rc het fjordenpaard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:39

2008 ja, dus het was Nina ?

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:40

ja was me laatste jaar

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:41

nina was volgensmij al eerder beleerd toch

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:42

Ja maar ze ree er die week op

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:42

ja die week reed ik erop :P

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:46

ohhhhhhhh
ik dacht dat je bedoelde dat je nina had beleerd ipv dapper _O-

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:47

Nee ik heb dapper beleerd toen

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:48

haha nee :P moest alleen ff zorgen dat ze netjes met de groep mee bleef wandelen als ze een andere groep tegen kwam

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:09

Was ik er niet met de dachtocht afgevallen zit er nu ineens aan te denken of ree ik toen wel bij jou in de groep

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:21

Marjoow schreef:
Ik ga het nog een keer zeggen, ik raad het af.

Ik heb een vreselijk trauma aan buitenritten overgehouden aan het FP. Waarom? Omdat er tijdens de ritten niet goed word doorgegeven wanneer we gaan draven of galopperen. Sommige stukken moet je op de kleine bospaadjes galopperen omdat je anders de groep niet kunt bijhouden.

De paarden staan de hele dag aan een balk vast, zonder water of iets. Ze hebben geen fatsoenlijke hoofdstellen voor de paarden, de bitten worden aan het halster vastgemaakt. Er gaan geen extra halsters mee, mijn halster was kapot gegaan en werd met touwtjes aan elkaar vastgemaakt.

Ga naar HC Rosworld. Hier zorgen ze súper voor hun paarden en je doet onwijs veel. Zoals zwemmen met de paarden, een staprit zonder zadel, een westerntrail... Te veel om op te noemen en de buitenritten zijn onwijs relaxed. Ik heb weer vertrouwen gekregen in de buitenritten, wat ik hiervoor niet had met grote groepen.


Ik kom er al sinds 2004 en heb nog nooit een paard gezien wat de hele dag aan de balk vaststond eigenlijk.
Verder wordt er alleen gegaloppeerd op de galoppaden en die zijn vrij breed en er zijn er 2 meestal hebben de meiden in de groep wel door als er 1 aankomt ook omdat de paarden dat dan doorhebben.
Van de halsters is het jammer dat er niets meegenomen wordt, daar heb je gelijk in
De halsters met bit werken echter gewoon prima.
@ ts probeer het gewoon het is een superleuk kamp :)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:24

Ja ik heb ook nog nooit gezien dat de paarden de hele dag aan de balkt stonden
en @Marjoow heb je alleen een trauma er aan over gehouden omdat ze niet zeggen wanner ze naar de galop gaan ?
Sorry hoor maar dat vin ik nergens op slaan.

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:29

heb net op de site gekeken,
ziet er erg leuk uit. erg leuk. en goed georganiseerd.

heel wat anders als de 'ponykampen' die ik vroeger had. die nu dus ook tussen haakjes staat...
maar ik vraag me af, en al heel lang. (wat dus niet op de site te vinden is)
is.... wat kost dat nou...
mag ook via pb. maar vraag me dat echt af. 100 euro 500 euro.


de site ziet er helemaal top uit.
(niet voor mij ik ben te oud....)

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:30

Het Fjordenpaard kost 295 euro als je naar http://www.fjordenpaard.com/ en dan naar ruiterkampen aan klikt en dan helemaal naar beneden gaat staat de prijs .

jiskaringo

Berichten: 218
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 23:56

woow, kijk ik eerst elke dag, geen reacties.
kijk ik ff niet, een heleboel reacties :P
maar, ik heb al gehuurd hier. ik zat op fifa, vriendin op imani, een andere op ushi.
ik heb toen ook nog even op imani gereden(wat een schatje :o )
maar het lijkt me hier echt super leuk.
en over die halsters, het werkt echt prima.
en hoofdstellen kunnen ook stuk gaan, en daar nemen ze er toch ook niet een extra van mee? :+
en over dat buitenrit gedoe met niet aangeven wat je gaat doen,
misschien zat je in een te hoge groep terwijl je daar niet klaar voor was?
dan had je dat moeten aangeven :+
en de paarden staan juist in het land, je hoort niet voor niets de problemen van het vangen van de paarden in de ochtend :P

