Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Door de bossen, langs de zee..POELENBURGH DEEL 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:44

Normaal rijd ik vaak met z'n 2e of 3e, nu even in een groepsles mee omdat ze alleen nog erg spannend vind en dat het rijden niet bevordert. Als er dan 1 de bak verlaat en ik alleen overblijf wordt ze beetje hysterisch. Ik vind t ook wel druk hoor, scheelt wel dat de bak 27,50 x 60 is... En ik leer tenminste weer voor me kijken :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:22

Leuk bon!

Gister was t bij ojns ook zowat zo druk... :+ pff.. en dan een achtelijke die steeds tegen der paard van 3 zei LAAT HET!! NIET DOEN!! en maar schreeuwen... :n

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:22

@Fiona, werd gebeld met de vraag of ik zaterdag wil, nou vind het prima! 's Avonds is het rustiger op de manege en Una blijft wat gespannen in haar eentje in de bak! En dan heb ik nog een beetje een zondag over ook!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:37

okee, vandaar :) nja ook prima toch, volgens mij is het wel een leuke jury (kan t ook helemaal fout hebben hoor, haha!) Gaat wel goed komen :)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 16:41

Meet Boetina, Sandreo x Inspekteur.
Nog geen jaar onder het zadel, L/M niveau.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:18

Wauw, wat een gaaf ding Maaike, deze vind ik echt leuk! Ziet er al goed uit, hoe lang rijd je haar nu? En wat zijn de plannen met haar?

Ik heb de luxe dat ik bijna altijd in m'n uppie in de bak rij, heerlijk!
Vandaag heerlijk gelest in het zonnetje, heb een paar foto's ervan.
Hij begint meer kracht van achter te krijgen, zelf valt me het echt nog tegen op de foto's dat ik meer mijn binnenhand moet loslaten, ben er veel mee bezig en m'n instructrice hamert er ook op maar moet er toch nóg meer op letten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 20:34

Leuk!! Hij ziet er al fijner uit dan toen ik er opgezeten heb in november(?).
Van wie heb je nu les, iemand anders toch?

Boet rijd ik sinds een maand of 5 actief. Ze staat bij ons sinds april, toen was ze zadelmak maar van de zomer heeft ze een rottige blessure gehad en een tijd rust gehad. Nu dus een klein half jaar werk in de benen. Ze is 5,5 jr dus als ik jonge-paarden proeven wil moet ik 6-jarigen starten en dat is een Z2 proef dus nog niet aan de orde. Ik denk dat ik haar L start in de lente en dat we kijken hoe ze het oppakt voor de rest.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:38

Ziet er fijn uit maaike, leuk beest :)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:50

Ja, hij wordt ook fijner :j Heb nu van iemand les die aantal keer Z is geweest, hele leuke positieve meid. Heb echt een klik met haar en ze komt tenminste haar afspraken na én op tijd. En ze is heel fanatiek en oprecht geïnteresseerd, echt leuk dus :)

Nou het ziet al echt netjes uit Maaike, als ze blessure vrij blijft denk ik dat dat helemaal goed komt met de L :j Leuk om weer eens foto's te zien, bij jullie in Belgie vandaag ook een mooie zonnige dag?

*edit* Het lijkt net of ik m'n paard amper verzorg, maar had toch echt die staart stralend wit gewassen aantal dagen terug :=
En poets altijd hard, maar goed, die mestvlekken...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 21:24

Lekker hoor!!
Haha wat geeft dat joh, die schimmels hier worden bijna echt keer afgespoten na training en zijn zelfs de dag erna alweer groen. :D

Ja het is ook niet de bedoeling lang te blijven hangen maar ik wil een simpele proef zodat ze op een positieve manier wedstrijdritme opdoet. Ik heb nog een doel in mn achterhoofd maar dat pb ik ff ivm meelezers. ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:07

Ik ben ook wel benieuwd naar dat doel maaike :D

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 22:19

Me pbt youuu..

Maar dames ik ga ff sociaal doen hier, tot morgen!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:32

doei doei!! Tot morgen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 16:24

Sooo what the fiets jonge.. lag er net eentje vast in z'n stal, met geen mogelijkheid recht te krijgen.
Uiteindelijk hebben we hem compleet platgespoten, echt narcose, toen op 20 cm van z'n buik die stal kapotgelast zodat de deur en muur eruit konden. Toen moest ie weer wakker worden uit z'n narcose.. was wel spannend maar nu staat ie overeind en even tot rust te komen in de paddock. En nu moet de stal weer in elkaar.. :(:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:29

Wow, dat is wel heftig als de hele stal uit elkaar moest! Pff, hoe heeft ie het voor elkaar gekregen, was het een grote? Zal wel heftige spierpijn krijgen het arme beestje.. :(:)

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 17:45

Geen kleintje nee. Was die voorste stal van die twee aparte bij de mesthoop weetjewel.. Hij zit inmiddels weer in elkaar. Ja, hij heeft wel preventief het een en ander gehad tegen de pijn en stijfheid. Maar toch een paar dagen lekker op de wei en even laten checken door fysio.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:36

pff dat is wel heftig maaike..

