle naar je paard toe ook minder. Het is leuk een drukke stal, maar je kan ook in de menigte 'verdwijnen' omdat iedereen toch met zichzelf of vrienden bezig is.
De mensen zijn wel sociaal, dat wel! Maar jij moet zelf ook sociaal zijn.

Ik weet niet of je een privelandje gaat huren? Want alleen in de zomer is het land open. In de winter mag je gebruik maken van de paddocks en longeerkralen. Maar bedenk dat er ruim 300 paarden staan, en maar 3 longeerkralen. Het is daar dus altijd druk en bijna vechten voor een longeerkraal! Daar moet je tegen kunnen, vooral als 'naturel'.

Ook worden de paarden niet standaart buiten gezet. Dit moet je onderling regelen. Er zijn een aantal vrouwen die tegen betaling je paard in de paddock/land of stapmolen zetten..

Als je meer wilt weten, vraag!:-)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:16

Hoi Melissa!

Ten eerste, bedankt voor je informatie! :j Ik heb een tijdje een fries bijgereden op Wennekers, en weet hoe het er aan toe kan gaan. Ik weet ook dat het een enorm verschil is, en hier heb ik lang over nagedacht. Het is alleen zo dat mijn pony nu te ver weg staat om er ook maar iets mee te kunnen doen, en hij was eigenlijk voor drie jaar lang alleen maar geld aan het "slurpen", om het zo maar even te zeggen.

Ik neem een eigen landje en daar zal hij dan wanneer het kan ook gewoon op staan, dit was voor mij ook absoluut een must. Ik heb me er dus op ingesteld dat het druk is en dat het wennen wordt, maar we gaan het proberen en er het meeste van maken. :) Ik dacht trouwens dat er 5 longeerkralen waren, 3 overdekt en 2 buiten? :)

Een van de redenen dat ik hier dus ook een soort van "ontmoettingsbericht" plaats, is zodat je al wel mensen kent. Als je namelijk nieuw bent, dit weet ik dus ook van dat bijrijdpaard, kan het moeilijk zijn mensen te leren kennen. Gelukkig ken ik vrienden die daar ook een paard hebben of verzorgen, dus dan heb je sneller een goede wisselwerking wat buitenzetten betreft. Mijn bijrijdster en ik gaan in ieder geval ons best doen, haha. :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:19

maaikman schreef:

Haha ja! Zit hier al best wel lang, maar heb er een behoorlijk lange tijd niet opgezeten. Nu weer terug van weggeweest! :D
Met D-Day gaat het lekker! Z'n buik wordt al een stuk minder, en hij loopt fijn. :) Zag dat jij nu ook een verzorgpony had gevonden?

klis schreef:
Ik rijd (tenminste, hoop dat ik na de zomer lekker door kan gaan ivm studie) 2 pony's die bij Wennekers staan Waar ga je precies? Uitloopstallen, grote stallen, etc

Ik kom tegenover de koeien in een ponyuitloop te staan. :) Tenminste, dat is de bedoeling. Ik ga morgen naar wennekers om het allemaal af te ronden en te regelen, dus ben benieuwd! :D Hoe heten de pony's die je doet en waar staan ze? Misschien staan we dan bij elkaar in de buurt.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:27

Urbiezira schreef:
maaikman schreef:

Haha ja! Zit hier al best wel lang, maar heb er een behoorlijk lange tijd niet opgezeten. Nu weer terug van weggeweest! :D
Met D-Day gaat het lekker! Z'n buik wordt al een stuk minder, en hij loopt fijn. :) Zag dat jij nu ook een verzorgpony had gevonden?

haha ja idd. hoe weet jij dat? maar ik heb er dus idd een. 20 minuutjes fietsen vanaf huis. super braaf beesje. :) (echt anders dan D-Day, dat wel :) )
dus nu breng ik zo ongeveer m'n hele vakantie daar door door gebrek aan beter :+ haha het hartstikkke leuk daar. :)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:27

oke, íets ging er mis met quoten, maar ja...