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:57

ooo jeetje heb ik toch echt niet gezien.
en heb wel erg veel leuke dingen gelezen.
dankjewel

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:56

sandra1986 schreef:
ooo jeetje heb ik toch echt niet gezien.
en heb wel erg veel leuke dingen gelezen.
dankjewel


Oke en ga je naar Fjordenpaard?

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:57

jiskaringo schreef:
woow, kijk ik eerst elke dag, geen reacties.
kijk ik ff niet, een heleboel reacties :P
maar, ik heb al gehuurd hier. ik zat op fifa, vriendin op imani, een andere op ushi.
ik heb toen ook nog even op imani gereden(wat een schatje :o )
maar het lijkt me hier echt super leuk.
en over die halsters, het werkt echt prima.
en hoofdstellen kunnen ook stuk gaan, en daar nemen ze er toch ook niet een extra van mee? :+
en over dat buitenrit gedoe met niet aangeven wat je gaat doen,
misschien zat je in een te hoge groep terwijl je daar niet klaar voor was?
dan had je dat moeten aangeven :+
en de paarden staan juist in het land, je hoort niet voor niets de problemen van het vangen van de paarden in de ochtend :P


Leuk ponykamp he ? :D

magicsanne

Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:06

Ik denk dat mijn eerste keer ponykamp bij het Fjordenpaard nu een jaar of 25/26 geleden was en ben er altijd terug blijven komen. Wij gaan nu eens per jaar een lang weekend heen en rijden dan een paar uur per dag. Ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad en nooit echt rare dingen meegemaakt. De paarden zijn over het algemeen zeer betrouwbaar voor buitenritten. Bovendien wordt er aan het begin van de week gevraagd wat je voor paardje wilt en gekeken of je dat wel aan kan. Wij gaan nu met een groep volwassenen die allemaal kinderen thuis hebben en juist daarom willen we daar heen. De paarden zijn te vertrouwen en dat is wat mij betreft heel belangrijk wij willen allemaal graag heel naar huis naar de kids.
De paarden een hele dag aan de balk staan?? Echt niet ze staan er heus wel eens een uurtje maar de rest van de dag staan ze heerlijk in de wei en dat is op heel veel ponykampen echt wel anders.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:14

magicsanne schreef:
Ik denk dat mijn eerste keer ponykamp bij het Fjordenpaard nu een jaar of 25/26 geleden was en ben er altijd terug blijven komen. Wij gaan nu eens per jaar een lang weekend heen en rijden dan een paar uur per dag. Ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad en nooit echt rare dingen meegemaakt. De paarden zijn over het algemeen zeer betrouwbaar voor buitenritten. Bovendien wordt er aan het begin van de week gevraagd wat je voor paardje wilt en gekeken of je dat wel aan kan. Wij gaan nu met een groep volwassenen die allemaal kinderen thuis hebben en juist daarom willen we daar heen. De paarden zijn te vertrouwen en dat is wat mij betreft heel belangrijk wij willen allemaal graag heel naar huis naar de kids.
De paarden een hele dag aan de balk staan?? Echt niet ze staan er heus wel eens een uurtje maar de rest van de dag staan ze heerlijk in de wei en dat is op heel veel ponykampen echt wel anders.



