Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
antoinetje schreef:Die stal waar jij stond (Niet bij lindsey) was heel netjes plus uitstekende faciliteiten mag ik vragen wat je per maand betaalde?
. Want dan was bos helemaal zo aan te rijden, nu moest je natuurlijk eerst nog laantje af, die andere weg af en langs Smit. Op zich ook prima te doen maar zo'n doorsteek zou helemaal top zijn!
. Ik heb bijna alles moeten afleren wat ik daar aangeleerd had
. Behalve het been, iets harder been en dan tik met de zweep principe staat nog steeds (dit weekend weer flink moeten toepassen op pony die niet aan het been was.... Uiteindelijk was ie zo scherp dat ik mn been aanlegde als we stapte en die gelijk in galop aansprong. Dat was weer iets te veel van het goede....).
.
. Denk dat ze in Beek ook wat meer met houding en zit bezig zijn? Shaggy kan je ook sturen door zelf met je lichaam te sturen door je lijf naar links of naar rechts te draaien. Dan stuur je echt vanuit je heupen en je been in plaats van dat je met je handen stuurt. En natuurlijk remmen op de zit, en niet vanuit de hand. Ook heel lastig
.
. En dat terwijl ik toch echt rij met been geven om voorwaarts te gaan en dan been wel waakzaam eraan maar niet continu drijven. Alleen als ie weer vertraagd moet ik been geven. Als ik m echt op zn donder geef dan kan die met een paar keer flink aanpakken ook ineens stap galop overgangen, het is alleen jammer dat ie dat nooit onthoud na 1x. Want ja de techniek naar voren schoppen is toch niet echt mijn ding.
. Maar daar stond ook bij dat dat niet de meest voorwaartse paarden zijn inderdaad
. Was dit stukje volgens mij: http://ruitergevoel.com/2014/07/02/hoe- ... ts-krijgt/
. Maar ja het aan het been zijn is nu niet alleen meer voorwaarts zijn, dat is ook achterhand activeren en zijwaarts gaan. En dat snapt pony allemaal nog niet zo (of hij doet of ie het niet snapt
, draak is het!).
.
). Dat voorwaartse is buiten nog wel is lastig als je met een wat tragere groep op pad gaat, dan moet je continu een paard bij je houden (maar zo werkt het ook andersom met een sloom paard en actievere groep
). Maar Shaggy zn draf is zo voorwaarts dat de gemiddelde KWPN'er dan erachter kan galopperen. En als ik het idee heb dat ik in een handgalopje zit dan wordt er al gezegd dat we midden-/rengalop doen
.
) en af te remmen voor een oversteekplaats. En daarna gingen we zo weer verder, was altijd heerlijk!