Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stormchaser

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:58

Het is maar net hoe jezelf bent hoor. Twee vriendinnen van mij hebben al jaren samen een paard en dat gaat hardstikke goed! Om heel eerlijk te zijn ben ik er zelf ook het type niet voor, maar dat is natuurlijk weer een ander verhaal!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:07

lastig lastig

maar ik vind het gewoon zo ontiegelijk duur allemaal....dan red je het wel met een bijrijder maar daar moet je niet afhankelijk van zijn

waar hebben jullie je pot met goud gevonden!

GermanDutchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:21

is niet echt een goedkope hobby, nee... ik weet soms ook even niet hoe ik het allemaal moet doen - maar als ik naar BJ kijk dan weet ik weer waarvoor ik het doe!! :o

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:23

Ik lease dus ik heb de aanschafkosten en dierenartkosten niet van een paard, dat scheelt natuurlijk wel.

Ik weet dat die vriendinnen van mij een rekening samen hebben waar ze elke maand een bedrag op stortten waar alles van betaald wordt.

Verder heb ik een bijrijdster vanwege de tijd en niet vanwege het geld want ze draagt verder niet bij in de kosten en dat zou ik ook niet willen, zij helpt mij er enorm mee namelijk.

Ik zie persoonlijk het verschil niet zo tussen samen een paard leasen of samen een paard kopen. Je zou dan bijv. kunnen afspreken dat bij evt. moeilijke beslissingen een derde partij zou kunnen bemiddelen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:28

Marjo: Ik heb geen pot met goud...

Ik heb een hoop dingen opgegeven... Ik ga niet meer iedere week stappen, ik koop geen zonnebrillen van 300 euro meer, geen bergen met kleding en let gewoon goed op mijn centjes...

Ik vind het meer dan waard, en wat dierenartsen betreft, morris is verzekerd, dus als er iets is, dan is 80% van de kosten vergoed...

Samen een paard leasen dan is het paard van evelien, dat voelt anders als een eigen paard... Gewoonweg omdat zij de scheidsrechter blijft...

Als iemand mijn paard zou rijden en dat niet deed zoals ik dat wilde, dan moest ik em langzaam pijn doen.. hahah.
Laatst bijgewerkt door essiedepessie op 23-06-09 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:28

Hmm ik zou niet snel aanraden om samen een paard te kopen maar tot nu toe gaat samen leasen toch ook goed? :)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:07

Ja oohof... Je ruilt je eigen man in voor een hele ryke van een jaar of 90, dan ben je van dat probleem af!

Nee hoor, zonder dollen, het kost onwys veel geld en je moet het er ècht voor over hebben. Je moet het überhaupt hebben! Ik weet niet of ik het aandurf als Beertje er niet meer is hoor! Ik vind dat leasen een prima alternatief voor twyfelaars als wy :-D!

chic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:09

Maar..... uiteindelijk komt het erop neer dat BIJNA iedereen die bij Eef rijdt toch besluit om een eigen paard te kopen!! :D :o
Laatst bijgewerkt door chic op 23-06-09 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

chic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:10

OH! San!! Blijf jij maar lekker leasen hoor....!!! :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:08

Marjolein, als je met broertje-van de nieuwe palomino hengst bedoelt, wat ik begrepen heb is hij gisteren verkocht.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:08

Nouk, zolang Beertje er is denk ik niet eens over een eigen paard na hoor. Ik moet er niet aan denken om hem in te ruilen :n !!

Nou Mar, zo te horen is 'ie al verkocht. Weer een zorg minder zullen we dan maar zeggen ;) .

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:31

gelukkig zijn er nog meer!

