Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:33

vaak merk je idd pas na de osteo hoeveel baat je paard erbij gehad heeft :j

lekkere dure kat coby :D hij is toch al meer dan 200 euro waard :Y)

kim succes met je tentamen is vandaag de laatste?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 11:54

Splinter schreef:
vaak merk je idd pas na de osteo hoeveel baat je paard erbij gehad heeft :j

lekkere dure kat coby :D hij is toch al meer dan 200 euro waard :Y)

kim succes met je tentamen is vandaag de laatste?

nee.. morgen helaas nog 1.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:58

bummer :(:)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:51

Zijn er nog mensen die hun zadel willen laten aanpassen? Ik wil namelijk iemand laten komen die de zadels ter plaatse aanpast. Dit kan bij mr. Ed.

Citaat:
De Kosten voor het corrigeren bedraagt op lokatie eur 80,00 incl. voorrijkosten, voor 2 zadels betaal je eur 60,00 per zadel, vanaf 3 zadels betaal je eur 50,00 per zadel. Uiteraard geldt dit voor de zelfde lokatie op het zelfde tijdstip. Voor het corrigeren bij Mr.Ed Superstore in de winkel betaal je eur 50,00 per zadel

That reminds me. Desiree heb jij nog een zadel uitgezocht bij van Rijs?

edit: zie ik toch ineens mijn kat kreupel lopen. Ik heb hem gelijk gepakt om te kijken, maar ik zie niets. Hij mauwt heel zielig als ik eraan zit. Ook zit hij al zeker een half uur zielig op schoot terwijl hij echt geen schootkat is. Wat denken jullie? Dierenarts?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:04

Kimbaie schreef:
Zijn er nog mensen die hun zadel willen laten aanpassen? Ik wil namelijk iemand laten komen die de zadels ter plaatse aanpast. Dit kan bij mr. Ed.

Citaat:
De Kosten voor het corrigeren bedraagt op lokatie eur 80,00 incl. voorrijkosten, voor 2 zadels betaal je eur 60,00 per zadel, vanaf 3 zadels betaal je eur 50,00 per zadel. Uiteraard geldt dit voor de zelfde lokatie op het zelfde tijdstip. Voor het corrigeren bij Mr.Ed Superstore in de winkel betaal je eur 50,00 per zadel

That reminds me. Desiree heb jij nog een zadel uitgezocht bij van Rijs?

edit: zie ik toch ineens mijn kat kreupel lopen. Ik heb hem gelijk gepakt om te kijken, maar ik zie niets. Hij mauwt heel zielig als ik eraan zit. Ook zit hij al zeker een half uur zielig op schoot terwijl hij echt geen schootkat is. Wat denken jullie? Dierenarts?

edit2: DA gebeld, vanavond op visite. Hopelijk is mijn katje dadelijk niet 200 euro meer waard. ;)
@ coby: wat had je katje eigenlijk. of heb ikd aar overheen gelezen?

edit: ik heb op verkeerde knopje gedrukt.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:49

ik zou ff wachten met de DA, goed pootje nakijken of er niks in zit en checken of het uiteraard niet gebroken is,
mijn kat sprong wel eens van iets te hoog af, liep dan ff een paar dagen mank,

loopt hij over 4 dagen nog zonder verbetering dan zou ik naar da gaan;)

edit; je gaat al, dan weet je het iig zeker,

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 20:12

Splinter schreef:
ik zou ff wachten met de DA, goed pootje nakijken of er niks in zit en checken of het uiteraard niet gebroken is,
mijn kat sprong wel eens van iets te hoog af, liep dan ff een paar dagen mank,

loopt hij over 4 dagen nog zonder verbetering dan zou ik naar da gaan;)

edit; je gaat al, dan weet je het iig zeker,

tja.. maar die van mij springt van schuttingen en dergelijke af en nog nooit ergens last van gehad, ben bang dat er toch iets meer achter zit. Laten we het maar direct uitsluiten. ;)

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:24

Ik bel altijd al snel als ik denk dat er iets met mijn kat is wat ik niet vertrouw.
Als een niet schootkat op schoot gaat zitten is er zeker iets aan de hand.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:03

Weer terug. Althans weer... we hadden afspraak om 20u, uiteindelijk om 20.30 geholpen. Kwam een spoedgeval tussendoor, heel zielig. Poesje met ongeluk, die werd na het maken van foto's direct afgemaakt. Dan krijg ik toch even een brok in mijn keel als ik zo'n lege vervoersbox zie, die ze kapot gemaakt hebben om de kat er zonder pijn uit te halen. ;(

Maar goed... meneer was ineens genezen op het moment dat hij bij de dierenarts kwam. Althans hij kon weer lopen. >;) . Maar goed, volgens de dierenarts had meneer gewoon gevochten en was hij ergens in zijn pootje gebeten, hij heeft dus een pijnstiller en antibiotica gekregen. De schade was dus beperkt. Hij moest natuurlijk wel weer even showen bij de DA, want die vond hem geweldig. Hij legde zijn hoofd op de DA zijn hand zodra hij de pijnlijke gebieden aan het bevoelen was.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:06

Dat zal je altijd zien,is zo`n dier bij de dokter kan hij ineens weer lopen. :D
Toch niet helemaal voor niets geweest.Is hij makkelijk met pillen?
de mijne is echt een ramp met pillen ingeven.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:09

taverno schreef:
Dat zal je altijd zien,is zo`n dier bij de dokter kan hij ineens weer lopen. :D
Toch niet helemaal voor niets geweest.Is hij makkelijk met pillen?
de mijne is echt een ramp met pillen ingeven.