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:05

Urbiezira schreef:
klis schreef:
Ik rijd (tenminste, hoop dat ik na de zomer lekker door kan gaan ivm studie) 2 pony's die bij Wennekers staan Waar ga je precies? Uitloopstallen, grote stallen, etc

Ik kom tegenover de koeien in een ponyuitloop te staan. :) Tenminste, dat is de bedoeling. Ik ga morgen naar wennekers om het allemaal af te ronden en te regelen, dus ben benieuwd! :D Hoe heten de pony's die je doet en waar staan ze? Misschien staan we dan bij elkaar in de buurt.

1 staat in de uitloop, en de ander in de grote stallen bij de grote rijhal, er staan wel foto's van ze in mijn profiel haha :P

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:22

Urbiezira schreef:
Ik dacht trouwens dat er 5 longeerkralen waren, 3 overdekt en 2 buiten? :)

Een van de redenen dat ik hier dus ook een soort van "ontmoettingsbericht" plaats, is zodat je al wel mensen kent. Als je namelijk nieuw bent, dit weet ik dus ook van dat bijrijdpaard, kan het moeilijk zijn mensen te leren kennen. Gelukkig ken ik vrienden die daar ook een paard hebben of verzorgen, dus dan heb je sneller een goede wisselwerking wat buitenzetten betreft. Mijn bijrijdster en ik gaan in ieder geval ons best doen, haha. :D

Klopt hoor, twee buitenkralen en drie overdekte. Ik sta ook op Wennekers, al zes jaar en het bevalt mij (en mijn paard) super. Als je vragen hebt, shoot!
Wij betalen iemand om Abiola doordeweeks buiten en binnen te zetten, zelf gaat dat niet met werk, dus dan is die wisselwerking lastig.
Groetjes,
Patty

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:34

Sorry mijn fout! Er zijn inderdaad 5 longeerkralen. Waarom ik zei dat er maar drie zijn, omdat ik doelde opde winter. En dan is de niet overdekte enorm koud! Maar het kan natuurlijk wel:-)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:37

Ik laat Abiola in de winter in de molen zetten en in de paddock, in de avond rijden we dan, of longeren. En eerlijk gezegd heb ik nog nooit langer dan tien minuten op een plekje hoeven wachten.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 09:47

D-Day is behoorlijk wat gewend, ook met de vrieskou van geloof ik (2) jaar geleden heeft ie alleen met z'n wintervacht in de sneeuw gestaan. :) Een koud longeerkraaltje is dus no problem gelukkig. :P

En Patty, weet jij toevallig hoe het zit met een trailer huren? Kan je dat via Wennekers doen of is dat dan heel duur? Waar sta jij met je paard trouwens? :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 09:50

klis schreef:
Urbiezira schreef:

1 staat in de uitloop, en de ander in de grote stallen bij de grote rijhal, er staan wel foto's van ze in mijn profiel haha :P

Leuke verzorgpony's heb je zeg! :j Welke van de twee staat in de uitloop?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 09:53

maaikman schreef:
Urbiezira schreef:

haha ja idd. hoe weet jij dat? maar ik heb er dus idd een. 20 minuutjes fietsen vanaf huis. super braaf beesje. :) (echt anders dan D-Day, dat wel :) )
dus nu breng ik zo ongeveer m'n hele vakantie daar door door gebrek aan beter :+ haha het hartstikkke leuk daar. :)

Ik zag het in je berichten staan, haha. Ja, een superbraaf beesje is sowiezo al iets heel anders dan D-Day. xD Fijn dat je iets gevonden hebt, ik had het je gezegd. ;P

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:11

Urbiezira schreef:

dus nu breng ik zo ongeveer m'n hele vakantie daar door door gebrek aan beter :+ haha het hartstikkke leuk daar. :)[/quote]

Ik zag het in je berichten staan, haha. Ja, een superbraaf beesje is sowiezo al iets heel anders dan D-Day. xD Fijn dat je iets gevonden hebt, ik had het je gezegd. ;P[/quote]