Broertje van morris komt ook in september! haha.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:26

hey ladies! thanks voor alle goede tips en meedenken....samen kopen is inderdaad lastiger als samen leasen, vooral scheidrechtertechnisch!

samen leasen gaat helemaal top, zijn een super duo, maar ja dan moet er wel wat te leasen zijn...

ik ga maar gewoon heel veel geduld hebben en als er een leuk paardje voorbij komt goed nadenken :-) en ondertussen geld bijeenschrapen, mijn pennie acties op jullie ponnies botvieren en cowboy pesten *D

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:28

Je zou ook kunnen overwegen om zelf een paard te kopen en Kim hem dan voor bijv. 3 dagen te laten leasen. Dan is 'ie van jou, maar heb je niet alle kosten en tijd in je eentje (of andersom natuurlijk, Kim koopt een paard en jij least hem voor 3 dagen).

Ach, misschien komt er snel wel weer een leuk peerd voorbij Marjolijn. Tot die tijd vermaak je je evengoed wel toch?

Mag ik trouwens even wat vragen: zou iemand misschien vanavond Beer voor mij binnen willen zetten? Door dat gedoe met onze auto, een man die avonden moet werken en een bijrijdster die op vakantie is heeft Beer deze week even twee dagen extra vrij. Niet echt ideaal, maar het is even niet anders. Beer kan er natuurlijk niet wakker van liggen want die staat nu heerlijk de hele dag op zijn landje en hoeft maar een half uurtje in de stapmolen maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:56

Dat is inderdaad ook een goed idee Sandra :)) Maar jouw paardje komt er echt nog wel hoor Marjolijn!

Met Beer komt het wel goed hoor vanavond!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:57

Tuurlijk joh, ik zet beertje beer wel even binnen, zal ik een banaan meenemen _O-

San, ja over dat plan had ik ookal nagedacht! we houden het in de gaten!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:20

Muchos Gracias all !! _/-\o_

Ja, als 'ie zijn halster weer heeft afgegooid zou ik even een banaan meenemen :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:24

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:45

mooi paardje zeg...word je heel hebberig van!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:03

Is een mooi paardje, maar echt niet makkelijk! En voor een paard zonder papieren best wel duur (de papieren die je eventueel bij een 7 jarige nog kunt krijgen, kosten nog eens een paar 1000 Dollar!)

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:34

:o? @trudy: ach ja ik kijk ook naar maar naar het plaatje...
ook qua prijzen...zegt me nog niet zoveel :o?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:34

Die is helemaal niet moeilijk meer trudy! Die is vroeger moeilijk geweest...

Hoe lang is het geleden dat jij het dier hebt zien lopen? En het is een vraagprijs... neit zo negatief! Tis een mooi dier.

Met morris was je toen ook zo negatief, dat is ook helemaal goed gekomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:40

Ik heb nooit gezegd dat ik Morris niet mooi vond. Het kan een voordeel zijn (of misschien een nadeel, het is net hoe je het bekijkt) als je een dier al langer kent, en weet wat er mee is gebeurt of wat voor blessures en ziektes hij in zijn verleden heeft gehad. Niets negatiefs aan - al sta ik bekend als de geboren pessimist - ik zie het als realisme.

In de omschrijving van de verkoopadvertentie staat: niet geschikt voor beginners. Nu schaal ik Maike niet meer als beginner in, maar als ik zie wat voor capriolen hij uithaalde toen hij een poos moest revalideren na een blessure, denk ik zomaar dat je dat er niet zo snel uithebt, ook niet bij een 7 jarige. Maike had haar handen er vol aan. Dat is wat ik weet. En dat wetende, zou niet verder naar een dergelijk dier gaan kijken. My loss, misschien...

En ik was helaas op stal toen dit gebeurde:

[WN-AM] Coolers laatste reis....

Heeft ook de nodige impact op stal gehad, dat mag je geloven.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:55

Het valt mij op dat iedereen in de Western wereld altijd zo hysterisch doet over papieren. Wat betekend het eigenlijk concreet als er geen papieren bij zitten? In de dressuur wereld speelt dit lang niet zo erg als bij ons heb ik wel eens het idee.

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:58

San je haalt me de woorden uit de mond! volgens mij was het iets met wedstrijden toch?