Niet echt ervaring mee. Met ontworming geef ik hem altijd van die pillentjes die ze lekker vinden. Ze denken dan gewoon dat ze een snoepje krijgen. De DA liet een trucje zien hoe je het beste de pilletjes kon geven, denk ninet dat me dat gaat lukken. Gewoon met zijn tweeën de kat in de houtgreep, zal het wel worden.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:11

Ik moet die van mij in een badlaken wikkelen anders heb ik zijn nagels in mijn handen staan.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:18

@Kimbaie: ken je nekvelreflexgreep? Ehm, laat me dat anders vragen: heeft jouw kat een nekvelreflex? O:)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 22:22

Uhmmm.... geen idee wat het is. Wel nekvel natuurlijk, maar ken niet de bepaalde greep. Volgens de dierenarts moest ik mijn kats nek tussen pink en ringvinger nemen, dan met je duim het hoofd omhoog drukken, met andere vingen zijn mond open en dan vloep het pilletje erin. Zag er erg makkelijk uit, maar denk dat hij er toch meer handigheid in heeft. De kat heeft niet uitgehaald trouwens, dus denk dat hij mijn dan ook wel heel laat.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:44

Oh, je weet 'm al ;) In t asiel hadden we vaak zwervers en als daar dan wat mee moest (pilletje, verhuizen etc.) dan pakten we de katten bij hun nekvel, zodat de voorpoten even 'uitgeschakeld' waren en dan met de andere hand de achterpootjes zodat die ook geen kwaad konden.

Het euvel is alleen: niet elke kat hééft een nekvelreflex. En geloof me, ik was dan altijd errug blij dat ik toch handschoenen aan had :D

Wat trouwens ook wil helpen als ze het pilletje niet door willen slikken is even zachtjes wrijven over hun keeltje.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:30

Gelukkig dat het meeviel met de kat, Kim!

Ik verdacht Baldrick ervan dat hij last had van zijn schildklier. hij eet als een bootwerker, loopt de hele dag als een hongerige wolf achter je aan, miauwt meer dan gebruikelijk en is superaanhankelijk. Nu was hij dat altijd al wel, maar het is nu wel heel erg. Dus ik heb bloedonderzoek laten doen, maar met de schildklier blijkt niets aan de hand te zijn. Wel met zijn nierwaarden. Hij is al een keer gespoeld en zit al op een nierdieet, dus nu krijg ik er pilletjes bij. En voor het miauwen heb ik iets gekregen tegen dementie... Gelukkig miauwt de kat alleen en kan hij zijn kattebak nog wel vinden! :=

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:41

Al die katten verhalen.
Gelukkig valt het mee Kim.

Gister kwam Spike de kat van mijn zus thuis.
Met een grote zwarte vogel.
Hij wilde hem niet loslaten.
En mijn zus schudden met die kat dat ie los moet laten.

Na lang schudden en wiebelen van mijn zus haar kant.
En grommen en blazen van de andere kant (Spike). :P

Liet ie los mijn zus heeft hem gauw naar binnen gedaan.
En toen ze om keek was de vogel weg.
Zat ie in een boom uit te hijgen.
Daar heeft hij zeker een half uur gezetten.
Arme ziel.... :(:)

Die kijkt wel uit voortaan.
Die had een enorme engel op zijn schouder genaamd Marja.... :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:32

Mogguh!

Hoe is het de paardjes vergaan die nagekeken werden gisteren?

Fijn dat t goedgaat met de kat :j
Hahaha die Spike! Ja, je bent een tijger of niet.. huhuh :+

Vanavond maar weer eens even op de oude dame rijden, dat voelt altijd als thuiskomen :)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:06

Thijs was helemaal goed op iets piepkleins na, dat volgens de osteo niet behandeld hoefde worden *\o/*

Grappig he, dat het zo lekker kan voelen, je eigen, vertrouwde paardje. Heb ik ook altijd als ik op een ander paard gereden heb ;)

Hoe is het met Imber inmiddels? Ik las hier pas dat hij zo ziek was. Gelukkig gaat het beter met hem! Aan iets dergelijks hebben we Lyrik destijds verloren ;(

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:22

Goodmorning!
Oww al die katten verhalen, ben ik even blij dat ik absoluut geen kattenmens ben, hoeft het me ook niet zoveel geld te kosten, dat laat ik wel aan mijn paard over :D
Gister is ze weer behandeld door de osteopaat, ze was erg tevreden, een paar hele inieminie oude blokkades aan de rechterkant, maar dit was al mega-sterk verbeterd! Ze was met 20 minuutjes klaar en we mogen zaterdag alweer aan het werk, dus dat is echt super! Ik hoop dat ze nu die laatste kleine blokkadetjes ook kwijt is :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:47

alief was ook gecheckt, die had niets, valt me mee aangezien ze in de paddock enorm aan het kl0ten is :D

mijn kat eet beter, ik heb allemaal zaaaaalige dingetjes gehaald en ze heeft nu al een kuipje op, ik ga die oude bes lekker verwennen,
hoop dat ze de zomer haalt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:49

Hoe oud is ze Splin?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:53

18, je ziet dat ze langzaam achteruit gaat, maar goed dat hoort bij het ouder worden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:02

Oooh ja 18 is een hele leeftijd!
Het hoort erbij, maar ik vind t verschrikkelijk :n
Geen beesten meer voor mij..

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:07

ja idd het hoort erbij, maar ach we hebben haar uit een waar hellehuis gehaald, dus ze leeft al 7 jaar als een prinsesje :Y)