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:53

Woow wat een activiteit hier opeens!

Ik heb gister weer wedstrijd gereden, erg veel spanning bij mij, dus bij Una ook..
Geen WP's, maar die had ik ook niet verwacht. Had 168 punten en de andere proef 173... Maar ja, moet gewoon oefenen op ontspanning in de proef/alleen in de bak.

Vandaag heerlijk naar het bos geweest! Vond ze wel weer leuk denk ik! Geen vreugdebokjes dit keer, maar wel lekker de oortjes naar voren en ontspannen! Ga ik dus maar weer wat vaker doen!
Zit nu in de trein, ergens tussen Amersfoort en Zwolle. Ben wel blij met internet in de trein, kun je de tijd nog wat makkelijker doorkomen! Nog ongeveer een uur en 20 minuten te gaan! Pfffff

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:03

Wat een knapperd maaik!!
Helemaal mijn type!! :D

Ben ook wel benieuwd naar t doel :+

Gayle heeft Mel ook gestart!
Wel nog een x HC ivm startpas, maar wel in t L1..
Resultaat 182 en 192!
Erg leuk dus!
€wel spanning in de galop, maar om te bedenken dat we 10 min hadden om in te rijden, Mel al 2jaar niet op wedstrijd is geweest en pas 3 maand weer aan de gang is!
Helemaal leuk!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:05

Nice nice!!

Wooowww ik had mazzel vandaag! Ging wat zadels oppikken bij ruitersportzaak en keek snel even tussen de rijlaarzen. Stonden er showmodellen met 40% korting. Dus ik pak er eentje die ik echt onwijs mooi vond, leek wel mijn maat dus trok hem even aan en paste gewoon precies!!! Van 560 voor 330 euro!!
Mooi geslaagd dacht ik zo.. En dat terwijl ik bij EJ laatst hun hele magazijn gepast heb en niks paste :+

Ojaaa en ik moet in februari al mn verstandskiezen eruit onder volledige narcose, bleh.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:41

waarom moeten die eruit maaike? Wel lekker geslaagd zo, wat voor laars is het?

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 07:10

Uuhhm de onderste groeien in m'n kaakbeen (au!) en duwen m'n onderste snijtanden over elkaar als ze blijven zitten. En de bovenste omdat die niet mogen blijven zitten als de onderste eruit zijn omdat ze dan naar beneden blijven groeien omdat ze naar contact met de onderkies zoeken dus die zouden ook in m'n kaakbeen terecht komen. :+
Die theorie over de bovenste heb ik toch m'n twijfels bij maargoed, ik ga ze niet missen ofzo.
Dat die onderste eruit moeten voel ik dagelijks luid en duidelijk. :D

Laars is De Niro, verharde buitenkant, hoge boog, kalfsleer. Rits schuin van voor. Gewoon zwart en zonder poespas, vind ik nog altijd het mooist!
Ik ga ze wel inrijden en dan voor op wedstrijd gebruiken want voor thuis vind ik ze te mooi haha. Zeker als je bedenkt dat ik vaak tussen het rijden afspuit of even naar de paddock heen en weer moet..
M'n andere kunnen nog wel even mee en als die versleten zijn wil ik van die lichtbruine voor thuis..maar wel gewoon goedkoop modelletje.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:02

Lekker Maaike! Zulke gelukjes zal ik niet snel hebben met de maat laarzen die ik heb...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:41

Is inderdaad wel handig om ze er dan uit te halen. Ik heb voor thuis en wedstrijd van mondoni laarzen. Wil tegen die tijd nog een keer op maat laten maken bij lipica voor wedstrijden, maar zo voor even tussen door nieuwe laarzen nodig voldoen deze prima. Bruine voor thuis, Zwarte voor op concour

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:03

Ik heb nog altijd mijn eerste paar leren laarzen.. Heel veel (lees: heeeeeeeel heeel heeel erg veel) problemen mee gehad, maar als ze heel zijn (zoals nu, al sinds september) dan rijden ze nog heerlijk! En ze zien er ook nog niet eens heel erg dramatisch slecht uit, terwijl ik ze al wel 5 jaar heb!
(Het zijn trouwens Derby Style laarzen...)

Maar nu ga ik de internetstekker uit mijn laptop halen, want ik MOET echt studeren. Heb morgen tentamen en ben gisteren pas begonnen met leren - oeps!