Ik kan me helemaal niks herinneren over iets van berichten over vzp... xD nou ja.
Hahahaha ja superbraaf kun je D-Day niet noemen, maar super leuk iig wel! :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:40

Urbiezira schreef:
En Patty, weet jij toevallig hoe het zit met een trailer huren? Kan je dat via Wennekers doen of is dat dan heel duur? Waar sta jij met je paard trouwens? :)

Er is een aantal mensen op Wennekers dat zijn trailer verhuurd, maar het zijn er niet veel. Via stal wordt het niet gedaan. Ik sta in de PC Hooft, die grote stallen naast de grote baan.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 14:33

Abiola schreef:
Urbiezira schreef:

Er is een aantal mensen op Wennekers dat zijn trailer verhuurd, maar het zijn er niet veel. Via stal wordt het niet gedaan. Ik sta in de PC Hooft, die grote stallen naast de grote baan.

Heb jij enig idee hoeveel de kosten daarvan zijn? Ah, de PC Hooft, die ken ik. :) Leuk!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 14:34

maaikman schreef:
Urbiezira schreef:

Ik zag het in je berichten staan, haha. Ja, een superbraaf beesje is sowiezo al iets heel anders dan D-Day. xD Fijn dat je iets gevonden hebt, ik had het je gezegd. ;P[/quote]

Ik kan me helemaal niks herinneren over iets van berichten over vzp... xD nou ja.
Hahahaha ja superbraaf kun je D-Day niet noemen, maar super leuk iig wel! :)[/quote]

Er staat ergens dat je een verzorgpony hebt waarmee je alles mag doen, oid. ;) Haha dank je!

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:38

O ja idd... Haha graag gedaan! :P

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 22:52

Ben vandaag langs geweest, en het is zeker! :):) Vanaf 28 Augustus sta ik in de 2e uitloopstal tegenover de koeien, gezien vanaf de losgooibak. :D Heb ook een landje! Ik moet alleen nog een trailer regelen om mijn pony te vervoeren. Heeft iemand toevallig een trailer te huur voor 28 augustus?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:31

Gezellig, dan zullen weelkaar wel snel ontmoeten. Ik heb geen trailer, dus kan je niet helpen.

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:10

Ik zeg alvast welkom op deze prachtige stal ;) en een eigen landje is altijd top ..Waar ga je staan...?

Ik sta er ook en een vriend van mij zoekt nog voor 3 dagen een betrouwbare/serieuze(meebetalende :D ) bijrijder voor zijn knappe en karaktervolle haflinger op Wennekers. Ze is echt heel erg leuk en ze staat in de loopstallen dus ook uitmesten, voer klaarzetten en landje schoonhouden hoort daarbij. Dus zoek je nog een leuke bijrijpony stuur mij een pbtje..

Gr Charita

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:49

ok ik zie het al... ;) wel gezellig tegenover de }:0

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:51

Urbiezira schreef:
Hoi Melissa!

Ten eerste, bedankt voor je informatie! :j Ik heb een tijdje een fries bijgereden op Wennekers, en weet hoe het er aan toe kan gaan. Ik weet ook dat het een enorm verschil is, en hier heb ik lang over nagedacht. Het is alleen zo dat mijn pony nu te ver weg staat om er ook maar iets mee te kunnen doen, en hij was eigenlijk voor drie jaar lang alleen maar geld aan het "slurpen", om het zo maar even te zeggen.

Ik neem een eigen landje en daar zal hij dan wanneer het kan ook gewoon op staan, dit was voor mij ook absoluut een must. Ik heb me er dus op ingesteld dat het druk is en dat het wennen wordt, maar we gaan het proberen en er het meeste van maken. :) Ik dacht trouwens dat er 5 longeerkralen waren, 3 overdekt en 2 buiten? :)

Hoe heet die fries???
Heb dr ook op een fries gereden :D