Wat leuk dat je er al zo lang komt ;)

jiskaringo

Berichten: 218
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:31

Chantaliiejj schreef:
magicsanne schreef:
Ik denk dat mijn eerste keer ponykamp bij het Fjordenpaard nu een jaar of 25/26 geleden was en ben er altijd terug blijven komen. Wij gaan nu eens per jaar een lang weekend heen en rijden dan een paar uur per dag. Ik heb het er altijd erg naar mijn zin gehad en nooit echt rare dingen meegemaakt. De paarden zijn over het algemeen zeer betrouwbaar voor buitenritten. Bovendien wordt er aan het begin van de week gevraagd wat je voor paardje wilt en gekeken of je dat wel aan kan. Wij gaan nu met een groep volwassenen die allemaal kinderen thuis hebben en juist daarom willen we daar heen. De paarden zijn te vertrouwen en dat is wat mij betreft heel belangrijk wij willen allemaal graag heel naar huis naar de kids.
De paarden een hele dag aan de balk staan?? Echt niet ze staan er heus wel eens een uurtje maar de rest van de dag staan ze heerlijk in de wei en dat is op heel veel ponykampen echt wel anders.



Wat leuk dat je er al zo lang komt ;)



daar dacht ik dus ook net aan!
is er veel veranderd in de tussentijd?

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 01:09

Henk&Jose zijn nog inderdaad nog de eigenaren volgens mij is er in de tussen tijd niet echt veel veranderd hoor de paarden staat de hele dag nog heerlijk in de wei en af en toe natuurlijk aan de balt vanwege het rijden en verhuur. het is nog steeds super leuk :D

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:09

Nou ik meld me dan ook maar even. Ik kom er ook al vanaf 2006, ben er nu 7 keer op kamp geweest, dit jaar was helaas me laatste keer als kampkind.
Ik vind het er nog steeds supertof met onwijs leuke paarden!
Het rijden met het halster vind ik geen probleem. Maarja als je een luxe-kindje ben dan moet je hier niet kijken.
Waar ik wel altijd een beetje problemen mee heb gehad zijn de hoeven van de paarden, die zijn niet helemaal op en top maar ze kunnen er verder normaal op lopen en hebben geen pijn. Zodra een paard kreupel loopt gaat die direct het land weer in en loopt die niet meer mee.

Ik zou zeggen, kom gezellig meekletsen in het topic hier op bokt. En je kan ook nog veel informatie over de paarden vinden op de site van Iris, de dochter van Jose: www.rchetfjordenpaard.nl

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:21

_Linn_ schreef:
Nou ik meld me dan ook maar even. Ik kom er ook al vanaf 2006, ben er nu 7 keer op kamp geweest, dit jaar was helaas me laatste keer als kampkind.
Ik vind het er nog steeds supertof met onwijs leuke paarden!
Het rijden met het halster vind ik geen probleem. Maarja als je een luxe-kindje ben dan moet je hier niet kijken.
Waar ik wel altijd een beetje problemen mee heb gehad zijn de hoeven van de paarden, die zijn niet helemaal op en top maar ze kunnen er verder normaal op lopen en hebben geen pijn. Zodra een paard kreupel loopt gaat die direct het land weer in en loopt die niet meer mee.

Ik zou zeggen, kom gezellig meekletsen in het topic hier op bokt. En je kan ook nog veel informatie over de paarden vinden op de site van Iris, de dochter van Jose: http://www.rchetfjordenpaard.nl


Jammer dat het je laatste jaar als kamp kind was volgend jaar leiding ?

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:38

Ik hoopte dit jaar al leiding te zijn, maar helaas niet deze zomer. Heeeeel misschien de herfst nog maar ik denk het niet. En dan hoop ik volgend jaar ja.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:42

_Linn_ schreef:
Ik hoopte dit jaar al leiding te zijn, maar helaas niet deze zomer. Heeeeel misschien de herfst nog maar ik denk het niet. En dan hoop ik volgend jaar ja.


Leuk als je leiding word :) lijkt me leuk om keer leiding daar te zijn . Jammer genoeg ben ik nog veels te jong & ik denk dat ik er dan nog wel paard keer op ponykamp moet gaan